![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() JarrupoljinAuto on hilux LN170 ja ajettu 200 000km. Jarruja on ilmattu moneen kertaan ja jarrupääsylinteriin on vaihettu toyotan uudet männät kumeineen. Jarru poljin painuu hitaasti pohjaan auton käydessä ja vuotoja ei ole löytynyt eikä nestettä häviä. Kuuluuko polkimen mennä pohjaan? Meneekö muillakin poljin pohjaan? Mitä sanoo leimasetä?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pumppaamalla ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jarrupoljin menee jalalla painamalla pohjaan hitaasti auton käydessä.
Nopeasti pumppaamalla syttyy jarrujen vikavalo, eli sama valo kun käsijarru olisi päällä, valo syttyy palamaan noin sekunniksi. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pumppaamalla varmaan alipaine heikkenee senverran että varoittaa valolla siitä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hiluxiin -93 pitäisi vaihtaa uudet jarrulevyt eteen ennen katsastusta. Apukuskin puoleinen vetonivel mennyt väljäksi joten sehän kannattaa vaihtaa samalla.
Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla tai tarkistaa? Esim. Napalukot varmaan hyvä rasvata samalla mut mites noitten pyöränlaakerien kanssa? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa ne laakerit kottoo ettei oo ruosteessa ja kovin pahasti kuluneet. Sit vaan uutta rasvaa niin ei tarvii vähään aikaan rassata.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Suojakumien kunto on hyvä tsekata kun navan ympärillä touhuaa. Niin ja sitten voi tuupata vaseliinia noiden pyöränripustuksessa olevien pallojen nipoista sisään. Toki pienet alkavat ruostevauriot kannattaa myös katella. Jos ei muuta, niin hioo etnisen vähemmistön nimisellä laikalla, poistaa rasvat, sprööttää sinkit ja pintaan jotain ihanan väristä maalia. Ei pelasta lopullisesti, mutta siirtää ongelmaa tulevaisuuteen.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Leimasetä ei sano mitään pahaa jos jarrudynamolla tulee hyvät lukemat.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#10
|
|||
|
|||
![]()
No niin no niin.. käytin tuossa ovipahvin hilusta irti kun tutkin tuota keskuslukitus hommaa. Löyty sitten sieltä sisältä se moottori köytettynä nippusiteellä oven sisälle irtonaisena, ja vieläpä johdot irti. Mistäs tuolle löytäisi kytkentäkaavion tai jonkun vastaavan, kun moottorille tulee 5 johtoa, ja kaikki irtoliittiminä eikä passaa edes värit yksiin? Pitäiskös tuolla olla jossain sulake myös tuolle, kun en ole löytänyt?
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Auttaakaahan tyhmää! Onko -92 Hiace 4wd kytkinnesteet jossain erikseen vaiko samassa säiliössä jarrunesteiden kanssa? Olettaen tietenkin että tekniikka on sama Hiluxin kanssa...
Olen koittanut kytkintä ilmata mutta ei vaan onnistu. Tähän mennessä tehtyä: -Letku etujarrun ilmausruuvista kytkimen ilmausruuviin ja pumpattu jarrua. Menee vaan huonommaksi. -Bilteman jarruilmausvehkeellä imenyt ilmaruuvista niin perkeleesti, auttaa vähän. -Tippakannulla pumpannut nestettä ilmausruuvista, ei mainittavaa parannusta. Mitään säätöä tohon kytkimeen en ole löytänyt, vaihteet ei mene sisään sitten millään. Välillä kylmänä menee normaalisti. Oliskohan se sitten jotenkin muuten paskana... Laatikon öljyt on kunnossa. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
2000 vuosmallin hilux vehkeessä on kytkimelle oma nestesäiliö.
Yhessä volvossa ilmasin kytkimen samalla tavalla jarrua painamalla ja se kyllä toimi. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Oisko täällä tietoo miten tuon perkeleen vipstaakin taka-akselissa saa pysymään toimintakuntosena ilman että sitä tarvii olla vähän välistä ronklaamassa ja herkistelemässä? kuvassa osa:46304 EQUALIZER SUB-ASSY, PARKING BRAKE |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mä taistelin kans saman vivun kanssa. Ei auttanut puhdistus ja voitelu.
Joten porasin sen holkin reiän milliä isommaks ja senverran vaseliinia ku sai pysymään niin nyt on toiminut ainakin puolisen vuotta jumiimatta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=TAA1000;1060181]Mulla oli hetken sama ropleemi kun uusin omaan, samanmoiseen kulkineeseen levyt, satulat, nesteet, jne... ilmattua tuli moneen otteesen rempan jälkeen ja joka kerta tuli todettua ettei siellä missään ilmakuplaa ole tai jos oli niin asettui 1000-2000km ajon jälkeen. Myös uudet kikkareet haeskeli varmasti vielä paikkaansa mulla ja saatto vaikuttaa. Jos jarruissa hyvä teho niin kovaa ajoo vaan ja seurailee häviääkö "ominaisuus".
Jarrut kyllä tuntuu toimivan hyvin, myös 700kg kuormalla. Kunhan leimasetä ei rupea valittamaan niin ei ole muuta väliä. Kiitos vastauksista |
#17
|
|||
|
|||
![]() Hilux LN65 vetonivel
Eroaako tollasen -93 Land cruiserin vetonivelen vaihto olennaisesti Ln65:n vastaavasta?
![]() Löyty meinaan hyvä ohjevideo tosta cruiserin nivelestä.. |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Meinas alkaa huolettaan kun hilulla (LN110) tuossa ajelin alkuillasta kun eestä oikeelta kuului hiljaa ajettaessa tasainen naputus. Napalukot auki ja toimii. Jarrua painettaessa sievästi naputus hävisi.
Arvoitus: Missä "vika"? |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Tasapainotusklöntti otti kii satulaan tai raidetangon niveleen ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#20
|
|||
|
|||
![]()
eiku jarrupalat nytkähteli satulassa ja kolkatti kivasti. oikein kaikui.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |