Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2013, 18:19
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Tuossa kun lunta satoi niin seurailin tuota jarru ongelmaa enemmän ja tulin siihen lopputulokseen että vika on taka akselistossa. Eli kylmänä kun lähtee ajamaan niin hakkaa maan perkeleesti takajarruja lukkoon/pois kevyesti jarrua painaessa. Kuorman tunteva jarrusäädin ei näyttäis olevan ainakaan jumissa mutta silti pitää helvetin moista pauketta ja vetäsee jarrut lukkoon takana todella herkästi. Painoin jarrua kevyesti takavedolla ajettaessa samaan aikaan kun kaasua niin sammu koko auto ku hirtti kiinni takajarrut samantein.. Mikähän ihme sielä voi aiheuttaa sellaista kolkatusta ja kinni lyöntiä kylmänä ? Vähän aikaa kun ajelee ja "lämpeää" paikat niin alkaa taas toimia ihan nomaalisti.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2013, 20:22
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

mistähän löytäisi sopu hinnoilla tuommoseen ln65 kierre jousituksen? ja vaatiiko semmosen asentaminen jotain welhon koulutusta?

ja Edittinä viellä taka ja etu pakoista, vaikuttaako mitenkään jos pakoista avaa nuo lenksut? jotka pitelee pakkoja NS läjässä? ja takapäässä oli joku rajoitin systeemi myös
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b

Viimeksi muokannut Kettu_ : 23.11.2013 20:33
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2013, 20:42
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Tupladin aukko ja siihen mankka plus din-koon länkky istutettuna LN110 keskikonsoliin.

Sori kuvat on aika kököt. Ei oo firma raskinu parempaa kännykkää laittaa joten...

LÄHTÖTILANNE:








MODATTU KOJETAULUN PALA:



ILTAVALOSSA:


Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2013, 20:49
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Hieno toteutus!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2013, 21:36
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Albrecht ae6490 on tuo länkky. Ja panasonicin "toyota" mankka jossa on kyllä hiton hyvä vastaanotin etten sanoisi..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.11.2013, 21:38
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Ainiin.. Ja nuo radiot kiinnitin toyotan orggis radio bracketeilla jotka ruuvataan eka radioon/radioihin ja koko höskä sitten kojetaulun runkoon joten rosvoillekin on haastetta. Ei oo kuvia niistä bracketeistä mutta googlesta löytyy "toyota pickup radio brackets"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.11.2013, 10:07
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Tuossa kun lunta satoi niin seurailin tuota jarru ongelmaa enemmän ja tulin siihen lopputulokseen että vika on taka akselistossa. Eli kylmänä kun lähtee ajamaan niin hakkaa maan perkeleesti takajarruja lukkoon/pois kevyesti jarrua painaessa. Kuorman tunteva jarrusäädin ei näyttäis olevan ainakaan jumissa mutta silti pitää helvetin moista pauketta ja vetäsee jarrut lukkoon takana todella herkästi. Painoin jarrua kevyesti takavedolla ajettaessa samaan aikaan kun kaasua niin sammu koko auto ku hirtti kiinni takajarrut samantein.. Mikähän ihme sielä voi aiheuttaa sellaista kolkatusta ja kinni lyöntiä kylmänä ? Vähän aikaa kun ajelee ja "lämpeää" paikat niin alkaa taas toimia ihan nomaalisti.
eihän siellä oo pinta irronnu jarruista..? ota rumpu irti ja tsekkaa
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.11.2013, 15:40
Matias. Matias. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.11.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 64
Perusasetus

Teholastuako...


Sanokaas nyt minulle ihan rautalangasta vääntäen mitä tuollainen chippi tekee mun 2002 D4d laiskalle takavetohiluxille jos laitetaan sellainen, ilmeisesti piuhojen väliin.
Lisääkö se polttoaineen syötön painetta (kovempi käyntiääni?) vai onko se viisaampi säätämään kuin alkuperäinen syöttöyksikkö?

http://www.racechip.de/chiptuning/to...x.php?tplvar=a

Tuo halvin on kyllä lähes ilmainen....

Tää mun takaveto (88 heppaa) on se kaikkein laiskin kone mitä turboahdetussa Hiluxissa kait on ollut.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.11.2013, 16:28
SunFire Red:n Avatar
SunFire Red SunFire Red ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

LN170 mittarin polttimot


Minkälaiset polttimot mahtaa olla Hiluxin mittaristossa ja montako kappaletta ja keskikonsolissa.Oli meininki käyttää mittari irti joku ilta/yö niin osaisi varata polttimot valmiiksi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.11.2013, 19:40
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Mahtaa olla niitä samoja 3W isompia lasikantapolttimoita vihreällä kortongilla varustettuna niinkuin yleensä tojoissa. 3kpl jos ei kiekkamittaria ja 4kpl jos kiekkamittari. Oisko lämmönsäätönumikoissa se 1,2W lasikanta.?.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.11.2013, 22:35
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ Näytä viesti
eihän siellä oo pinta irronnu jarruista..? ota rumpu irti ja tsekkaa
Noniin, kiireiltä ehti taas iltaa viettämään pajalle ja siinä renkaitten vaihdon yhteyresä kattoin ne takapään jarrut. Yllätyksekseni huomasin että hiljattain tehty jonkinlainen jarruremppa ja hilut oli melko uuden näköisiä. Jarrupölyn määrä oli vaan aivan tajuton ! Ei muutaku paineilma puhisemaan niin sai pölyt kyytiä. No, pölyt on nyt meikän keuhkoissa (yskittää) mutta jarrujen kolkatus lakkasi ainakin 30 min ajelulla. Varmaan se rumpuun ja paloihin kerääntynyt pöly on sitten pantannu jarrukenkiä jotenkin että ottanut epätasaisesti jarruttaessa kiinni... toivotaan!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.11.2013, 10:05
terrier terrier ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.06
Sijainti: nivala
Viestit: 173
Perusasetus

nappihehku


tarttis vissiin turata tohon LN65:een nappihehku ni miten se mahdetaan tehdä ku ei ole noista sähköhommista mitään hajua?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.11.2013, 10:11
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Kannattaa melkein jättää sitten homma semmoselle joka edes jotain älyää sähköistä. Siinä käy helposti niin kuin ennen oli tapana sanoa "savun hälvettyä tarkastamme kytkennät"
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.11.2013, 13:19
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja terrier Näytä viesti
tarttis vissiin turata tohon LN65:een nappihehku ni miten se mahdetaan tehdä ku ei ole noista sähköhommista mitään hajua?
Ei tuo nyt mikään kovin erikoinen kytkentä ole.

Releenä kannattaa käyttää johtojen väliin tulevaa startin solenoidia: http://www.ikh.fi/tuotehaku/solenoidi#!tid14415

Akulta sulakkeen kautta virta tuohon ja siitä hekuille.
Ohjausvirta sulakkeen kautta painonapille hyttiin vasemmalle puolelle rattia (helpompi käyttää) ja katkaisijalta piuha ohjaamaan tuota relettä.

Varmista vaan että on 12v hehkut ja tee riittävän paksuilla johdoilla ja kunnon liittimillä!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.11.2013, 14:18
JNNE:n Avatar
JNNE JNNE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Ranua, Finland
Viestit: 82
Perusasetus

Kuinkas kun vm90 ln110 hiluxissa 5-vaihde ääntää, niin käykö siihen mikä vain ln110 4-veto hiluxin laatikko? Ääntää isolla ja pienellä puolella samallalailla ääni on semmonen hirveä rohina taikka semmonen että hammasrattaat sorvaa oikein kunnolla, vai pystyykö sen vian jotenkin paikallistamaan ja hommaamaan osat valmiiksi, kun ei oikein voi autoa jättää seisomaan pitkäksi aikaa...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 30.11.2013, 18:19
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

osaakos kukaan sanoa mistä johtuu seuraava, elikkä ajelin ihan normaalisti tuossa ja risteykseen tultaessa kytkin hävisi pois pelistä kokonaan, pysäytin auton ja koitin sorvata vaihetta silmään niin ei mene millään kytkin kyllä pohjassa mutta pykäliä ei löydy? jakiksesta ku laitto (N) päälle niin vaihteet meni mutta kun laittaa 2wd tai 4wd niin ei mene? sammutin auton laitoin hitaan 4wd päälle ja 1 silmään ja starttasin kytkin pohjassa niin lootasta kuulu epämääräinen rusahdus ja kytkin rupesi toimimaan? ja jatkoi pelitystä kunnes taas pysähty ja sama helvetin onglema jatku? eli mistä moinen voisi johtua? kaikki pykälät menee silmään kyllä ajossa mutta paikoillaan ei, ellei jakis ole (N) asennossa. voikohan tuo kytkimen haarukka luiskahtaa paikoiltaan?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.12.2013, 03:43
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nurmelz Näytä viesti
Kuinkas kun vm90 ln110 hiluxissa 5-vaihde ääntää, niin käykö siihen mikä vain ln110 4-veto hiluxin laatikko? Ääntää isolla ja pienellä puolella samallalailla ääni on semmonen hirveä rohina taikka semmonen että hammasrattaat sorvaa oikein kunnolla, vai pystyykö sen vian jotenkin paikallistamaan ja hommaamaan osat valmiiksi, kun ei oikein voi autoa jättää seisomaan pitkäksi aikaa...
Jos vitosella ääntää niin laakerointi. Tyyppikilvestä näkee onko G58 vai parempi... Vissiin toiseksi viimeinen alarivillä jos oikein muistan...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 17.12.2013, 12:49
terrier terrier ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.06
Sijainti: nivala
Viestit: 173
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Ei tuo nyt mikään kovin erikoinen kytkentä ole.

Releenä kannattaa käyttää johtojen väliin tulevaa startin solenoidia: http://www.ikh.fi/tuotehaku/solenoidi#!tid14415

Akulta sulakkeen kautta virta tuohon ja siitä hekuille.
Ohjausvirta sulakkeen kautta painonapille hyttiin vasemmalle puolelle rattia (helpompi käyttää) ja katkaisijalta piuha ohjaamaan tuota relettä.

Varmista vaan että on 12v hehkut ja tee riittävän paksuilla johdoilla ja kunnon liittimillä!
eikös tolle originaali hehkun releelle vois tehdä nappiohjauksen?
mitä noihin kahteen ohueen ohjausjohtoon menee(+-?) jotka menee releelle?musta ja valkonen.
niihin kai se nappi pitäs jotenki laittaa...?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 17.12.2013, 16:00
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Siinä samassa releessä on muistaakseni startin ohjausjohtoja mukana?
Helpointa ja ennenkaikkea varminta on tehdä se omana järjestelmänä. Ottaa sitten vaikka ohjauksen virtalukon pohjan johdosta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 01:18 (GMT +2).