Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.10.2013, 17:31
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
Ei tossa alipaine letkuja juurikaa ole ku ne palo sen egr:n letkut on tulpattu mut sitä aldl pistoketta mul ei ole, on vain pakolliset johdot loput on karsittu pois. Eli ilmastoinnin ja vaihteiston sähköt. Haynesin kirja mulla on lainassa ja tarttee vissii alkaa selvittää saisko sen vika-töpselin johdot kaivettua esille. Sen ECU:n liittimien vieressä on yks neliömäinen liitin joka on menny korin sähköihin, mikähän se on???
Jakajan kannen vedin silikooni pohjasella tiivisteliimalla jakajaa kiinni et pysyis vesi loitolla, huohotin on tekemättä vielä jakajalle.
Siellä jakajan pohjassa lienee pari noin 6mm reikää, niihin tarttiis
varmaan laittaa huohotinletkut.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.10.2013, 10:09
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ei ihan tata ketjua, mutta sanoikko samppas et siel pohjassa on letkun paikat ja niissa tulis olla jotkut letkutkin? liekohan se sitten vikana, etta miulla kondensoituu kosteutta jakajaan ja kuten tuossa aiemmin kirosin niin sitten rakii+patkii ja kaikki tietaa miten helkkarin helppo tuosta on kaikki konepeitot sun muut purkaa auki, etta paasee jakajaan kasiksi..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.10.2013, 14:26
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Ainakin kahdessa v8 tbi jakajassa jotka minulla on löytyy kaksi tuuletus reikää jakajan pohjassa. Itse ajattelin laittaa letkunipat jollain keinolla kiinni näihin reikiin.
Ensimmäiseen 0,2 bar paineilma sisään, huohotus letku pienellä reijällä toiseen letkuun (Vanha kaasarin suutin letkun päähän).

Tuossa virityksessä tarttis varmaan saada sytytysmodulin jäähdytys pelaamaan jotenkin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.10.2013, 21:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Uskaltaisiko lähteä muistelemaan vanhoja mielikuvia?


Aikanaan kun tuon 4,3 litran tbi:n kanssa pohdiskelin, niin jossain versiossa oli (muistaakseni) nopeusmittarissa(? vai ottiko jostain muualta?) nopeustunnustelu, ja sen sai jotenkin hämättyä/ohitettua? ja muistaakseni jossain letukassa oli boksi, joka ei kaivannut tuota huijausta, vai oliko että sen voi "huijata" kytkemällä maihin/+12v joko suoraan tai vastuksen kautta....

Siis k.o mielikuva, ja muistakseni toimi paremmin ajossa, kun k.o asia on kunnossa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.10.2013, 21:24
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tarkotatko BJ40 ny tuon GM:n vaihdelaatikonohjausta, eli turbiinilukkoa mita ECU ohjaa? siis sehan ei oo oikeen optimaalinen ainakaan moottoritiella, ainakaan astrossa, ko sita pitaa kuitenkin jo 120kmh hiukan kaskyttaa et menee komiasti ja sitten on ylivaihteella turbiinilukko vahanvalia auki ja auto vaan nostaa kierroksia, muttei juurikaan kiihdy jos ois tarvis.. senhan saa diagnostiikkaportista pari pinnia yhteen kytkemalla lukko asentoon, tosin sen kanssa pitaa sit olla varovainen, kun se lukko on mitotettu tyylin 10% moottoriteholle, eli jos se pakotetaan kii, ni turbiinista tulee entinen ku nakkaat sen vakisin paalle ja polkaset monon lattiaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.10.2013, 23:58
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
tarkotatko BJ40 ny tuon GM:n vaihdelaatikonohjausta, eli turbiinilukkoa mita ECU ohjaa? siis sehan ei oo oikeen optimaalinen ainakaan moottoritiella, ainakaan astrossa, ko sita pitaa kuitenkin jo 120kmh hiukan kaskyttaa et menee komiasti ja sitten on ylivaihteella turbiinilukko vahanvalia auki ja auto vaan nostaa kierroksia, muttei juurikaan kiihdy jos ois tarvis.. senhan saa diagnostiikkaportista pari pinnia yhteen kytkemalla lukko asentoon, tosin sen kanssa pitaa sit olla varovainen, kun se lukko on mitotettu tyylin 10% moottoriteholle, eli jos se pakotetaan kii, ni turbiinista tulee entinen ku nakkaat sen vakisin paalle ja polkaset monon lattiaan
Kuten sanoin, hämärä mielikuva jostain reilun 10v takaa, ja samalla "varmamuudella" se, että vaikuttaa vaan ajossa....

Siis Muistaakseni siellä mittarissa? oli nopeustieto joka tuotiin """muistaakseni""" TBI:n ecu:lle, Ja jos se on tuo turbiinin lukon data, niin mulle käy, toki äärimmäisen hämärä mielikuva että olisi liittynyt seoksen rikastamiseen täyskaasulla liikkeellä ollessa....
Mutta nuo nopeustieto jäi "kukumaan"

P.S yksi syöttöpumppuguru sääti minun toyota hdj-80 pumpun, vaikka nimenomaan kerroin että k.o autossa on automaatti; Liikkeelle lähtiessä kun tuuppaat jarrua vastaan 1700 rpm, niin kun takaset on pois suojatieltä, niin kierroksia on 1800, ja kiekat pysyy n. 50 rpm tarkkuudella samana, kun turbiinilukko alkaa vetämään ylivaihteella kiinni; silloin kiekat tipahti alle 1750..., (kun taannoin jaksoi lukita turbiinin)
NYT ei enää kiekat tipahda... 10% syötönlisäys, ja "vakio kierros" säädetty pumppu, ja valmiiksi pikkasen luistava/hidas lukitus; nyt ei enää täyspainoilla olevan rekan perässä kiihdytettäessä turbiinilukko ei jaksa lukita....
Siis säätöruuvit kierrostolkulla pois manuaalin arvoista... aika sikaa, kun tuo maksimivääntö pääsee "purasemaan", ja vielä +10% (oliko n. 40kg)
Mutta nyt tuo reilusti vajaa milli ajettu turbiini pääsee hoitoon....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2013, 07:38
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

No nyt on eculla myös jatkuva virta niinku kuuluukin.
Ilmeisesti siin ecun töpseleitten vieres oleva liitin on se diagnoosin lähtö ku 5 karvaa ja värit täsmäs kaavion kans. Vielä ku joskus ehtis perehtyä siihen miten sielt saa infoa ulos,
Vilkuttaako se merkkivalolla jotai tiettyjä sarjoja? Tosin se valoki pitäs rakennella.
Kiitos kaikest tiedost, helpottanu hommia paljo!
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Astro... jyrden O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.05.2012 14:55
Myydään / Vaihdetaan Chevrolet Astro 4.3 V6 -92 Ipu33 O/M/V Ajoneuvot 8 09.04.2012 18:54
Sopiiko 4,3L V6 kone 2,8L V6 koneen tilalle? ImacInnes Tekniikka & Jutustelu 1 28.02.2010 00:32
Ostetaan Astro apurunko sumpe O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 01.02.2010 21:07
M/V: Chevrolet Astro!! Vm.1989 4.3 V6 Just leimatt pate20 O/M/V Ajoneuvot 4 03.02.2008 22:59


Sivu luotu: 23:53 (GMT +2).