![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mopo lähti keulimaan jo kolmannessa viestissä. ![]() Joo, tiedän kyllä mikä tuossa toimintaperiaatteena on. Tiedustelinkin vain jos on kokemuksia. Mut joo, tiedossahan tuo on että Roverin kone ei oo niitä kovimpia rasvaamaan nokkaa muutenkaan joten jos tuota yläkertaa päädyn remppaan niin taidan laittaa stanu-nostajat sinne miedosti viritetyllä nokalla. Lastua tuohon värkkiin ei saa vaan täytyy vaihtaa koko purkki. Se_kin_ on käynyt mielessä, mutta toisella kertaa sit.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aina...
Ja kun mahdollisuus, niin V8 sinfoniaa PITÄÄ aina soittaa!!!! http://www.nelsonracingengines.com/v...Turbo-632.html 1900hp ja vain ½ kaasulla ettei penkki hajoa...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#3
|
|||
|
|||
![]()
jos nyt pysytään roverin v8:ssa ja budjetti-systeemeissä niin olen tuossa tutkailemassa josko laittaisi chevyn sbc:n nostimet, tangot ja 1.6:1 rullakeinut. Olen vähän mittoja tutkinut että pitäisi saada viritettyä paikalleen mutta lopulta sitten näkee kun osat on käsissä.
Jos toi onnistuu niin yläkerran orkkis-voitelun voi tulpata koska sbc:n yläkerta voideltuu nostimien ja onttojen työntötankojen kautta. T/P |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itse olen miettinyt pysyä ihan perinteisessä ratkaisussa. Kuitenkin jos vakionokkakin sen 150-200tkm kestää niin ei tuolla enää moisia ajoja tuu lähellekään.
Mutta jos päädyt tuohon mainitsemaasi ratkaisuun niin kerro kuinka siinä kävi. Kiinnostaa kuulla. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No ihan turhaa sinne roverin yläkertaan sitä öljyä enään on tuoda tönäreiden läpi. Se öljy pitäs saada suoraan sinne nokalle kuten BMW:n M20 sarjan moottoreissa semmosen pikkusen putken kautta jossa reikiä.. Keinuille tulee muutenkin liikaa öljyä. Kannessa on muistaakseni 4.5mm reikä joka syöttää öljyn keinuille joissa on ollut välystä jotakin satkuja tehtaalta lähtiessään. Keinut saa tarpeeksi voitelua, muttei nokka. Ja yleensä kaikissa on keinut/akseli väljiä, niin sitä öljyä tulee liikaa keinuille, ja paineet karkaa muualta moottorista. Uudet tarvikekeinut tarjosivat uudella akselilla 0.2mm välystä, joka on ihan triplaten liikaa..
Ja jos keinulle menee liikaa öljyä, rupee sitten moottorissa muut paikat kärismään paineen puutteesta, kuten ne tärkeimmät kuten runko ja veivinlaakerit jotka tuossa moottorissa ei muutenkaan ole riittävän pitkäikäiset johtuen pienestä koostaan. Sinne se isoin rasitus tulee kuiteskin. (joten miksi sitä nokkaa säästää, kun kallein osa on alakerta) Ja jos hifistellä haluaa. Kannattaa vaihtaa nokkalaakerit, porata niihin uudet pienemmät öljyreijät ja kohdistaa kohdalleen, laittaa pikkuchevyn nostajat jotka ovat malia cam saver. Eli nostajan pinnassa on pikkunen reikä nokkaa kohden josta öljy menee nokalle. Maksavat hitusen enempi, mut ehkä on sen arvoset? Mulla on nyt työn alla SBC keinujen sovitus roverin V8siin. Koneistaja kun vaan kerkeis tekemään työnsä noiden osalta loppuun. Niin homma rupeis toimimaan. Sanoin aikanani että ei kiire, mut nyt alkas oleen tarve. Kuvat kyseisistä kiinnityspalikoista on tehty, ja kaikki osat valmiina muuten. Tässä virityksessä pitää tulpata kannessa oleva öljyreikä, ja käyttää chevyn nostajia ja tönäreitä. Homma tulee maksamaan osien kanssa satasia, sama vaikka ostas halvimmat 1.6vipusuhteelliset keinut. Mutta mulla on tarve 1.65-1.7 vipusuheella oleville keinuille. ![]() Mulla on tällä hetkellä tossa omassa "hipo" koneessa rullakeinut jotka on ihan orkkis akselilla. Öljykanava kannessa on kuristettu 1.5mm, ja öljyä tulee ihan tarpeeksi keinuille. Chevyn tönärit myös, mutta mekaaniset nostajat joissa ei reikää. Konetta huudatetaan +6000rpm.. Vuosien takainen rojetkikuva.. ![]() Uploaded with ImageShack.us |
![]() |
Luokat |
hydraulinen, venttiilinostaja |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|