Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.10.2013, 21:07
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Taisin kirjoittaa viimeks että sunnuntaina olis etuakseli hollillaan, no olihan se mutta nyt vasta saan tekstiä tänne.

Su meni tehokkaasti purkaessa 12-ht:tä esiin varaosa kasa autosta.



Illasta akselin kiinnikkeiden levitystä, sinpukka sinne päin hollilleen näin:



Ja tänään ehdin töiden jälkeen rautakauppaan hakemaan palkkia takarunkoa varten. Otin nyt varuiksi 5mm seinämällä 90x50 rhs, jos tästä tulee joku vetoauto niin saattaa koukku pysyä paremmin kiinni ja painoahan toi lisää varmaan kun 10kg.

Vanha takaosa poikki,pientä mittailua ja siitähän syntyi kelpo korjauspala.







Entäs mahtuuko näihin berttoihin mihin sovitetaan kutosmoottori plus 5-vaihdelaatikko se oma runkopalkkien välissä oleva oma tankki?

Vaiko hj:n tankki sovittaen takarungon väliin?

Se olis seuraavaksi takajousien kiinnikkeiden asemointi, akselit kiinni niin tän voi tuupata pihan perälle odotteleen parempia aikoja

__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.10.2013, 09:33
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Illasta akselin kiinnikkeiden levitystä, sinpukka sinne päin hollilleen näin:

Jos simpukka jää tuohon asentoon, testasitko, ettei etumaskia tartte alkaa silpomaan? Omaan nelivitoseen kun tuon tehostuksen laitoin, niin piti muokata ja siirtää tuota iskaripylvästä että mahtui tuo simpukka paikalleen.

Toinen ongelma, jonka huomasin on tuo alaspäin mutkalla oleva sektorivarsi, ottaa vasemman etunurkan sisäänjoustossa herkästi jousen latiin kiinni. Sen ratkaisin koneistamalla sektorivarren alareiän kartion alaspäin kapenevaksi ja laitoin raidetangon kiinni varren yläpuolelle. Kuva löytyy tuolta: http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=21135
Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa tuo sektorivarsi järkevämmän malliseen esim. HDJ:stä.
__________________
BJ75
SLCK #274

Viimeksi muokannut Jull : 15.10.2013 09:35
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.10.2013, 10:08
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Juu ei simpukka tohon jää, ainakaan tollalailla. Heitin sen vaan kokeilu mielellä noin kohdalleen. On vähän vielä mietinnässä muutetaanko alusta vastaamaan täysin Hj.n aliustaa ts. Hj: täydellinen alusta sarja heittämällä paikoilleen. Silloin lähtee noi bj:n iskari kiinnikkeet pois. Tarvii nyt vähän tosiaan miettiä kun saahan tohon mitkä tahansa lenkki-lenkki iskarit soviteltua.

ps. Oli muuten hyvä kuva
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.10.2013, 18:43
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Pikkuisen saatu taas nysvättyä auton kanssa.

Pe iltana laiteltiin taka akseli paikoilleen vähä niinku näin:




Ja lauantaina kun mittailtiin niin kaks sanaa-> uusiks meni




Kyllä me sitten loppujen lopuksi saatiin molemmat akselit suoraan ja vielä keskenäänkin linjaan sekä ristimittakin on melkei millilleen kohdallaan.

Seuraavaksi runko tönättiin pihalle ja hierottiin tuleva voimalaitos nosturiin killuun. Painaa muuten uskomattoman paljon toi pötikkä, ei varmaan 400kg:sta paljoa heitä.



Haettiin vähän oikeaa paikkaa mutta ei oikein osattu.



Muutama puhelu -sakke-:n ja pari kuvaviestiä niin maamoottori löysi paikkansa.



Pikkusen jo pääsi pöristelyn makuun. Rattiakseli ei oikei osu kohdallaan kun kuvassa se menee pakosarjaan.
Hiukan on savuinen kuva mutta palo siinä muutama miettimistupakki ja pari metriä hitsaus lankaa.

Simpukka on kanssa jo oikealla paikallaan, parit vahvistus laput hitsuutella ja pultit kiinni.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.10.2013, 21:13
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Käväisin tallilla hiukan nysväämässä. Mjoottorin korvakkeet on hitsailtuna, näyttää omaan silmään vähä rimpuloilta, pitänee liimailla vielä jotain erikois kolmioita sinne tänne.

Simpukka laitettiin tohon ja joo ei toimi omalla sektori varrella,pitääpi homma erilainen.



Tästä välistä tarvis saada pakoputki ja vinssin kardaani. No on kai siinä tilaa, täytyy vaan muistaa sovittaa ennen koria. Hj:n kanssa unohtu koko homma kun kori oli irti, aikalailla otti kuulaan tehdä pakoputkea vasta kun kori oli päällä.




Ehkäpä tällä viikollaa voisi kokeilla koria sovittaa ja toivoa että se sopii
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.10.2013, 23:27
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Käväisin tallilla hiukan nysväämässä. Mjoottorin korvakkeet on hitsailtuna, näyttää omaan silmään vähä rimpuloilta, pitänee liimailla vielä jotain erikois kolmioita sinne tänne.

Simpukka laitettiin tohon ja joo ei toimi omalla sektori varrella,pitääpi homma erilainen.



Tästä välistä tarvis saada pakoputki ja vinssin kardaani. No on kai siinä tilaa, täytyy vaan muistaa sovittaa ennen koria. Hj:n kanssa unohtu koko homma kun kori oli irti, aikalailla otti kuulaan tehdä pakoputkea vasta kun kori oli päällä.




Ehkäpä tällä viikollaa voisi kokeilla koria sovittaa ja toivoa että se sopii
pientä "BOUNERIA" aiheuttaa tämä projekti,, näyttää kaikesta huolimati helvetin hyvältä..
ja jopa teidän kuvissa vilahtama keppi 2100 lämmittää mieltä,, ( miul on samanlainen)

3200 lisäksi
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2013, 21:06
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

On meillä siellä toinenki hitsauskone mini miggi nimittäin Minarg Mig 180 adaptive.

Jep, tänään piti varmistaa että kori sopii vielä paikoilleen moottorin kanssa. Vähä kantaessa jännitti sopivuus kun en oo ihan kaiken tarkin mittamies.


Ja juu sopiihan se ?




Voisiko sanoa että "nippa nappa"




Kokeilin vielä tota erikois käppyrä pakosarjaa ja jotain holsettia moottorin kylkeen. Ehkä toikin tossa mahtuis oleen rattiakselin kanssakin mutta kai se tarvii nysvätä joku uus pakosarja tai ste vaan 61sen orkkis vehkeet jostain.




Siinä suunnitellaan kylkipeltien korjausta




Huomenna kipaistaan tulevaisuus projektiin tekniikkaa, siitä tekstiä huomenna toisiin topikkeihin
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.10.2013, 21:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Painaa muuten uskomattoman paljon toi pötikkä, ei varmaan 400kg:sta paljoa heitä.
Kone painaa jo 362 kg, joten menee se laatikon kans pitkälti yli 400 kg:n.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.10.2013, 23:43
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Teil on ainakin tallissa paloturvalliset tilat,kun puupintoja paljon.
Itsellä kans hirrestä autotalli,mutta aikoinaan joutus sisäl laittamaan kipsilevyt pintaan paloturvallisuuden vuoks. Tosin ei niitä levyjä olis laitettu jos ei olis ollut pakko.
Mukava seurata tämmöisiä projekteja.
__________________
Land Rover Adventure Never Stops.

Viimeksi muokannut Landrooveri : 28.10.2013 23:48
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.10.2013, 09:08
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kone painaa jo 362 kg, joten menee se laatikon kans pitkälti yli 400 kg:n.
olix niin et kone/laatikkopaketti painas n,500kg
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.10.2013, 12:23
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Mä kun räknäilin motin ja laatikon yhteispainoa niin laatikolle laskin max 50kg ku sain itte siirrettyä pelkkää latikkoa tallin lattialla sen 25cm eli se ei voi olla kauhean painava
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kekkulan Hj _kekkula_ Maasturiprojektit 487 07.04.2025 10:49
Myydään bj 45 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 11.07.2010 10:31
m:bj 45 SAMROCK O/M/V Ajoneuvot 3 23.05.2007 14:19
o: bj 45 hiluman O/M/V Ajoneuvot 0 24.02.2006 20:56
V/M BJ-40 => BJ-45 Eskimo O/M/V Muut 14 23.08.2004 12:16


Sivu luotu: 17:13 (GMT +2).