![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja muista ettei kestä startata niin, ettei "salamarauta" vedä, sillä lepoasennossa olevat (lataus-) koskettimet eivät kestä starttimoottorin ottamaa virtaa. (kärähtää se iso sulake siitä konehuoneen sulakerasiasta ![]() Siis tarkista yleismittarilla, että salamarauta todella kytkee akut 24 volttiin. Siis siinä lokasuojan päällä/sisällä on molemmat peltikuoriset releet, sekä salamaraudan että starttimoottorin solennoidin (herätevirta) releet.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
onhan akkujen kaapelit kunnolla kiinni? ei tarvii olla ku aavistus löysällä niin ei välttämättä tapahu mitää. tuli vaan mieleen ku toissa aamuna itellä ei volvo startannu ku oli - kaapeli hivenen löysällä.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
On gaapelssonit kunnolla kiinni
epäilen suuresti että heräte uupuu. Jos se heräte on 12v niin senhän voi ryöstää salamimakkaravaihtajan herätteeltä NuuBeri mittaa tänään tuleeko herätettä kun ite oon täälä reissussa niin sitten ollaan taas viisaampia. Ja kyllä tarttiongelmia/autosähköjä on tullu räpättyä iän kaiken mutta tää salamavaihtajan yhteys starttiin on mulle uus juttu siis tiedän miten se peli toimii mutta tartin herätteen lähtöosoite hdjssa on tuntematon, virtslukolta 12v vai vaihtajalta 24v.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Chevy vani ei tahtonut startata ei edes solenoidi paukauttanut niin valu/puriste kengän sisältä oli hapettunut kaapeli ja runsaasti repimällä vasta irtosi ja oli aivan hapettuman vihreä koko kaapelin pää.
Vika parani uudella kaapelikengällä. Vaikea oli löytää ennen kuin apukaapelilla tökkäsin akun napaan suoraan kun emäntä startti asennossa avainta piti kopistelin kaapelia nimittäin ympäri konehuonetta ettiessä moottorin maa vikaa kun kaapeli ei edes käsin heilunut kengässään
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Sen verran selvinnyt että heräte kuulemma uupuu. Joskus ku täältä pääsöö kotio nii pitää selvittää mistä on johto poikki tsi jotai
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#6
|
|||
|
|||
|
"Heräte" tulee virtalukolta 12v, voi testata antamalla langanpätkällä suoraan akulta startin pienempään liittimeen.
Jos 12/24v vaihtajarele on sökö, niin vois harkita vaihtaa starttikin 12v. Salamarelettä ei saa muualta kuin marmoritiskiltä, hinta 804€. Tehdasuusi 12v startti maksaa 200€. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mulla oli ransussa sama ongelma. Tuli yhtäkkiä ja pyytämättä. Syy oli solenoidin herätejohdon abicoliittimen hapettuminen. Putsasin sen ja taas on pari vuotta pelannut.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| rellun käynnistysongelma | ärjy | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 01.08.2013 20:44 |
| King capin käynnistysongelma | jakenbj | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.01.2011 00:06 |
| Samurai käynnistysongelma + etuakselin öljyvuoto | Smäkä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.09.2009 23:13 |
| BJ:n käynnistysongelma ei oo enää | P.S-77 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 03.10.2006 06:27 |