![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joku kunnollinen 4,5" korotussarja kunnon iskareilla. Simpukkaan vähintään pari tuumaa tiputtava pitman arm, Grand Cherokeen vakio käy hyvin jolloin hinta on edullinen. Taka-akselille lukko ja levyjarrut. Ohjaukseen vahvemmat varret ja mielellään alkuperäisiä ylemmäs. Kallistuksenvakaajt irti. Hieman kaarien leikkelyä ja 33" renkaat alle. Noilla muutoksilla etenee jo kohtuu hyvin ja jatkuvaa huoltoa vaativiksi kohteiksi jää enää etuvetareiden ristikot ja etupyöränlaakerit.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo lukko on aikapakollinen tohon hommata ja toi järeempi ohjaus tanko... lueskelin huolella ton "kakskäyttöauto" topicin ja siit ois tarkotus ottaa mallia.
Oon täs halpoja tapoja joo aatellu et taakse suunnittelin motonetist kärryn lehtiä et olisin orkkiksist ottanu taltee pelkän ylä lehden ja siihe alle uutta (650kg) per puoli vois toimia? Sitte perää korotus tai akselin ja lehen välii? Ja saattaa olla et uusis vakio iskareis ei pituus riitä roikkuu kovin pitkälle. Keulast ei sit oo viel mitää hajuu on varmaa pakko ostaa/teettää jouset ja sit iskurit. Millanenha lukko näis on keulalla?
__________________
Autot... mikä ihana tekosyy |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mites noitten ristikoiden kaa ku olis tulos 31" kumit kuinka nopeesti tai herkästi napsahtaa?
__________________
Autot... mikä ihana tekosyy |
#4
|
|||||
|
|||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 02.11.2013 12:43 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
4,5" korotus kyllä vaatii pudottavaa pitman armia vaikka olisi high steer palikatkin. Jamant myy tuota osaa alta viidenkympin ja maailmalta saa vieläkin halvemmalla http://www.jamant.fi/pitmanarm-zjxjm...85-p-2064.html Vähempää ei miun mielestä kannata korottaa, koska tälläinen korotus on kuitenkin esissä silloin kun siirrytään 31" ->33" pyöriin. Unohda etulukko D30 akselista jos et halua vaihtaa jatkuvasti uutta välitystä. Vetarin ristikoiden vaihto alkaa sujua rutiinilla muutaman vaihdetun jälkeen, joten osta vaan halvimpia (luokkaa 10 euroa kappale) olevia ristikoita ja vaihda niitä tarpeeksi usein, koska ei ne paremmiksi mainostetut kestä kuitenkaan kovinkaan paljon pidempään. Jousien kohdalla oa yhteyttä nimimerki Jerkkuun ja unohda suosiolla lisälehdet, korotuspalikat ja muut budjettiratkaisut. Pidemmän päälle käy halvemmaksi tehdä kaikki muutokset kunnolla jo ensimmäisellä kerralla.
Viimeksi muokannut 454SS : 02.11.2013 16:34 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jep
![]() eläkä niiku mie että ensin 2" sitten 2" ja vielä kerran 2" kerralla olisi tullut halvemmaksi ![]()
__________________
veli-matti |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Minkä takia tuota tarvitaan? Hajoaako jotain, vai ei toimi kunnolla ilman? Itellä ollut nyt jonkun vuoden 4,5" korotuksella auto ilman tuota ja ihan toiminut. Kun en ole tiennyt, että tarttisi tuon, niin en ole laittanut.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pitman armiin kiinnittyvän nivelen liikevara ei riitä ja nivel saattaapi hajota. Ite hajotin pari osaa ennen kuin tajusin mistä on kyse. Enempi droppia omaavalla pitman armilla sai myös tasattua pyörien kääntymissuhdetta oikean ja vasemman puolen välillä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse aiheeseen: mulla on tuolla saman ikäiseen XJ:n liittyvistä puuhasteluista kuvia albumissa, jos vaikka jotain vinkkiä löytyy johonkin. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Ainakaan tällaisella joustomäärällä ei vielä ollut ongelmaa pitman armin päässä raidetangonpään liikevaran kanssa. Tuossa aika lähellä tynnyrijoustoa, 4" korotuksella ja pitkillä tukivarsilla 35" renkaat alla: ![]() Jos joutuu laittamaan pudottavan pitman armin, niin on myös pakko ostaa/ tehdä sellainen panhardin korinpuolen kiinnike joka tiputtaa panhardin päätä riittävästi alas jotta panhard ja välivarsi on samansuuntaiset. Muuten seuraa aika vittumainen määrä bumpseeriä. No, OTK:ksi ohjaus vaihdettuna niin joutuu panhardin kiinnikkeet joka tapauksessa tekemään uudestaan - ja kannattaa melkein muutenkin, koska tuo orkkis on niin paska ![]() Lainaus:
Ittellä oli etulukon ja 35" kumien kanssa ko. ristikot, ei mulla ristikoita hajonnut. Yksi etulukko kyllä (ja nyt Grandissä toinen ![]() ![]() Lainaus:
31"-33" renkaat mahtuu pyörimään todella nätisti jo 50-75 millin korotuksella kunhan vain jaksaa käyttää niitä peltisaksia. Veikkaan että sinullakin mahtuisi oman projekti-Jeepin alle aika hyvin 33" renkaat ilman kummempia korotuksen määriä niin, että sisäänjoustoakin olisi kohtuullisesti ![]() Pitämällä korotuksen suht matalana säästyy korkeamman korotuksen aiheuttamilta ongelmiltakin. Pahimmat probleemat oikeastaan näissä tulee jyrkistä tukivarsien kulmista, ohjausgeometrian ongelmista, ja takakardaanista (tarttee SYE:n + tuplaristikkokardaanin -> maksaa taas lisää). Eihän nuo ole ylitsepääsemättömiä ongelmia, mutta varsinkin koska Trafi suuressa viisaudessaan on kieltänyt tukivarsien tekemisen itse, niin pitkien tukivarsien hommaaminen (joka omien kokemusteni perusteella jollain 4-5" korotuksella on XJ:ssä tai ZJ:ssä jo aikalailla pakollista) tulee perhanan kalliiksi ![]() Mutta omistaja itsehän saa päättää mikä itselle on se paras vaihtoehto, hyvä vain että tulee eri mielipiteitä asiasta. Kaikkihan lopulta riippuu omasta ajotyylistä ja paikoista missä ajaa. Tältä näyttää 35" x 12.50 rengas 15 x 8 -12ET vanteella ilman alustankorotusta. Pienellä vaivalla ja 33" renkaat tilalla niin saisi vakiokorkuisesta aika hauskan kulkineen mikä ei ainakaan helposti pitäisi kaatua. Se kun tuntunut olevan näitten Jeeppien kummallinen ominaisuus ![]() ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() D30+lukko+peruutus=100% varma hammaspeikko; sanotaan amerikan foorumeilla mitä tahansa. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() En minä amerikanfoorumeista tiedä, mutta itsellä ollut kolme eri HP D30 akselia kolmessa eri Jeepissä, 4.56 sekä 4.88 välityksillä, lukkojen kanssa. 35" kumeilla en saanut välityksiä enkä (vakio)vetareita ajamalla rikki XJ:ssä vaikka kuinka yritin. Tuuria oli varmasti, mutta pyrin kyllä pomputtamista välttämään, muuten aika ronskisti tuli ajettua. ZJ:ssä sitten onkin hajonnut 4.56 välityksillä ja 32" renkailla (HP akseli kyseessä) oikeastaan kaikki mahdollinen etuperästä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 02.11.2013 23:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan jeep cherokee -92 | JussiAntero | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 11.08.2013 16:54 |
Ostetaan jeep cherokee -92 | JussiAntero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.05.2013 23:19 |
Myyty Jeep Cherokee -92 | mikas67 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 09.10.2010 20:25 |
Myyty Jeep XJ-Cherokee -92 | kuningaskulkuri | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 21.08.2009 08:30 |
Jeep Cherokee -92 -> | Kartsa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.06.2005 06:55 |