Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2013, 20:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

En ny keksi muuta kuin joku virtalukon pohja on tullu tiensä päähän eli antaa sammutussolkulle sähkö startatessa mutta ei enää kun laskee avaimesta irti. Paitsi sitten välillä.

Jos ny muuta niin älä ainakaan rupea randomina säätämään niiden polttoainelaitteiden kanssa ennen kuin halvat vikapaikat on katottu läpi, seurauksena on vain ilmavaivainen,sähkövikainen,suutinpuoli, vehje missä on vielä ajoituskin pielessä.

Suutiviat ilmenee kovana savutuksena ja/tai kalkatuksena ja jonkun pytyn käymättömyytynenä.

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.10.2013, 20:27
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

tarkista myös se sähkösammutin. Niissä tulee silloin tällöin se että toimii tietyn aika ja sit sammuu. Ja joskus kestää ennen kuin saa käyntiin uudestaan. Ne oireilee vähän eri tavalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.10.2013, 20:52
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Tosta oli hytin ja koneen välinen maadoitus mennyt poikki kuukaus takaperin. Silloin maadoitti juurikin stumpparin läpi-< ei sammunut. Silloin tuli käytyä sähköt läpi autosähkärin kanssa aika perusteellisesti. Virtalukon liukupalikkakin vaihdettiin uuteen samalla ja kohdistettiin oikein. Suodatin on vaihdettu uuteen heinäkuun loppupuolella. Tossa on se voipurkin kokonen ja muotoinen suodatin.

Tutulla joka noiden kanssa pelaillut enemmän meinas että jää suuttimia vuotamaan kun sammuttaa ja sen takia tarttee ilmata startilla ennenkuin jää käyntiin. Kuulostaako järkeenkäyvältä?

On viimesen vuoden aikana tehnyt pari kertaa sen että on saanut sahata ja sahata(hyvät akut ja startti kondiksessa) ja yhtäkkiä kun akut alkaa hiipuun nii lähtee ku palmun alta? Tosiaan kaks kertaa noin tehny, silloin pölläyttäny aika komeesti.

Mulla on tossa yks varakone jossa suuttimet paikoillaan. On vaan seissyt 10v kuivassa tallissa. Ajattelin että vaihtaisin ne paikalleen ja näkisi että häviääkö vika vaikka ei muuten kävisi nätisti. Kuulostaako tyhmältä? Äkkiähän noi vaparissa vaihtaa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.10.2013, 20:54
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Pitää testaa vielä se stumppari, toimi hyvin silloin ku noita sähköjä parsittiin kasaan... Voihan se silti hajota myöhemmin.. :
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.10.2013, 20:56
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
En ny keksi muuta kuin joku virtalukon pohja on tullu tiensä päähän eli antaa sammutussolkulle sähkö startatessa mutta ei enää kun laskee avaimesta irti. Paitsi sitten välillä.

Jos ny muuta niin älä ainakaan rupea randomina säätämään niiden polttoainelaitteiden kanssa ennen kuin halvat vikapaikat on katottu läpi, seurauksena on vain ilmavaivainen,sähkövikainen,suutinpuoli, vehje missä on vielä ajoituskin pielessä.

Suutiviat ilmenee kovana savutuksena ja/tai kalkatuksena ja jonkun pytyn käymättömyytynenä.
Eihän tossa pumpun ajoitus muutu jos suuttimet vaihtaa...
Eri asia jos joutuu natopumppua vaihtaan ton vanhan saastemallin tilalle....
Tosin ois pari tehdaskorjattua tossa hyllyllä odottamassa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.10.2013, 02:37
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Eihän ole bensamallin tankki? Niissä on senverta tiheä sihti imuputkessa ettei huono dieselpolttoaine kulje läpi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.10.2013, 06:53
valtatie:n Avatar
valtatie valtatie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.08
Sijainti: KANNUS
Viestit: 143
Perusasetus

Heavy vaniin vaihdoin kaikki naftalinjat ja käytin tankin pois. Ei auttanut. Vika oli siirtopumpussa joka on koneessa kiinni vänkärin puolella.
__________________
"samallainen mustaromutojota kuin meillä"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.10.2013, 08:08
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Jep. Tuo siirtopumppu on mahdollinen vikapaikka ku tua jakajapumppu imee ittekseen jos saa vaan alun...

Jos nuo teikäläisen suuttimet kusee niin paljon että ne laskee joka suihkuputken tyhjäksi niin tienoo on silloin valkoisen kitkerän katkun vallassa kun kone käy.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.10.2013, 08:49
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Ääni tolle siirtopumpulle.
Oliko toi nyt sellanen et se suodatin on siellä koneen takaosassa, jollain lailla veemäisessä paikassa? Ei jaksa kaikkea muistaa kun siitä on aikaa ku itsellä tuollainen oli.

Noh kuitenkin, siinä suodattimen alla on jotain pieniä O-renkaita tai rengas mikä voi olla tullut matkansa päähän. Valuttaa suodatinta tyhjäksi pikkuhiljaa.

Oli juurikin ongelmia käynnistyksessä ja vanhemman polven asentaja teki välittömästi diagnoosin tuohon kohtaan. Ja oikeassa oli.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.10.2013, 10:19
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Noh, viikonloppuna laitetaan läpinäkyvää letkua nii näkyy jos ilmaa menee soudattimelle. Suodatin jalka on tulipellissä apparin edessä ihan helpossa paikassa. Kaikki siivisteet on suodattimessa ja vaihtuu siten aina suodattimen vaihdon yhteydessä.

Moni korvaa noita siirtopumppuja sähkösillä turhaan. Mutta sähkösellä voi ton siirtopumpun viankin testaa pois. Ei se siirtopumppu silti ehdi käynnistämisen yhteydessä lykkää diisseliä ruiskupumpulle asti. Naftasuodatin on kumminkin täynnä ja paineen alasena kun lähdetään starttaan. Eli ilmaa on oltava silloin jossain hyvin lähellä suutinta-> hörähtää täysillä käyntiin ja sammuu samointein...

Ja mitä pari muuta tommosta 6.2 diisseli pikkistä o ollu, nii niissä ilmavuito on aina ilmennyt eka vaikeana ja ehkä rykivänä tyhjäkäyntinä. Vaikka on ollut neulanpään kokoinen reikä linjassa. Nyt kun kone jää käymää. Katoaa kaikki viat. Ei nyi eikä käy huonosti/vaivalloisesti. Ei rasittaessa tai tyhjiksellä, jne.

Kiitos vinkeistä, viikonloppuna ku ehtii nii ihmetellään tota kaverin kaa enempi!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan gm:n 6,2 diesel Humu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.09.2012 11:39
Ostettu gm 6,2/6.5 diesel. tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.09.2010 17:50
Myyty toyota 2l-t moottori turbo -diesel+ varosa moottori 2l-t toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 29.06.2009 19:53
Mazdan 2.5 diesel, miksi käynnistyy lämpöisenä huonosti? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 5 06.12.2008 14:48


Sivu luotu: 18:17 (GMT +2).