Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.10.2013, 00:03
Paajanen:n Avatar
Paajanen Paajanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 43
Cool

Tällästä mulla...


Sattu tuleen vastaan ihan asiallinen Läjä evukkaasti vaikken ees katellu. Oli niin aiallinen paketti ettei suuremmin tarvinu koe ajella eikä miettiä olisiko ostos kannatava. Vaikka pihassa seisoi jo samanlainen vaikka olikin yli puolet enemmän ajettu ja reilusti elämää nähny.

Löytämäni Läjä on ollu ennen minua kahella omistajalla -89 ja 216tkm ajettu. Kaikki huollot o kirjassa ja todella siististi pidetty, pieniä myynti maalauksia lukuun ottamatta jotka oli hutastu spray maalilla pakkasten aikaan peittämään pieniä ruoste vaurioita.

Kaupassa tuli mukana uudet 10" valkoset vanteet, varaosa kattoteline, varaosa karjapuskuri ja uuden veroinen warnin vinssi. Auto oli alkuperäis korkeudessa ja ala oli 31" fedimat mitkä piti aivan jumalatonta ääntä. Auto oli valmiiksi rekisteröity huolto autoksi.

Sain sitten myytyä vanhan noilla vakio jousilla ja 31" puörillä pois ja alko uuden ehostus.

Löysin kyseiseltä palstalta 33 12.5x15 mudterrain vanhalla kuviolla ja uuden veroiset kumit halvalla (karvat renkaissa). Pyöräytin ne uusille vanteille.

Laitoin vanhasta läjästä jääneet volvon jouset alle. Ja taakse jouduin tekeen yläpäähän sovite rinkulan putkesta.

Etu iskareiden yläpäähän ja vasemmalle taakse 50mm koroke palat ja taakse oikealta puolelta hitsasin iskarin alimmaista kiinnikettä sopivasti ylä viistoon.

Korotin koria noin 50mm mustalla nailoni tangolla. Samalla jouduin vähän muokkaamaan aluevaihtajan vipua ja ottamaan flektin tuuliohjaimen alareunasta siivua pois.

Kaariin laitoin jotain työkoneen levike kumia. Kiinnitys tapahtui possulla ja 5cm ruostumattomilla latta lätkillä ja ruostumattomilla ruuveilla "pysyy"

Spray maali rävellykset lähti onneks asetoonilla nätisti pois ja hioin kaikki ruoste läikät puhtaaks, vetäsin ruosteenesto pohjamaalin pohjille ja auton oikean pintamaalin kynäruiskulla päälle.

Joskus oli jääny nurkkiin pyöriin halvalla ostetut puoli kuppipenkit jotka kyhäilin sitten alkuperäis jakkaroiden tilalle.

Äänen toistoon ei suuremmin ole panostettu, mutta pieneksi herkuksi lisäsin aktiivi subin tuomaan hieman passoa äänen toistoon.

Led työ valoja lisäilly sitä mukaan ku allu tarjousessa. Kokeeks upotin yksiin vanhoihin hehkumallin työvaloihin xenonin H1 polttimot ja toimii ihan hyvin ainakin vielä. (Kuvissa ei vielä asennettuna). Ajovaloina xenonit.

Käytin lopuksi Läjän muutoskatsatuksessa kaikille tekemileni muutoksille ilman mitään ogelmia.


Seuraavaks olis suunnitelmissa irrottaa taka sivu ikkunat ja poistaa ruosteet ja tempasta uutta maalia selekää ja samalla tummentaa kaikki taka lasit.

Sitten astin laudat olis tarkots tehä ruostumattomasta putkesta ja alumiini turkki levystä.

Taka puskuri pitäs tehä jonkin lainen.

Siinä mitä äkkiseltään tulee mieleen.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-01-15 14.55.46.jpg‎
Views:	437
Size:	96,5 Kt
ID:	41818   Click image for larger version

Name:	2013-05-23 14.31.48.jpg‎
Views:	466
Size:	164,8 Kt
ID:	41819   Click image for larger version

Name:	2013-07-06 17.00.49.jpg‎
Views:	398
Size:	89,0 Kt
ID:	41820   Click image for larger version

Name:	2013-07-06 17.01.13.jpg‎
Views:	416
Size:	73,2 Kt
ID:	41821   Click image for larger version

Name:	2013-07-06 17.01.38.jpg‎
Views:	595
Size:	141,7 Kt
ID:	41822  

Click image for larger version

Name:	2013-01-27 13.04.47.jpg‎
Views:	377
Size:	84,3 Kt
ID:	41823   Click image for larger version

Name:	2013-05-31 11.48.58.jpg‎
Views:	388
Size:	174,5 Kt
ID:	41824   Click image for larger version

Name:	2013-07-03 21.54.58.jpg‎
Views:	405
Size:	75,9 Kt
ID:	41825   Click image for larger version

Name:	2013-07-06 17.02.31.jpg‎
Views:	387
Size:	95,6 Kt
ID:	41826  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.10.2013, 07:24
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paajanen Näytä viesti
Kaariin laitoin jotain työkoneen levike kumia. Kiinnitys tapahtui possulla ja 5cm ruostumattomilla latta lätkillä ja ruostumattomilla ruuveilla "pysyy"
Hienon läjän oot löytänyt. Hyvältä näyttää. Vaihda ne ruostumattomat ruuvit alumiinipoppareihin tai sinkittyihin ruuveihin. Rosteri hapattaa mustan pellin ympäriltään tosi nopeasti. Kahteen toyotaan olen tehnyt samalla tyylillä levikkeet, metrikumia,possuliimaa, rosterin lattaa ja alumiinipoppareita. Hyvin on kestäneet matkassa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.10.2013, 08:25
Paajanen:n Avatar
Paajanen Paajanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Hienon läjän oot löytänyt. Hyvältä näyttää. Vaihda ne ruostumattomat ruuvit alumiinipoppareihin tai sinkittyihin ruuveihin. Rosteri hapattaa mustan pellin ympäriltään tosi nopeasti. Kahteen toyotaan olen tehnyt samalla tyylillä levikkeet, metrikumia,possuliimaa, rosterin lattaa ja alumiinipoppareita. Hyvin on kestäneet matkassa.
No voi perr ku minä aattelin että ompaha kunnolla. Hyvä ku vinkkasit. Mites löystyy noi alumiinipopparit?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.10.2013, 10:16
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Ei ole vielä tippuneet kummastakaan. Toiseen tehty 6-7 vuotta sitten. Ajatuksena mulla oli se että tavallinen leveäkantainen poppari antautuu ensin koska on epäjaloin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.10.2013, 11:42
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

ketokaas viisaammat että mitä ne vih/pun valo kertoo kierrosmittatin kohalla turbosta? Silloin kun se punanen valo alkaa palaan niin meinaako se että on liikaa paineita ahtoputkistossa vai hä?!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2013, 14:44
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
ketokaas viisaammat että mitä ne vih/pun valo kertoo kierrosmittatin kohalla turbosta? Silloin kun se punanen valo alkaa palaan niin meinaako se että on liikaa paineita ahtoputkistossa vai hä?!
Vihreä tarkoittaa että ahtaa normaalisti ja punainen että ahtaa liikaa. Punainen syttyy 0,7bar. Vakio LJ:llä se ei syty koskaan.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2013, 16:02
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Vihreä tarkoittaa että ahtaa normaalisti ja punainen että ahtaa liikaa. Punainen syttyy 0,7bar. Vakio LJ:llä se ei syty koskaan.
Juu juu mulla syttyy lj:ssä punanen valo 0,5bar kohilla ja puhallin on vakio ct-20. ainut mitä sinne on tehty niin kellolta lähtevän tangon pääsä on yks mutteri että aukee hukkis vähä myöhemmin. ei kai siitä oo koneellee vaaraa kamalasti jos se vilkuttelee kiihytyksissä punasta ja nousuissa? (syötöt on vakiot ja ahtaa max0,9 bar)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2307 17.07.2025 10:19
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 23:11 (GMT +2).