![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitä jos laittaisit taitto-oven?Ja asentaisi ulkopuolelle.http://www.mesvac.fi/suomi/tuotteet/Taitto-oviesite.pdf
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Isäukko hitsaili mulle talliin valmiistä profiilista. Sisään 50 mm finfoam, ulkopintaan paneeli ja sisäpintaan vaneeri.
Karmit kans ilman muuta raudasta oli se itte talli vaikka savea. Pysyy mitoissaan. Oon kyllä tykänny niistä kun talli talon yhteydessä niin se paneeliverhous istuu ulkonäöltään paaaljon paremmin kuin se "maksalaatikon pohja". Toki ei saa kaukosäädöllä aukeamaan mutta mua se ei oo haitannut kun tallissa ei säilytetä autoa vakituisesti. Tarvikkeet saa ykkös satasilla eli vielä saa omalle työlle palkan. Sen eristyksen kanssa tulee monella vauhtisokeus. 50mm finfoam on varmasti riittävä eriste. Panostaa enemmän tiiviyteen. Sieltä karmin välistä se kylmä tulee jos jostain. Valmista profiilia en ole nähnyt kuin 50mm vahvuisena.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mielestäni ei kannata finnfoamia oviin kyllä laittaa, ei se uretaanin ostaminen niihin niin suuri lisä ole etteikö kannattaisi, tuo fiinfoam kun on styroksia vastaavaa ja eipä juuri villaakaan parempaa, uretaani tosin on jo melkein 2x villa vastaavaa.
tuo harhaluulo on erittäin yleinen että luullaan finnfoamia hyväksikin eristeeksi, olisiko sitten kun on väriltään ja rakenteeltaan lähes uretaanin kaltaista.. - Polyuretaani: Lambda 0,023 W/mK (Uusi SPU eriste) - Polyuretaani: Lambda 0,024 W/mK - EPS grafiitti: Lambda 0,030 W/mk (Ukorex Grafit) - EPS grafiitti: Lambda 0,031 W/mk (Termisol Platina) - Finnfoam: Lambda 0,035 W/mK (< 70 mm) - EPS 100: Lambda 0,036 W/mK - Finnfoam: Lambda 0,037 W/mK (> 70 mm) - EPS 60: Lambda 0,039 W/mK -villaeriste: Lambda 0,033-0,041 W/mK (kivi/lasi/eko, normaali arvo 0,037) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itselle laitoin findoorin taite oven. Perus ok. Mut en ehkä uudestaan maksaisi on niin kallis ovi. Perus pari ovi vois olla ok. Laitoin L2600*K2500. Neli lehtinen 700mm lehti ja sisään aukeava. Kaikissa lehdissä ikkunat. Hyvä on mutta en ehkä arvosta niin paljon kuin kehutaan.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itelle tulee ens viikolla findoorin taitto-ovi
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Omalla kokemuksella puuovista suosittelen teräsrunkoista... Ei roiku, mutta iso lehti vetää nurkasta hiukan kiharalle. Olen tuossa miettinyt sisäpintaan pultattavaa teräsraamia, jonka sisään tulisi uretaanilevy. No toteuttaminen onkin sitten toinen tarina.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
tuossa muutama kuva vähän jo tuhrautuneet
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Taitto-oveakin tuli mietittyä, mutta tässä mm Mesvacin speksit: "Sähkökäyttöisen taitto-oven minimi sivutilantarve on 250 mm ja ylätilan tarve on 350 mm". Kiinnostus loppuikin sitten siihen...
Nosto-ovista pyysin mm tästä tarjouksen: http://www.turner.fi/fi/nosto-ovet_maatalouteen/ Nassau 6000D aukkoon L2900xK2800 (jolloin ylätilaa hukkuu lisäksi 210mm) käsikäyttöisenä ilman ikkunoita n 2100€. Siihen sähköavaaja kahdella kaukkarilla ja ulkonäppäimistöllä n + 1000€. Kulkuovea tuohon ei saa (vain ohuempiin malleihin saa heillä). Tallissa on kuitenkin kulkuovi toisessa päässä eli ei ylitsepääsemätön ongelma. Tuota ylätilaa saisin yhden ei-kantavan teräspalkin linjan muutoksella lisää 200mm eli saisin tuon ylätilatarpeen melkein hukattua sinne ja ovikorkeudeksi jäisi vajaa 2800mm. Tuo teräspalkki (I-profiili 200x100mmx6500mm ainevahvuus n 10mm) olisi mielestäni mahdollista katkaista keskeltä kolmen metrin matkalta, jatkaa palkkia hieman hitsaamalla ja nostaa jäljelle jäävien nysien päälle. Teräspalkin ainoa tehtävä on toimia osana ketjutaljasysteemin runkoa. Palkiston yllä on vapaata tilaa vielä n 1,5m. Saa ilman muuta kommentoida. Katso kuvasta: -keltainen palkki liikkuu edestakaisin kahden pitkän palkin varassa -keltaisessa palkissa liikkuu puolestaan ketjutalja edestakas -punainen on ovi -vihreä palkki katkaistaisiin ja jatkettaisiin hieman + nostettaisiin sijaansa ylemmäs ja hitsattaisiin paikalleen Tuo yllä mainittu ovi on vain yksi vaihtoehto, mutta sähkökäyttö jotenkin houkuttelisi. Findoorilta eivät vastanneet tiedusteluihin mitään...
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 Viimeksi muokannut osilpi : 12.10.2013 20:43 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mulla hallissa iso ovi tehty niin että pakaste tiloihin tarkoitettua parocki elementti 80mm paksu ,pelti pinta ja välissä uretaani. Tohon on vaan pellistä kantattu kehykset,sarana läpi pulteilla suoraan kiinni ja karmit on puuta. Lämpö kameralla oli ovi elementissä lähes yhtä hyvä eristys kun ulko seinissä, ovien reunojen tiiviys ja ikkunoissa oli suuri lämpö häviö.
Työmaalla äijä joka teki noista elementeistä pakaste tiloja kauppaan niin kehui että vastaa eristävyydeltään melkein 200mm villaa? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Miksei pariovia saa aukeamaan kaukosäädöllä??? Kyllä mää tiijjän useemmankin paikan missä on tällänen systeemi.
Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Findoorin ylätilan tarve 100mm.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Olisko jollain kuvaa, jossa pariovissa sähkökäyttö? En itse ole koskaan sellaista nähnyt autotallissa.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tarttee pyytää kaverin ottaan kuva tallistaan.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Eikös sellainen pariovien avaaja, jossa on työntöavaus keskeltä toimisi ilman koneistoa tuulijarruna? Isommat ovet on melkoiset purjeet ja tuuli vie ovea pitävää satakiloista äijääkin äkkiä kuin rättiä.
Siis nivelöity V-aisa päistään oviin ja V:n nivelöity terävä kärki kulkemaan kattoon asennettuun liukukiskoon (keskellä, kohtisuorassa oviaukkoon nähden). Hankala tuuli painaa toista ovea sivulle ja tällä järjestelyllä olisi sitten yhtä paljon oven pinta-alaa menossa vastatuuleen, kuin mitä tuuli yrittää viedä mukanaan. Voimien pitäisi kumota toisensa. Liukukiskon loppupäähän vielä joku jousi estämään äkkipysäystä maksimi avaukselle. Toki sitten aina aukeaa molemmat ovet aina yhtä paljon tai vähän, jos siitä nyt on haittaa. Jos on erillinen käyntiovi, niin haitta lienee kumminkin aika pieni. Jotakin tuollaista ajattelin kehitellä omiin oviin.
__________________
Jukka |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.miedonmetalli.fi/ Mukavasti on myös rakennekuvia siellä sivustolla.
__________________
Jukka |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Kyselin tarjousta Miedon Metallilta. Pariovi L2900xK2800 ilman sähkötoimisuutta 3800€... Tosin kulkuovella. Kalliin puoleiselta tuntuu.
Parioveen ei heiltä saa sähkökäyttöä, jos leveys yli 2700mm. Oli vähän heppoisen oloinen mekanismin isolle ovelle. Varmaan kyllä tuolla idealla saisi sovellettua hieman järeämmistä osista eli kuvat oli kyllä hyviä. Täytyy tiedustella Virosta vielä jossain välissä http://www.sakumetall.ee/ (tuolta tuli pannuhuoneeseen palo-ovi ja -luukku).
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Autotallin pariovet | MakeO | O/M/V Muut | 12 | 17.05.2009 09:21 |
Autotallin ovi | Killer-Wo | Chit-Chat | 5 | 21.01.2009 17:32 |
Autotallin vakuutus ja tulityöt | Arska-tehtaalta | Chit-Chat | 19 | 09.03.2007 22:20 |
Autotallin lämmitys ? | RST | Chit-Chat | 49 | 13.10.2006 23:11 |
Välitetty: Autotallin nosto-ovi | HEKULIINI | O/M/V Muut | 1 | 02.03.2005 08:58 |