![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kaipa sitä vois lopputilin(rahaa tulee ovista ja ikkunoista) siivittämänä lähteä tuonne. Laitetaan kalenteriin...
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kaupat sovittuna Sprintterin GT1852V ahtimesta. Kokeillaan sit toista ääripäätä ahtimen koon suhteen. Josko tuolla sais heti ahdot nousee ku tyhjäkäynnillä koskee kaasupedaaliin. Ainut kysymysmerkki on pakopaineet ja -lämmöt ku huudattaa menee 200km yhteen putkeen 2600-700rpm. Jos osottautuu koeajossa liian ahtaaks, niin laitetaan kiertoon ja sit suosiolla joko gt20 tai gt22 tilalle.
Sit pitää keksiä jonkilainen ylipaineohjaus tolle VNT:lle. Näin autoinssin logiikalla painekello painaa ilman ahtoja siivet "kiinni" ja ahtojen noustessa "avaa" siipiä ettei paineet nouse liikaa. Säätöhän tuohon pitäisi saada perinteisellä bleedillä/turboruuvilla, jolla estetään paineen pääsy täysimääräisenä kellolle. Joku tehnyt tuollaisen ohjauksen VNT-ahtimelle? Alipainekellonhan pystynee muokkaamaan ylipainekelloks vaihtamalla nipan kalvon toiselle puolelle. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Vuorsolan Mikko ainakin kokeili, ja oisko Reprollakin ollut VNT virityksiä ...
Lukaskaas tuo säie, siellä myös kerrotaan miten siitä teidän autosta "lähti kaikki värinät" ![]() http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=20681
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Josko sitä vihdoin sais insinöörikin unta kun ratkaisin VNT:n ohjaukseen liittyvän epäselvyyden. Netistä löyty muutamia ohjeita täysmekaaniseen ohjaamiseen, mutta kuvat on ajan saatossa hävinneet. Onneks Googlen kuvahaun cache on säilyttänyt osan kuvista epäselvinä versioina, niin sai jonkin käsityksen. Perus toimintaidea ohjauksessa on se, että tyhjäkäynnillä siivet on auki. Ohjaus toteutetaan ottamalla siiville ohjaus kaasupolkimesta(ei kaasua=siivet auki, täyskaasu=siivet kiinni ja kaikkea siltä väliltä). Jotta mukaan saadaan ahtopaineen säätö, niin ahtopaineen noustessa painekello työntää siipiä takas auki vaikka kaasuvaijeri vetää niitä kiinni. Tästä mekanismista oli useampia kahdella eri akselilla toimivia viritelmiä. Yksinkertaisin on kaunista ja joku oli keksinyt laittaa painekellon kaasuvaijerin "väliin". Koska kaikki on tässä vaiheessa tippunut kärryiltä, niin piirsin teille kuvan tuosta rakenteesta. Sinällänsä nokkela rakenne, että ahdin rasittuu sen mukaan paljonko tehoa tarvitaan(kaasun asento). Tyhjäkäynnillä siivet pysyy auki ja matka-ajossa pintakaasulla siivet ovat korkeintaan hieman kiinni riippuen ahtopaineen kehittymisestä(oletan että noin pieni ahdin ahtaa painekellon auki 2700 kierroksella=siivet kokonaan auki vaikka kaasua painettuna). Säädön rakentamiseen liittyvät ongelmat on liikematkojen mitoitus ja ton painekellon lineaarilaakerin tekeminen tallilta löytyvistä tarpeista. Varmaan teen jostain teflonista puslat, joiden sisään sopivista rosteriruuveista varret. Stabiliteetin takia joutuu tekee 3 staagisen version. Toi kaasun palautusjousi saattaapi olla turha ku näin tarkemmin miettii mut en jaksa korjata kuvaa... Nyt meen nukkumaan et jaksaa päättää heti aamusta ennen duunia talonyhtiön asioista!
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Jos laittaa VNT ahtimen, niin ei sen tarvii olla liian pieni. Menee niinku hyvä itea hukkaan sillee....
![]() Isompikii heräis alhaalta eikä kuormittas konetta turhaan kovilla pakolämmöillä?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
S2BG:hän tossa romussa on tällä hetkellä konehuoneessa ja toiminta on juuri kuvaamasi kaltaista... Isojen kierroksien ahtautumisongelmaa tosiaan olis tarkoitus tuolla kaasun asento-ohjauksella hieman helpottaa. Sit on liian pieni ahdin jos nousee kierroksilla läpät täysin auki ahdot liikaa.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
WTF ???
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Sillä on ajettu satulan varassa jo ainakin peen omistuksen aikaan ja ehkä varmaan jo ennenpääkin ja melkosella varmuudella myös kaikki omistajat sen jälkeenkin. Mua edeltävä omistaja muistaakseni vaihtoi siihen laakerit, mun aikana on se repsikan nivel vaihdettu ja samalla sorvattu/holkitettu se napa kun ei siinä meinannu laakeri pysyä. Siinä oli se vanha nivelenpää murjottu jotenkin kummallisesti ettei siinä oikein ollut enää kierteitä ja sen takia se oli löystyny.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
satulan varassa ajelua en ihan muista, mutta ok jos HV asian tietää ?
kuskin puolelta muistelen kierteen olleen kipeä, mutta kyllä pyörät laakereiden varassa pyöri, ainakin täältä lähtiessä, kun sen Vehon miehelle möin ... mukanahan seuras jo edellisomistajan ajalta laakerinkiristys työkalu, joka kuului penki alle - kuskin puoltahan se ainakin oli osannu pyrkiä hölläämään itekseen, kun ei lukkorenGas mutterin alla ollut asettunut ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Muistaakseni suunnittelin siihen joskus garretin 32, kun jollain tais olla hyviä kokemuksia siitä tuossa koneessa |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty C Mersu | MiKo | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 12.04.2013 13:44 |
| Myyty G-Mersu | timoanterol | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 02.09.2010 20:49 |
| Myydään g mersu | höpöhöpö | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 30.05.2010 07:08 |
| g-mersu | Hennu | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 24.04.2009 20:33 |
| m: mersu | cj5 | O/M/V Muut | 0 | 11.08.2003 13:47 |