![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tällästä mulla...Sattu tuleen vastaan ihan asiallinen Läjä evukkaasti vaikken ees katellu. Oli niin aiallinen paketti ettei suuremmin tarvinu koe ajella eikä miettiä olisiko ostos kannatava. Vaikka pihassa seisoi jo samanlainen vaikka olikin yli puolet enemmän ajettu ja reilusti elämää nähny. Löytämäni Läjä on ollu ennen minua kahella omistajalla -89 ja 216tkm ajettu. Kaikki huollot o kirjassa ja todella siististi pidetty, pieniä myynti maalauksia lukuun ottamatta jotka oli hutastu spray maalilla pakkasten aikaan peittämään pieniä ruoste vaurioita. Kaupassa tuli mukana uudet 10" valkoset vanteet, varaosa kattoteline, varaosa karjapuskuri ja uuden veroinen warnin vinssi. Auto oli alkuperäis korkeudessa ja ala oli 31" fedimat mitkä piti aivan jumalatonta ääntä. Auto oli valmiiksi rekisteröity huolto autoksi. Sain sitten myytyä vanhan noilla vakio jousilla ja 31" puörillä pois ja alko uuden ehostus. Löysin kyseiseltä palstalta 33 12.5x15 mudterrain vanhalla kuviolla ja uuden veroiset kumit halvalla (karvat renkaissa). Pyöräytin ne uusille vanteille. Laitoin vanhasta läjästä jääneet volvon jouset alle. Ja taakse jouduin tekeen yläpäähän sovite rinkulan putkesta. Etu iskareiden yläpäähän ja vasemmalle taakse 50mm koroke palat ja taakse oikealta puolelta hitsasin iskarin alimmaista kiinnikettä sopivasti ylä viistoon. Korotin koria noin 50mm mustalla nailoni tangolla. Samalla jouduin vähän muokkaamaan aluevaihtajan vipua ja ottamaan flektin tuuliohjaimen alareunasta siivua pois. Kaariin laitoin jotain työkoneen levike kumia. Kiinnitys tapahtui possulla ja 5cm ruostumattomilla latta lätkillä ja ruostumattomilla ruuveilla "pysyy" Spray maali rävellykset lähti onneks asetoonilla nätisti pois ja hioin kaikki ruoste läikät puhtaaks, vetäsin ruosteenesto pohjamaalin pohjille ja auton oikean pintamaalin kynäruiskulla päälle. Joskus oli jääny nurkkiin pyöriin halvalla ostetut puoli kuppipenkit jotka kyhäilin sitten alkuperäis jakkaroiden tilalle. Äänen toistoon ei suuremmin ole panostettu, mutta pieneksi herkuksi lisäsin aktiivi subin tuomaan hieman passoa äänen toistoon. Led työ valoja lisäilly sitä mukaan ku allu tarjousessa. Kokeeks upotin yksiin vanhoihin hehkumallin työvaloihin xenonin H1 polttimot ja toimii ihan hyvin ainakin vielä. (Kuvissa ei vielä asennettuna). Ajovaloina xenonit. Käytin lopuksi Läjän muutoskatsatuksessa kaikille tekemileni muutoksille ilman mitään ogelmia. Seuraavaks olis suunnitelmissa irrottaa taka sivu ikkunat ja poistaa ruosteet ja tempasta uutta maalia selekää ja samalla tummentaa kaikki taka lasit. Sitten astin laudat olis tarkots tehä ruostumattomasta putkesta ja alumiini turkki levystä. Taka puskuri pitäs tehä jonkin lainen. Siinä mitä äkkiseltään tulee mieleen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hienon läjän oot löytänyt. Hyvältä näyttää. Vaihda ne ruostumattomat ruuvit alumiinipoppareihin tai sinkittyihin ruuveihin. Rosteri hapattaa mustan pellin ympäriltään tosi nopeasti. Kahteen toyotaan olen tehnyt samalla tyylillä levikkeet, metrikumia,possuliimaa, rosterin lattaa ja alumiinipoppareita. Hyvin on kestäneet matkassa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole vielä tippuneet kummastakaan. Toiseen tehty 6-7 vuotta sitten. Ajatuksena mulla oli se että tavallinen leveäkantainen poppari antautuu ensin koska on epäjaloin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
ketokaas viisaammat että mitä ne vih/pun valo kertoo kierrosmittatin kohalla turbosta? Silloin kun se punanen valo alkaa palaan niin meinaako se että on liikaa paineita ahtoputkistossa vai hä?!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vihreä tarkoittaa että ahtaa normaalisti ja punainen että ahtaa liikaa. Punainen syttyy 0,7bar. Vakio LJ:llä se ei syty koskaan.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Juu juu mulla syttyy lj:ssä punanen valo 0,5bar kohilla ja puhallin on vakio ct-20. ainut mitä sinne on tehty niin kellolta lähtevän tangon pääsä on yks mutteri että aukee hukkis vähä myöhemmin. ei kai siitä oo koneellee vaaraa kamalasti jos se vilkuttelee kiihytyksissä punasta ja nousuissa? (syötöt on vakiot ja ahtaa max0,9 bar)
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2307 | 17.07.2025 10:19 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |