Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 24.09.2004, 20:43
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Käh, minä olen vaikka kuinka monesta lähteestä lukenut että välitys olisi 40:1, täytyy huomenna käydä irtovinssillä laskemassa että saa jonkun selvyyden asiaan...

G-69: Monenneltako rummun päällä olevalta vaijerikerrokselta vinssi vetää sen 6000 kg? Ensimmäiseltä? Vääntömomentti vaatii aina voiman ja vipuvarren... eli jos rumpu on muistaakseni max. kymmenisen senttiä paksu (säde 5 cm), on hammaspyörälle välittyvä vääntö karkeasti arvioiden (6000 kg -> 58860 N) 58860 N x 0,05 m = 2943 Nm, ja se jaettuna vaikka sillä 33:lla tekee n. 89 Nm vinssin kardaanille. Jos välitys on 40:1, vaatii se n. 74 Nm vääntöä ulosotolta.
Tietysti jos vaijeria on kelalla enemmän, kertoo se vielä parempia juttuja Toyotan vinssistä...

Tehohan on laskennallinen suure ja se selviää pyörivissä esineissä tosiaan vääntömomentin ja kierrosluvun perusteella.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssin stefa? Tekniikka & Jutustelu 18 15.09.2008 08:24
Vinssin vahvikelevy!? Setä Tekniikka & Jutustelu 0 21.05.2006 19:54
Bj:n vinssin pto Jull Tekniikka & Jutustelu 12 05.11.2005 11:30
vinssin purku? Tekniikka & Jutustelu 6 17.08.2005 13:43
Vinssi ja vinssin kopiot. vinkkejä vinssin ostoon! Glutton Tekniikka & Jutustelu 7 03.07.2005 12:49


Sivu luotu: 18:23 (GMT +2).