Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2013, 19:30
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Onkos kukaan ajellut tuollaisella -87 3.5 efi rangella tolla re85:lla? Käykö ja kukkuuko??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2013, 21:15
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Amerikan foorumeilla tämä viinabensahomma kytkeytyy vahvasti politiikkaan. En ole kärryllä kumpi puolue on puolesta ja vastaan.

Järjen mukaan homman pitäisi mennä varmaan näin
- FlexFuel -malleja on ollut 90-lta saakka
- Logistiikan ja jälkimarkkinoinnin kannalta on fixua minimoida eri osien / nimikkeiden määrää ml polttoainelinja, suuttimet, kansipahvit, lohko jne (tässäpä harjoitus, löytyykö jostain luettelosta esim eri varaosanrolla bensalinjat flexfuel ja normimallin?)
- FlexFuel -sarjat sisältää käytännössä elektroniikkaa, jolla pidennetään injektoreille menevää pulssia (tai lisää toisen pulssin "perään") jotta litkua menee enemmän koneeseen (suhteessa ilmaan) Jos palaminen on epätäydellistä, ECU säätää seosta joten tämä toimii myös normibensalla.

Nakkasin varttitankin viinabensaa ZJ:hin. Ei oo vielä räjähtänyt o_0

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-11-26 19.25.10.jpg‎
Views:	1340
Size:	48,5 Kt
ID:	43456  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2013, 21:31
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

käytännössä siis jenkit on keskilännessä ajaneet e15:lla jostain 80 luvulta, olikohan 83 kun jenkkien valmistajavaatimuskiin on tullut se määräys etanolieseoksen kestosta.

etanolimäärän lisäys siinä vaiheessa mikään ongelma osille ole, ainoastaan se seoksen laihuus ja viinan pesevä vaikutus, se niden kansien ja pahvien päälle käy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2013, 11:24
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Meneekös se pahvi sitten kuinka nopeesti ja miten oirehtii? Öljyn ja/tai jäähdytysnesteen kulutus nousee? Vettä öljyn sekaan / öljyä veden sekaan? Varmaankin kaikkea tota.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.11.2013, 13:33
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Tässä Gatesin tuotteiden kemikaalikestävyydestä...
http://www.gates.com/downloads/files...hemical_04.pdf
Bensahan se näyttäisi reagoivan enemmän materiaalien kanssa.
Puhdas etanolihan olisi parempi vaihtoehto.
Kuparin kestävyydestä ei tietoa.

__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2014, 18:53
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Onkos jo jollain kertynyt pitkän aikavälin kokemuksia viinalla ajosta ZJ:n kasikoneella?

Itse olen lähtenyt varovasti pikkuhiljaa lisäämään viinan määrää bensan seassa enkä ole huomannut mitään muuta eroa, kuin pakoäänien selvän madaltumisen. Paras soundi lähti n. 30% seoksella

Tällä hetkellä mennään seoksella 30l e85 + 52l 95e10 eli 37% viinaa. Obd-lukija kertoo n. 10% kompensoinnista, kulutuslukema ajotietokoneen mukaan puhuu samaa tarinaa eli vähän päälle 17l/100km nyt.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2014, 23:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Kuulostaa aikalailla oikealta ainakin kulutusten suhteen.

Paljonkohan muuten pystyy esim. ZJ:n OBD-II pohjainen PCM (eli '96-'98) kompensoimaan tuota syötön määrää, ja tietysti paljonko suuttimet pystyy tuottamaan lisää ainetta sylinteriin ennenkuin yksinkertaisesti virtausmäärä ei riitä?

Orkkis suuttimet 5.2/ 5.9 koneissa ei lopulta ihan hirveitä tuottoja tarjoa ja taitaa niissäkin olla vielä yksireikäiset, kun monet vaihtaa tilalle nelireikäisiä ja parannusta tulee käynnin tasaisudessa vs. saman tuoton yksireikäisiin. Jos laittaisi hieman enemmän tuottavat nelireikäiset suuttimet tilalle niin tykkäisikö kone kyttyrää esim. 50/50 seoksella ajosta, ja osaisiko PCM tunkea tarpeeksi ainetta? Osaakohan PCM tässä tilanteessa ohjata tarpeeksi vähän bensaa jos sitten ajaakin 98E5:llä tai 95E10:llä noilla isoilla suuttimilla?


Tietysti isommat suuttimet ja flexifuel- boxi voisi olla ihan hyvä ajatus. Talvella sitten ajaisi vähän vahvemmalla bensaseoksella, että saa auton kovalla pakkasella käyntiin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.09.2016, 13:16
Veekone Veekone ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.01.15
Sijainti: SUOMISTOLIITTO
Viestit: 40
Perusasetus

Vortec Blazerissa (4.3 V6) ajettu jonkun aikaa ~ 40% RE85 -seoksella. Mitään ongelmaa ajossa ollut.
Jatketaan näin ja tarkkaillaan miten kulutus muuttuu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
UAZ muunnos RE85 AnDDDr Tekniikka & Jutustelu 27 06.06.2013 18:14
Myyty Bronco II vm88 2.9i re85 1Chevy80 O/M/V Ajoneuvot 3 26.04.2012 19:02
Auto AVK:sta jappe Tekniikka & Jutustelu 32 21.08.2011 18:31
La:sta Ralf80 Chit-Chat 2 20.01.2009 00:45
Lähetyskulut usa:sta plejman Tekniikka & Jutustelu 8 28.12.2007 13:01


Sivu luotu: 03:14 (GMT +2).