![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Pikemminkin isopyöräisille kielto, ei pääse urat syvenee liiaksi. Nykyään tuntuu siltä että alle 36" renkailla kukaan ei kehtaa lähtee kisoihin. Ei ole riittävästi rispektiä. Menny turhan hurjaksi tää kisailu kun tarvii olla 38" ja porttaalit että pääsee mihinkään. ![]() Ja herneitä saa pakastealtaasta.
Viimeksi muokannut Murros : 09.10.2013 20:21 Perustelu: täsmennystä |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Luokkakohtaiset rajoitukset pehmeille ajoalueille eli pehmeät alueet aukeavat myöhemmin isoille luokille tjsp...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
|||
|
|||
![]() offroadia
me ajettiin viimekausi suzukilla ja ei meitä ole haitannut vaikka porttaali härpättimet kuin tekisi uraa edellä. ei sen helppoa pidä ollaakaan. kaikille sama. ei niitä pahoja paikkoja niin hirveesti ole. turhaa työtä tehdä rasteja erikseen.
eikös offroadista ole kyse? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kannatan aloittajan ideoita. Kaikki ei välttämättä halua kilpailla kokoajan 120% teholla. Miks hitto aina pitää vetää ääripäästä ääripäähän. Se, että joku haluaisi helpompia rasteja ei automaattisesti tarkota mitään hiekkatien varressa olevia rasteja.
![]() Koittakaa nyt hitto olla vähän avoimempia. Tällä tapaa hävii kohta viimeisetkin kilpailijat kisoista.... Tulevaisuus ei todellakaan ole noissa överi monstereissa vaan pikkupyöräsissä.... Pikkupyöräset on monesti alkupuolella harrastuksessa ja tulevia isopyöräsiä...
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kans pari kertaa miettinyt että jos lähtis tota suunnistusta kokeileen mutta tullut vaan se mieleen että pärjääkö tolla susukilla siellä kun on vaan 235/75r15 rengastus?
Kuvia katsoneena ei pahemmin alle 33" renkaita näy missään.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kyllä siellä kisoissa pärjää pikkupyöraiselläkin (31") isojenkii autojen perässä. jossaintapauksissa huomannu et suzukilla pääsee "porttaaliurassa" paremmin ku ne isot?
mutta asiaan. omasta mielestä kilpailuista tehty liian hd:ta. eli rastitus mennyt vähän liika kikkailuks,siiman käyttö lisääntynyt reilusti. eipä näkynyt ft retrossa siimoja kuin ihan nimeksi ja silti oli ajamista koko 20h,koko kisan fiilis oli lähdöstä maaliin todella hieno,kaikki autokunnat oli rennolla mielellä mukana. eli oppia pitäis kaikkien ottaa retron toteutuksesta.rastituksesta,ym. joskin cup kisat ihan normaalisti gps,ym laitteilla. kilpailuaika pitäis mielestäni lyhentää max 12h. on vaan nuo kisaviikonloput aika rajuja ku lähtee pe iltapäivällä ajelee kisapaikalle useempia tunteja.24h+tauot kisassa,sit su vielä samoilla silmillä kotio ni ompahan rento kisafiilis aika kaukana. harva pystyy ottamaan pe ja ma vapaaks kisojavarten. eli pe iltana ja la aamuna katsastus.lähtö esim LA 9.00 maaliin LA 21.00 palkintojenjako ja saunomiset ym turinat la iltana, sit sunnuntaina vois valua kaikki omassa rauhassa kotio. sit kisan järjestäjät vois vaikka pikkupyöräisille antaa jotain vihjeitä et missä on ne kaikkista pahimmat lutakot. jokainen autokunta sit tehköön omat päätökset miten haluaa ajella. myös ihmetyttää missä on keskisuomen alapuolen kisat? viimekauden kaikki kisat kuopion yläpuolella???? tässä jotain mietteitä jatketaan ku jaksetaan. terv. TemmiTiimi 2013 CUP4 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja niistä alle 33" renkaisista kuvia: Sopivalla omistautumisen määrällä pärjää 31" pyörillä portaaleja ja 39" pyöriä vastaan. Ainakin takavuosina usean tiimin toimesta on kerätty 31" tai 33" pyörillä kisan suurimpia pistemääriä, vaikka kilpailijoitakin oli paljon. Toki se vaatii että autoa viedään äärirajoilla ja korjataan kisan aikana sekä niiden välillä suhteellisen paljon. Mutta ei mikään kilpailu ole helppoa kun haluaa olla siellä kärkipäässä. Ja kun kohta alkaa se itkeskely uimisesta ja kurasta niin toinen kuva pikkupyöräisestä: Ei aina ole märkää, eikä sinne syvimpään paikkaa ajaminen kaikkein viisainta. Mukanakin olen ollut kun yhden kisan voitto tai toinen sija vaihtui kolmanteen, jälkiviisaasti arvellen vain sen takia että auto liian pahassa paikassa jumissa liian kauan. Muut oli viisaampia eivätkä menneet. Eli kilpailivat paremmin. Sitäpaitsi kaikissa lajeissa on ihan surkeat säännöt, kun ei ole just mun autolle sopivaa luokkaa missään. Ikinä ei oo missään pärjänny, mutta 8 vuotta kaikennäköstä kokeiltu ja ajettu ja aina on kivaa ollu.
__________________
Harbor Cruisers |