Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2013, 18:05
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juippa Näytä viesti
2-t on aina ollu mulle se jolla paiskotaan meneen ku haluu ajaa ja pitää hauskaa. Pitäs joo olla halpa pitää tommonen. On noita vanhempia nelareitaki ollu mutta jotenki tuntuu että käyttötunnit on aika kalliita verrattuna kakstahtareihin.

Mites muuten tommosen kilvitys? Kerta ton gassin saa kai kanssa ostettua kilpien kanssa niin onko millanen operaatio kilvittää tommonen 10v vanha? Oli vaan tuplahinta jos on kilvissä, jos tollaseen päätyy niin täytyy ainakin aloittaa ilman.
jos on luovarihistoria, tullin punakilpaperi ja maahantuojan/valmistajan tyyppihyväksyntädokumentit niin hiukan paperitöitä, rekisteröintikatsastus ja veronmaksu.

jos ei ole punakilpipaperia jolla osoitetaan että peli otettu käyttöön vaikka -03 niin vanhakin pyörä saatetaan verottaa uuden mukaan, siis jollei ole mitään pitävää dokumenttiä että pyörä on oikeasti jonkin ikäinen. ja tässäkin asiassa saa varautua siihen että joka luukulta ja virkamieheltä saattaa saada erilaista informaatiota. mullekkin pyörän yksityinen myyjä sanoi että ei saa kilvitettyä, muan virallinen ktm-myymälä sanoi että ei ole mahdollista näin "vanhan" rekisteröinti. no, aikansa kun selvitti, soitteli, kyseli ja esitteli papereita niin homma ei ollutkaan mikään ongelma. ja nyt kilvissä huimat 7,6kw mopotin.

sen verran selvitin asiaa että 2-t vai 4-t, niin tulin siihen tulokseen että ei koskaan käytettyä 4-t crossi tai enska pyörää itselle hanki. tai sitten käytötunnit ja historia täytyy tietää ehdottomalla tarkkuudella....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2013, 23:14
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Kehtaatko vinkata mitä oli verot tohon vm-06 kotkaas? Paa vaik privalla jos et taho tähän...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.11.2013, 17:12
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Varmaan riippuu vähän mallista ja valmistajasta tuo "järkevyys" 2t vs 4t ja tietenkin omista arvostuksista. Enemmän "vauhtia" saa tietenkin suhteessa käytettyyn rahaan kun ajelee 2t:llä. Ylläpito...tietenkin vanhat ja paljon ajetut kisaraadot voi olla aika töiseviä pidettäviä jos joutuu kursimaan kasaan kokoajan jostain nurkasta, mutta eiköhän se ole sama asia 2-t:ssäkin, tosin vähän yksinkertaisempina se on edullisempaa, mutta kenties jopa tiheämmällä syklillä saa rapata/huoltaa?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2013, 21:32
Jyki:n Avatar
Jyki Jyki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.04
Sijainti: Lintuvaara, Espoo, Finland.
Viestit: 181
Perusasetus

Tuollaisella pyörällä pitäisi ensi kesänä lähtee Reiman kanssa Eurotrialeihin Slovakiaan.
-Jyki
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20130721_191727.jpg‎
Views:	257
Size:	171,2 Kt
ID:	43500  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.11.2013, 21:36
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

No, sanotaan nyt vaikka näin karkeesti...:

Pyörät on suht samanlaisia, paitsi koneet.
4t-kone on kalliimpi ja nostaa pyörän hintaa.

Esim. vm2011 250cc 2t pyörä on melkeen tonnin halvempi kuin vm2011 450cc 4t pyörä.

4t koneessa on paljon enempi vaihdettavaa/huollettavaa kuin 2t koneessa.
Venttiilit on esim vaihdettava tietyn tuntimäärän jälkeen, Muutoin käy äkkiä niin että lautanen tippuu männän päälle ja vaihdetaan paljon muutakin.

Kaveri laski vuoden käytön jälkeen mitä tuli maksaan 2012 exc mallisen kotarin nelarin yksi käyttötunti. Kävi sen jälkeen vaihtamassa uuteen kakstahtariin, niitä kun ennekin ollut ja ylläpitokustannukset huomattavasti pienemmät.

Muutenhan noissa kuluu paikat aika samalla tavalla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.11.2013, 22:12
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Joo...Kotarin ja monen muun valmistajan "nelari enskat" on käytännössä niin kireitä kisapelejä että huollon määrät, tarkistusten määrät ja osien vaihtosyklit on kovia. Siksi ehkä "sunnuntaiajajan" kannattaa katsella enemmän noita "dual sport" pyöriä...Suzuki DRZ, DR tai sit vaikka toi Jammun WR250R. Oliko tuossa WR:ssä esim. 6000tkm välein öljyn vaihto....42000km kohdalla venttiilien säätö jne...en muista milloin jotain pitäis vaihtaa koneeseen....varmaan männän/venttiilien tms mittaus ja tarvittaessa vaihto on sitten jotain 80.000-100.000km...mene ja tiedä? Nyt on vasta 4000km mittarissa niin on vielä niin pitkä matka noihin huoltoihin ettei jaksa miettiä...varmaan ens kesänä joutuu vaihtaan öljyt...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.11.2013, 23:03
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

tallissa majaansa pitäviä laitoksia


Näihin olen tietyllä tapaa huoltovelvollinen, kun on "vapaata" muista askareista:

Kawasaki 454LTD -89
Honda VF1000 -84

Jälkimmäisessä sentäs metka mjoottori ym. pikku asioita ikäisekseen.
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.11.2013, 23:12
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.050
Perusasetus


Tuommosella on tullut papatettua jokunen vuosi hiekkateitä.
Mitään endurohommia en ole vielä alkanut harrastelemaan.

Tosiaan nuiden kireämpien nelarien huoltovälit on todella lyhyitä ja huollot arvokkaita.
Jammun wr:ssä on melkein yhtä kova maamoottori kuin tuo 600xt/tt kone ja uudempi neste 660xt.
Kuitenkin wr:n moottori on hyvin lähelle sama kuin yzf, ja vissiinkin jos uudempaan ruiskumallin wr ajaa yz ohjelman sisään niin tulee jo niin kisavalmis että huoltoväli tippuu lähes naurettavaksi.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.10.2014, 22:24
Juvi Juvi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.09.14
Sijainti: Raisio, suomi
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juippa Näytä viesti
Esim. vm2011 250cc 2t pyörä on melkeen tonnin halvempi kuin vm2011 450cc 4t pyörä.

4t koneessa on paljon enempi vaihdettavaa/huollettavaa kuin 2t koneessa.
Venttiilit on esim vaihdettava tietyn tuntimäärän jälkeen, Muutoin käy äkkiä niin että lautanen tippuu männän päälle ja vaihdetaan paljon muutakin.

Kaveri laski vuoden käytön jälkeen mitä tuli maksaan 2012 exc mallisen kotarin nelarin yksi käyttötunti. Kävi sen jälkeen vaihtamassa uuteen kakstahtariin, niitä kun ennekin ollut ja ylläpitokustannukset huomattavasti pienemmät.

Muutenhan noissa kuluu paikat aika samalla tavalla.
Tuon ikäisessä hinta menee vielä noin mutta katsoppas vanhempaa (esim joku 06-07) nelaria ja kaks tahtista niin homma menee toisinpäin. Nelarinkin kuluja saa alas kun vaihtaa esim. just venat titaanisista teräksisiin.

WR450F haaveissa vaanko oot mun... No tallista löytyy "lentävä alasin" (turbo puuttuu toistaiseksi).
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.10.2014, 16:08
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Jos laittaa nettimotoon hakuun esim CRF 05-07 450cc ja vastaavasti CR 05-07 250cc Niin mennään samoissa hinnoissa n.2-3 tonnii. Vanhemmat nelarit toki halpoja, johtuen just siitä et jos narahtaa niin menee äkkiä rahnaa puolet fillarin arvosta jo pelkkiin osiin...
Mut nää on makuasioita.
Toiset pitää jo noita kymmenen vuotta vanhoja museoesineinä...

Ite olisin iloinen jos olis edes joku millä käydä ajamassa tiheikössä.. Tai aikaa siihen...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.10.2014, 14:55
peLoGo:n Avatar
peLoGo peLoGo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.08
Sijainti: Vaasa
Viestit: 104
Perusasetus

Täksi kesäksi tuli vaihdettua naku vähän Tupperwaremaisempaan. Eli CBR 1100 XX BlackBird -07.
Kuvan jälkeen tuli vaihdeltua musta tuplakulpa ja savuvilkut ympäri pyörää. Tuolle pizzaboksille pitäisi vielä käydä vaihtamassa pikakiinnikkeet, niin saisi lookkia kliinimmäksi.
Lieköhän Suomen vähiten ajettuja. Kesällä kun ostin, mittarissa oli alle 9000km.

Aikoinaan tuli myös tuollaisella LC4:sella pöristeltyä.. Hauska peli, joskin pirun raskas.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	10550822_720541997981951_7652921422754935362_n[1].jpg‎
Views:	281
Size:	102,2 Kt
ID:	53533   Click image for larger version

Name:	86335450[1].jpg‎
Views:	324
Size:	115,1 Kt
ID:	53534  
__________________
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 10:50 (GMT +2).