![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kaikki allaoleva LJ70 perusteella, Hilukseista en tiedä mitään :-) -- Se on virallisesti jälkihehkun etuvastus eikä mikään imusarjahehku, vaikka tokihan se varmaan lämmittää ilmaakin kun virrat on sitä luokkaa kun ne ovat. Siihen menee 2 piuhaa, toinen tulee jälkihehkun releeltä ja toinen menee hehkuille. Ja ne piuhat siellä vastuksessa _eivät_mene_samaan_paikkaan_ vaan siellä on eristeet välissä. Ja noi sun mittaustulokset on kaikinpuolin järkevät, se mihin tulee virta hehkuttaessa tulee sieltä hehkuilta ja siinä on luonnollisesti sähkö koska sinne hehkuillekin menee sähkö (toista kautta sillä hetkellä). Tuo 1 min virta on se jälkihehkutusaika, ja se virta menee tuon vastuksen kautta hehkuille. Mahdollisuuksien rajoissa on toki se että tuo vastus olisi pimeänä -> ei mene virtaa jälkihehkutuksen aikana -> ei jälkihehkuta. Ainakin omassa vehkeessäni väittäsin että huono kylmäkäynnistyneisyys johtuu nelosen vajaista puristuksista. Tuossa ei mun aikana ole ikinä ollut tuota jälkihehkua (piuha puuttuu) ja pari ekaa talvea meni hyvin, sitten vähän huonommin, ja on todettu että tossa on potentiaalinen venttiilivaurio ja siitä johtuva puristusten putoaminen. Kun kone oli aikanaan tikissä niin se tarttasi hyvin ilman tuota jälkihehkuakin. Ja sitten mutua. Luulisin että jälkihehkun ehjyys mitataan nuolien osoittamista kohdista, sillä niihin ne piuhatkin tulevat. Jos ei ole yhteyttä, vastus poikki. Jos on yhteys niin vastus lienee kondiksessa. ![]()
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tossa postauksessa on hyvät liitteet LJ:n hehkun toiminnasta:
http://forums.offipalsta.com/showpos...8&postcount=26 Lainaus:
Testaan tämän kun käyn seuraavaksi auton luona, palaan asiaan. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jep, niin menee, ja menee 110- koppasessakin. Niissä on eri systeemi kun noissa vanhoissa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
2L-T:ssä pitäsi ymmärtääkseni olla 6V hehkut. Läjästä on jo aikaa, mutta muistelen aina laittaneeni siihen 6V hehkut eikä siihen muita tainnut saadakaan...
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu samaa mieltä. Hiluxin L- ja 2L on 7volttia, uudemman läjän 2LT-II ja 110 hiluxin 2L-II on 11volttia. LN170 ei oo tietoa
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vika Selvis. Ilmavaivaahan siinä oli, laitoin sähkösen siirtopumpun nii johan rupes hörähtään.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
huonosti käyntiin kylmänä | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 04.01.2009 21:55 |
Blazeri lähtee huonosti käyntiin?? | Harzaa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.10.2008 14:07 |
2lt kone huonosti käyntiin missä vika? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 15.04.2007 12:18 |
HJ lähtee käyntiin, mutta sammuu heti | samid | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 04.10.2006 15:15 |
Asiat huonosti? | bono | Bullshit | 0 | 24.11.2002 15:51 |