Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2013, 19:31
niko97 niko97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.13
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 43
Perusasetus

Nyt on dumppi haettu. Se dumpin isompi reikä tulee turbon ja imusarjan väliin ennen kaasuläppää, tai näin ainakin olen ymmärtäny?

Mutta voiko dumpin pienemmän reijän johon tulee pieni letku nii laittaa kaasuläppään T-haaralla missä on jo se yks letku mikä tulee pumpulta.
Siis tuohon banjo-liittimeen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.11.2013, 22:14
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Letku imusarjaan, jolloin dumpissa on vastapaine takana kun läppä on auki ja alipaine kun läppä menee kiinni.
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.11.2013, 22:54
niko97 niko97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.13
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 43
Perusasetus

Luvin vanhoja patrollin turbotus topikkeja niin siellä oli nuille kahelle pumpulta tulevilta letkuilta monenmoista vaihtoehtoo.

Tuo vasemmanpuoleinen meni vaparina kaasuläppään ja toinen ilmanputsarin pohjaan. Niin laitanko tuon toisen kaasuläpän kylkee niinku olika vai mite? Ja mites ton toisen kanssa ku en aatellu laittaa vakioputsaria enää
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2013, 02:50
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Samalla tavalla kuin vaparina mutta se ilmaputsariin mennyt letku pitäisi nyt laittaa paineputkeen eli ennen kaasuläppää, jos letkut menee asentaessa vääärinpäin niin naukaisee käynnistäessä erittäin täydet kierrokset koneeseen.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2013, 08:16
metsämies75:n Avatar
metsämies75 metsämies75 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.12.10
Sijainti: vuokatti
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko97 Näytä viesti
Luvin vanhoja patrollin turbotus topikkeja niin siellä oli nuille kahelle pumpulta tulevilta letkuilta monenmoista vaihtoehtoo.

Tuo vasemmanpuoleinen meni vaparina kaasuläppään ja toinen ilmanputsarin pohjaan. Niin laitanko tuon toisen kaasuläpän kylkee niinku olika vai mite? Ja mites ton toisen kanssa ku en aatellu laittaa vakioputsaria enää
siellä imusarjan ohjaamon puoleisessa päässä on kiertellä ihan roppu minkä otat pois ja laitat samalla kierteellä uuden lähdön tumppi tarvii alipainetta.

Viimeksi muokannut metsämies75 : 10.11.2013 08:21
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2013, 21:18
niko97 niko97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.13
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 43
Perusasetus

Kiitos vastauksista!!

Nyt on pumpun letkut laiteltu sinne mihin neuvoitte. Dumpille on myös lähdöt laitettu ahtoputkeen ja toinen letku laitettu sinne imusarjaan.

Jos hyvin käy niin ensviikonloppuna lyyvään kone tulille
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.11.2013, 19:11
niko97 niko97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.13
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 43
Perusasetus

Nyt on ensi savut otettu turbolta

Tähän ei tullu mitään vapaavirtaus putsari jossa ei monen mielestä riitä virtaus. Joten Donaldsonin putsari tulee tähän.





Tuo tonaltsoni ei käy ihan bolt on ja ei sovi siihen mihin suunnittelin alunperin. Tuo maxflow on ensitestien ajan.
Tältä näytti konehuone aamupäivästä. Puuttu enää akku käynnistystä varten.





Kaasuvaijerille rakensin tuommose yksinkertase telineen, pelti väännelty mutkalle johon hitsasin prikan.



Kyllähän se jo ajettiin tallista ulos ja otettiin pienet testi lenkit.



Olihan siinä vetoja vähän paremmin kun enne Mutta ahtopaineet ei ollu ku 0.5bar parhaimmillaan. Yritettiin kyllä hukkaportin tankoa säätää, mutta se oli juminu eikä liikkunu kumpaankaan suuntaan .
Mistäs niitä syöttöjä oikeesti säädetään, kun en oo ihan varma säätääkö se ruuvi kierroksia vai syöttöjä mitä luulen?

Pitää myös huomenna kokeilla laittamalla tukkoon se letku mikä tulee kaasuläppään panjoliittemällä. Kun tällä foorumilla oli jotain juttua että ahtopaineet nousis ja dumppi rupeis sitten kunnolla tuskamaan.
Kun nytten dumppi ei pie juuri mitään suhausta minkä kuulis (mutta eihän se voikkaan pitää kun ei oo sen suurempia paineita)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.11.2013, 19:54
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Syötön lisäys nostaa myös tyhjäkäyntiä joten sitä pitää ruuvata pienemmäksi, ei oo enää varmaa muistikuvaa mikä niistä oli syöttöruuvi niin en sano tähän mitään.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Offi-auto/kilpuri rekmik O/M/V Ajoneuvot 18 27.01.2013 18:14
Myyty offi auto Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 26.09.2009 19:12
eka auto hj... termari ja lämppärin kenno hukassa Tekniikka & Jutustelu 10 27.12.2007 01:43
o: offi auto O/M/V Ajoneuvot 8 06.11.2007 13:23
ostetaan offi auto O/M/V Ajoneuvot 5 21.09.2007 15:53


Sivu luotu: 00:05 (GMT +2).