Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.10.2013, 18:32
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

Jarrupoljin


Auto on hilux LN170 ja ajettu 200 000km.
Jarruja on ilmattu moneen kertaan ja jarrupääsylinteriin on vaihettu toyotan uudet männät kumeineen.
Jarru poljin painuu hitaasti pohjaan auton käydessä ja vuotoja ei ole löytynyt eikä nestettä häviä.
Kuuluuko polkimen mennä pohjaan?
Meneekö muillakin poljin pohjaan?
Mitä sanoo leimasetä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.10.2013, 21:33
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikso Näytä viesti
Auto on hilux LN170 ja ajettu 200 000km.
Jarruja on ilmattu moneen kertaan ja jarrupääsylinteriin on vaihettu toyotan uudet männät kumeineen.
Jarru poljin painuu hitaasti pohjaan auton käydessä ja vuotoja ei ole löytynyt eikä nestettä häviä.
Kuuluuko polkimen mennä pohjaan?
Meneekö muillakin poljin pohjaan?
Mitä sanoo leimasetä?
Itsekseen menee?

Pumppaamalla ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.10.2013, 21:41
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

Jarrupoljin menee jalalla painamalla pohjaan hitaasti auton käydessä.
Nopeasti pumppaamalla syttyy jarrujen vikavalo, eli sama valo kun käsijarru olisi päällä, valo syttyy palamaan noin sekunniksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.10.2013, 22:17
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikso Näytä viesti
Jarrupoljin menee jalalla painamalla pohjaan hitaasti auton käydessä.
Nopeasti pumppaamalla syttyy jarrujen vikavalo, eli sama valo kun käsijarru olisi päällä, valo syttyy palamaan noin sekunniksi.
Pumppaamalla varmaan alipaine heikkenee senverran että varoittaa valolla siitä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.10.2013, 09:34
kojo7 kojo7 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.10.12
Sijainti: Saarijärvi
Viestit: 13
Perusasetus

Hiluxiin -93 pitäisi vaihtaa uudet jarrulevyt eteen ennen katsastusta. Apukuskin puoleinen vetonivel mennyt väljäksi joten sehän kannattaa vaihtaa samalla.
Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla tai tarkistaa?
Esim. Napalukot varmaan hyvä rasvata samalla mut mites noitten pyöränlaakerien kanssa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.10.2013, 12:55
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Kannattaa ne laakerit kottoo ettei oo ruosteessa ja kovin pahasti kuluneet. Sit vaan uutta rasvaa niin ei tarvii vähään aikaan rassata.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.10.2013, 15:38
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kojo7 Näytä viesti
Hiluxiin -93 pitäisi vaihtaa uudet jarrulevyt eteen ennen katsastusta. Apukuskin puoleinen vetonivel mennyt väljäksi joten sehän kannattaa vaihtaa samalla.
Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla tai tarkistaa?
Esim. Napalukot varmaan hyvä rasvata samalla mut mites noitten pyöränlaakerien kanssa?
Jos navan avaat, niin sitten voi nuo pyöränlaakerit kiristää tai ainakin tarkistaa kireyden. Navan avaamiseen tarvitaan sellainen melkoisen iso hylsy, jolla pyöritellään navalla olevaa isoa mutteria. Kuvia löytyy juutubesta ja täältäkin hakemalla. Ohjekirjakin on jossain ketjussa täällä, mutta kun ei oikeasti enää pysty sanomaan missä. Ei vaan muista.

Suojakumien kunto on hyvä tsekata kun navan ympärillä touhuaa. Niin ja sitten voi tuupata vaseliinia noiden pyöränripustuksessa olevien pallojen nipoista sisään. Toki pienet alkavat ruostevauriot kannattaa myös katella. Jos ei muuta, niin hioo etnisen vähemmistön nimisellä laikalla, poistaa rasvat, sprööttää sinkit ja pintaan jotain ihanan väristä maalia. Ei pelasta lopullisesti, mutta siirtää ongelmaa tulevaisuuteen.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.10.2013, 08:24
kojo7 kojo7 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.10.12
Sijainti: Saarijärvi
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Jos navan avaat, niin sitten voi nuo pyöränlaakerit kiristää tai ainakin tarkistaa kireyden. Navan avaamiseen tarvitaan sellainen melkoisen iso hylsy, jolla pyöritellään navalla olevaa isoa mutteria. Kuvia löytyy juutubesta ja täältäkin hakemalla. Ohjekirjakin on jossain ketjussa täällä, mutta kun ei oikeasti enää pysty sanomaan missä. Ei vaan muista.

Suojakumien kunto on hyvä tsekata kun navan ympärillä touhuaa. Niin ja sitten voi tuupata vaseliinia noiden pyöränripustuksessa olevien pallojen nipoista sisään. Toki pienet alkavat ruostevauriot kannattaa myös katella. Jos ei muuta, niin hioo etnisen vähemmistön nimisellä laikalla, poistaa rasvat, sprööttää sinkit ja pintaan jotain ihanan väristä maalia. Ei pelasta lopullisesti, mutta siirtää ongelmaa tulevaisuuteen.
Kiitos vastauksista
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.10.2013, 21:03
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikso Näytä viesti
Jarru poljin painuu hitaasti pohjaan auton käydessä ja vuotoja ei ole löytynyt eikä nestettä häviä.
Kuuluuko polkimen mennä pohjaan?
Meneekö muillakin poljin pohjaan?
Mitä sanoo leimasetä?
On siinä sen verran paljo tehostusta siinä jarrussa, että mulla ainaki saa painettua hiluxissa polkimen lattiaan asti auton käydessä. Sammutettuna ja ilman alipaineita se on paljon jäykempi ja on vähän helpompi arvioida, että lyökö tyhjää. Sit jos tuntuu, ettei jarruta vaikka pojin painuu pitkälle, niin pitää tarkastaa takajarrujen automaattisäätöjen toiminta, ainakin tosi yleinen jarrutehojen hävittäjä. Ja nämä kaikki sillä oletuksella, ettei ole jarruissa ilmaa.

Leimasetä ei sano mitään pahaa jos jarrudynamolla tulee hyvät lukemat.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.10.2013, 09:18
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

No niin no niin.. käytin tuossa ovipahvin hilusta irti kun tutkin tuota keskuslukitus hommaa. Löyty sitten sieltä sisältä se moottori köytettynä nippusiteellä oven sisälle irtonaisena, ja vieläpä johdot irti. Mistäs tuolle löytäisi kytkentäkaavion tai jonkun vastaavan, kun moottorille tulee 5 johtoa, ja kaikki irtoliittiminä eikä passaa edes värit yksiin? Pitäiskös tuolla olla jossain sulake myös tuolle, kun en ole löytänyt?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.10.2013, 21:10
MMF MMF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sipoo
Viestit: 76
Perusasetus

Auttaakaahan tyhmää! Onko -92 Hiace 4wd kytkinnesteet jossain erikseen vaiko samassa säiliössä jarrunesteiden kanssa? Olettaen tietenkin että tekniikka on sama Hiluxin kanssa...

Olen koittanut kytkintä ilmata mutta ei vaan onnistu.
Tähän mennessä tehtyä:
-Letku etujarrun ilmausruuvista kytkimen ilmausruuviin ja pumpattu jarrua. Menee vaan huonommaksi.
-Bilteman jarruilmausvehkeellä imenyt ilmaruuvista niin perkeleesti, auttaa vähän.
-Tippakannulla pumpannut nestettä ilmausruuvista, ei mainittavaa parannusta.

Mitään säätöä tohon kytkimeen en ole löytänyt, vaihteet ei mene sisään sitten millään. Välillä kylmänä menee normaalisti.

Oliskohan se sitten jotenkin muuten paskana...

Laatikon öljyt on kunnossa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.10.2013, 21:31
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

2000 vuosmallin hilux vehkeessä on kytkimelle oma nestesäiliö.
Yhessä volvossa ilmasin kytkimen samalla tavalla jarrua painamalla ja se kyllä toimi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.10.2013, 10:51
TAA1000:n Avatar
TAA1000 TAA1000 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikso Näytä viesti
Auto on hilux LN170 ja ajettu 200 000km.
Jarruja on ilmattu moneen kertaan ja jarrupääsylinteriin on vaihettu toyotan uudet männät kumeineen.
Jarru poljin painuu hitaasti pohjaan auton käydessä ja vuotoja ei ole löytynyt eikä nestettä häviä.
Kuuluuko polkimen mennä pohjaan?
Meneekö muillakin poljin pohjaan?
Mitä sanoo leimasetä?
Mulla oli hetken sama ropleemi kun uusin omaan, samanmoiseen kulkineeseen levyt, satulat, nesteet, jne... ilmattua tuli moneen otteesen rempan jälkeen ja joka kerta tuli todettua ettei siellä missään ilmakuplaa ole tai jos oli niin asettui 1000-2000km ajon jälkeen. Myös uudet kikkareet haeskeli varmasti vielä paikkaansa mulla ja saatto vaikuttaa. Jos jarruissa hyvä teho niin kovaa ajoo vaan ja seurailee häviääkö "ominaisuus".



Oisko täällä tietoo miten tuon perkeleen vipstaakin taka-akselissa saa pysymään toimintakuntosena ilman että sitä tarvii olla vähän välistä ronklaamassa ja herkistelemässä? kuvassa osa:46304 EQUALIZER SUB-ASSY, PARKING BRAKE
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.10.2013, 11:26
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Mä taistelin kans saman vivun kanssa. Ei auttanut puhdistus ja voitelu.
Joten porasin sen holkin reiän milliä isommaks ja senverran vaseliinia ku sai pysymään niin nyt on toiminut ainakin puolisen vuotta jumiimatta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.10.2013, 17:30
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TAA1000 Näytä viesti

Oisko täällä tietoo miten tuon perkeleen vipstaakin taka-akselissa saa pysymään toimintakuntosena ilman että sitä tarvii olla vähän välistä ronklaamassa ja herkistelemässä? kuvassa osa:46304 EQUALIZER SUB-ASSY, PARKING BRAKE
Mahtoko viimeisin korjaukseni olla, että hioin epätasaisuudet ja voitelin kuparitahnalla...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 31.10.2013, 22:34
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

[QUOTE=TAA1000;1060181]Mulla oli hetken sama ropleemi kun uusin omaan, samanmoiseen kulkineeseen levyt, satulat, nesteet, jne... ilmattua tuli moneen otteesen rempan jälkeen ja joka kerta tuli todettua ettei siellä missään ilmakuplaa ole tai jos oli niin asettui 1000-2000km ajon jälkeen. Myös uudet kikkareet haeskeli varmasti vielä paikkaansa mulla ja saatto vaikuttaa. Jos jarruissa hyvä teho niin kovaa ajoo vaan ja seurailee häviääkö "ominaisuus".

Jarrut kyllä tuntuu toimivan hyvin, myös 700kg kuormalla.
Kunhan leimasetä ei rupea valittamaan niin ei ole muuta väliä.
Kiitos vastauksista
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.11.2013, 15:37
LN65 LN65 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.12.12
Sijainti: Vantaa
Viestit: 12
Perusasetus

Hilux LN65 vetonivel


Eroaako tollasen -93 Land cruiserin vetonivelen vaihto olennaisesti Ln65:n vastaavasta?
Löyty meinaan hyvä ohjevideo tosta cruiserin nivelestä..
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.11.2013, 20:50
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Meinas alkaa huolettaan kun hilulla (LN110) tuossa ajelin alkuillasta kun eestä oikeelta kuului hiljaa ajettaessa tasainen naputus. Napalukot auki ja toimii. Jarrua painettaessa sievästi naputus hävisi.
Arvoitus: Missä "vika"?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.11.2013, 21:03
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Tasapainotusklöntti otti kii satulaan tai raidetangon niveleen ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.11.2013, 19:12
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

eiku jarrupalat nytkähteli satulassa ja kolkatti kivasti. oikein kaikui.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 09:17 (GMT +2).