Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.11.2013, 22:16
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juippa Näytä viesti
Tätä en usko?

Eli veti ilma korkin oji nesteeseen jolloin ei ilmaantunut?

Tää on joku piilokamera juttu?

Tai sit en vaan nähnyt tajuta, oli kampikammion poltin nääs palanut.
Ritari Ässä-sarjassa näin 25-30 vuotta sitten, kuinka konna viilsi puukolla jarrunestesäiliön kanteen reiän. Ja mitä tapahtui, jarrut hävis.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2013, 22:41
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Ritari Ässä-sarjassa näin 25-30 vuotta sitten, kuinka konna viilsi puukolla jarrunestesäiliön kanteen reiän. Ja mitä tapahtui, jarrut hävis.
toki jos pinta on alhaalla ja palat aika lopussa jolloin sylinterin liike llähentelee maksimia niin voihan se imaista ilmaa systeemiin jolloin jarrut "katoaa"....
mutta... mutta en ihan hetimiten niele tuota jos yhtään on viitsinyt kurkkia edes silloin tällöin
- konepellin alle ja tarkistellut nestepintoja
- katsonut missä kunnossa palat on

Eihän tuo systeemi nyt sen varassa ole että korkki vuotaisi, en usko millään.
Nehän olisi silloin sinetöityjä systeemejä jolloin jarruihin saisi koskea vain jarruihin erikoistunut liike....

Epäilen että aloittajan autossa on nyt jossain ilmaa tai pieni reikä jarruputkessa/letkussa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.11.2013, 08:27
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

Voihan siellä olla jokin todella pieni vuoto jossain, mutta olen monta kertaa kontannut alla lampun kanssa ja tutkinut putkia, vaan en ole nähnyt mitään vuotoon viittaavaa. Jos vuotaisi, niin pitäisi kai neste pinnan aleta, mutta ei alene ja olen monta kertaa painanut , niin paljon kuin vain jaksaa poljinta, että kyllä kait siellä olisi jokin vuotokohta pettänyt lopullisesti.

Kerron ensipyhänä kuinka kävi, kun ilmaan sen taas, jos se ei auta ,niin eipä voi sitten varmaan muuta kuin antautua.
Kukaan ei ole uskaltanut edes arvailla mitä nuo maksaa myydessä tänäpäivänä, mutta mulla on vaan sellainen pakkorako ,että olen ollut työttömänä jo pitkään ja jos saan leiman hävitän tuo olosuhteiden pakosta tavalla tai toisella.
Kysyin vaihtoa 5t autoon ja vastaus oli, että, 3,5 väliin, joten vaikka ruostuu loppuikänsä mökinpihalla, niin ennen se.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.11.2013, 08:37
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Tuo sinun pajeron hinta on n.5-6tonnia. noilla kilometreillä ja huollettu myöskin siisti ainakin kuvissa.
Naurettava tuo hyvitys pajerostasi, olisin haistattanut tuommoselle ehdotukselle.

Viimeksi muokannut Grr : 07.11.2013 08:39
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2013, 09:07
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

80-lätkä persauksissa.
Huoltoauto? Pakettiauto? Moni paikkainen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2013, 09:34
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

Pakettiauto 2 paikkaa, ei ole ollut vara maksaa noita edullisia veroja. Siinä on vasemassa lokasuojan etualakulmassa kynnen kokoinen pintaruoste, samoin keskipilarin kohdalla helman yläpuolella ohut pintaruoste parin sentin viiva, muuta ruostetta ei korissa näy.


Rahattomana on vain vaikee tehä kauppoja.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva 026.jpg‎
Views:	194
Size:	43,4 Kt
ID:	42765   Click image for larger version

Name:	Kuva 027.jpg‎
Views:	170
Size:	71,6 Kt
ID:	42766   Click image for larger version

Name:	Kuva 028.jpg‎
Views:	187
Size:	109,2 Kt
ID:	42767   Click image for larger version

Name:	Kuva 032.jpg‎
Views:	172
Size:	75,1 Kt
ID:	42768   Click image for larger version

Name:	Kuva 039.jpg‎
Views:	192
Size:	37,5 Kt
ID:	42769  

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.11.2013, 17:54
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

no kerrompa omasta jarru operaatiosta enempi
enkä todellakaan ensimmäistä kertaa jarrujen kanssa tekemisissä ollut

työkyvyttömänä piti auto hommata joten budjetti oli todella surkea
ostin "jarruttoman" pajeron
konehuoneesta takapyörille piti käytännössä vaihtaa joka ainut putki n8metriä, nipat, letkut ja ilmaus ruuvit
sylinterit ja rummut oli ok
mutta myös uudet kengät ja hilut taakse
edessä vielä kohtuukuntoiset levyt ja paloissakin pintaa n4mm (varaosa auton mukana tuli kyllä uudet paketissa joita en vielä ole vaihtanut kun kelpasi leimallakin)
ilmasin tuolla motonetin kannulla ja välillä perinteisesti kun tuntui olevan ilmaa aina vaan...
takapäätä ilmatessa perä pystyssä ja etupäätä ilmatessa keula ylhäällä
välillä piti ajaakin ja aina vaan tuntui olevan ilmaa
ainakin neljään otteeseen ilmasin ja 1,5L nestettäkin kierrätin putkistojen läpi

hiekalla kun jarrua polki niin sai kaikki renkaat menemään suht yhtä aikaa lukkoon
mutta useasti poljinta piti polkaista kahdesti
taka kengät säätelin pariin otteeseen ihan hollilleen ilman vaikutusta
tehostajan putketkin kävin läpi

186cm ja 140kg kaliberisenä en mielestäni kovin heikolla voimalla poljinta polje
runnoin poljinta välillä voimalla yrittäen löytää heikon kohdan

jarrut siis kyllä toimi mutta mielestäni ei kunnolla
neste säiliön korkki ei ollut täysin pyöreä vaan näytti siltä että on ehkä joskus pudonnut pakosarjalle tms. ja hiukan lämmöstä ovaaliksi muotoutunut

varaosa autosta sitten paremman ja tiiviimmän korkin otin
tässä vaiheessa en ilmannut vaan läksin ajamaan
muutaman risteyksen jälkeen poljin tuntuma "korjaantui"
eikä tuon jälkeen ole ongelmaa enään ollut
syytä vai sattumaa? sitä en osaa sanoa
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Trooperin jarrut Jamppa Maijala Tekniikka & Jutustelu 0 24.03.2009 21:46
Ostettu jarrut lokariautoon. 454SS O/M/V Muut 3 09.11.2008 18:06
ISUZU:n JARRUT JaHa Tekniikka & Jutustelu 11 18.03.2006 12:21
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 12.12.2005 15:21
Jeepin jarrut HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 9 14.07.2004 12:47


Sivu luotu: 00:39 (GMT +2).