![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Taas kerran Kiitos ja kumarrus tiedosta
![]() On noita vakuutuslappuja,sun muita tullut postissa kans niin monta kappaletta,ettei ittekkään tahdo perässä pysyä ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Silloin kun ei ollut vielä netin kautta mahdollista poistaa liikenteestä ja ottaa liikenteeseen, niin rek.otemaksut oli melko kalliita.
Kun oli halpa vakuutuksinen bensa auto käytössä, niin auton piti olla liikennekäytöstä poistettuna yli 2-3 kuukautta, että seisotus tuli halvemmaksi. No netin kauttahan se ei taida olla kuin 4 euroa per toimenpide, eli 8 euroa kuluja kun tekee molemmat. Ja varsinkin jos on dieseli auto, jotta käyttövoimaverostakin saa hyötyä, niin ei tarvii montaakaan viikkoa seisottaa, jotta tulee jo hyötyä. Eli siinnä mielessä muutaman päivän takiahan ei edes kannata laittaa käytöstä poistetuksi. Netin kautta oon nykyään hoitanut käyttöönotot ja poistot ja hyvin toimii, ja tulee halvemmaksi. Tosin, esim myynti tilanteessa, rekisteri ote kun tulee postissa muutaman päivän viiveellä, niin ei pysty tekeen luovareita jos saman päivänä vasta ottaa liikenteeseen. Paitsi, jos uusi omistaja ei halua koe ajaa tai ajamalla siirtää auto, niin voidaan luovari tehdä liikennekäytöstä poiston luovutusosaan suoraan... Tosin mieluiten myynnissä olevat autot kannataa pitää käytössä, helpompihan se on myydäkkin kun voi huoleti koe ajaa. ----- Itelläni pääsääntöisesti Y-fennia käytössä, ja ei ole sekaannuksia tapahtunut, (vuodesta 2000 asti olen käyttänyt fenniaa, palvelu hyvää ja henkilökohtaista). Joskus katskonttorilla erikseen sanoivat, kun ostin auton ja laitoin heti liikennepostoon, että kannattaa heti ilmoittaa omaan vakuutusyhtiöön, että tietokoneelta vakuutustieto lähtee heti, mutta seisotus tieto ei ole niin nopea, joten saattaa tulla turhia vakuutusmaksuja. Ilmoitin heti vakuutusyhtiöön ja ei turhia laskuja tullut, yhtiön tätikin kiitti, kun ilmoitin. Emännyydellä kun on Pohjolassa vakuutuksia, niin tässä sitten tuli itsekkin siirrettyä kaksi vakuutusta, jotta saatiin sinne paremmin keskittämis alennuksia myös. Oma kohtaisesti täytyy sanoa, että vakuutus kirjat on paljon sekavemman tuntuisi lukea kuin fennaissa. Palvelu ei ole henkilö kohtaista, joka ikinen kerta eri ihminen tiskin takana tai puhelimessa. Myin toisen autoista ja sain vakuutusmaksuista palautuksia, mutta siinnäkin oli epäselvää ja vakuutusyhtiön tätikään ei ensin osannut kertoa mistä johtui. Papereissa summat oli eri kuin mitä minulle palautettiin. Lopulta itse hoksasin, että papereissa pyörittelivät verottomia summia, ja loppu palautuksessa tottakai oli huomioitu vero. Vakuutusyhtiön tätikin sanoi, jotta tiedossa on, että heidän paperit ovat sekavia tulkita, palautetta on tullut. Ja nyt toinen auto on ollut yli vuoden, yhden kokonaisen vakuutuskauden käytöstä poistettuna. Koko vuoden minimi maksu 14 e. Kuulemma ylläpito maksu. Fenniassakin vastaava minimi maksu ehdoissa mainitaan, mutta koskaan minulta ei ole kyseistä maksua mennyt, vaikka on useampiakin vuosia perätysten käyttämättä. ---- Minun mielestäni vakuutusyhtiössä on onnistunut omistajanvaihdokset kokonaisuudessaan, eli uuden vakuutuksen otto ja rekisteröinti. No kerran fenniassa sanoi, että ei onnistu rekisteröinti heillä, että hän tekee minulle vakuutuksen valmiiksi, mutta täytyy silti käydä katskonttorilla tekeen rekisteröinti. En sen kummemmin asiaa tiedustellut, oliko heillä koneissa jokin ongelma, vai eikö tosiaankaan rekisteröinti onnistu vakuutusyhtiössä. Paljon olen autoja/mp omistanut, mutta suurin osa on tullut käytyä katskonttorilla ottamassa omiin nimiin, joten en ole ihan varma onko vakuutusyhtiössä onnistunut tuo rekisteröinti.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 07.10.2013 19:35 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tosin, esim myynti tilanteessa, rekisteri ote kun tulee postissa muutaman päivän viiveellä, niin ei pysty tekeen luovareita jos saman päivänä vasta ottaa liikenteeseen. Paitsi, jos uusi omistaja ei halua koe ajaa tai ajamalla siirtää auto, niin voidaan luovari tehdä liikennekäytöstä poiston luovutusosaan suoraan... Pystyy tekeen luovarit vaikka ei viimeisintä otetta olisikaan ( vanhan aikainen luovari riittää mistä selviää tarvittavat tiedot.) maksaa vain pikkasen enemmän 27€ + konttorin 2:den päivän karenssi kun varmistavat tiedot trafilta
__________________
MMC |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sähän et tarvi tuota rekisteriotteen 2 osaa kauppojen tekoon vaan siihen riittää myös kauppakirja, kunhan siellä selkeästi on kuka on myyjä ja ostaja. Näin ainakin minä olen välillä tehnyt.
Olen myös myynyt auton samana päivänä kun olen sen ottanut liikenteeseen. Ei uusi omistaja ainakaan mitään takaisin soitellut ettei muka saanut autoa nimiinsä sillä 2 osalla missä luki että auto olisi seisonnassa. Mitä taas tuohon seisottamiseen tulee niin Pohjola ottaa 15€/vuosi rahaa vaikka auto seisoisi koko vuoden. On kuulema vakuutusyhtiöitä mitkä ei ota tuosta mitään rahaa. Ois hyvä tietää mitkä ne on niin tietää tuollaiset autot laittaa suoraan sellaiseen vakuutusyhtiöön. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No mulla tuo yksi hoojii oli vuoden päivät liikennepoistossa, ja liikennevakutus (tosin ei mitään kaskoja) on Turvassa, ja siellä ei tullut kun pelkkä vakuutuskirja, maksut vuoden ajalta 0.00 euroa
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Entä sitten kun Meidän aika jättää?
Menee vähän? ulos topiikista:
Mutta totuushan on se, että huomattava osa kalustosta poistuu "liikennekäytöstä poiston" aikana metallinkierrätykseen yms. siis lakkaa olemasta olemassa. Siis "joillakin" meistä on virallisessa rekisterissä oleva auto joka on palasteltu/kierrätetty, ja kun aikanaan tulee se hetki, että veivi/ajohaalarit lentää hukkaan, niin perunkirjoituksessa tulee ilmi, että Papalla/Mummulla tms. on edelleen se auto, millä käytiin ongella vaahtosammuttimen kokoisena... (entinen työkaveri osti rekisteröidyn tontin, perikunnassa oli muistaakseni lähes 200 osakasta, ja se, että australian holhouslautakunta käpisteli anomusta piittkäään, kaupanteko lykkääntyi. siis prosentin osan osuus....) Ja jos auto on hukassa (kun on hukassa) niin alkaa rahaa/aikaa palamaan... Siis tehkää vaikka legentaarinen ruutupaperi, jossa listaatte omistamanne ajoneuvot, ja muutaman vuoden välein parilta kaverilta nimmarit allekirjoituksen päivämäärän ja oman allekirjoituksen keraa "voimassaolevan" listan perään. (maalaisjärjellä vois helpottaa, joku juristi voi korjata/täydentää) Tuosta auton kierrätyksestä; Lain saatteessa tms. sanotaan, että kierrätetään ensisijaisesti varaosian tms. : kun viette jonkun romun virallisen kaavan mukaan kierrätykseen, kokeilkaapa ostaa siitä esim. laturi tai startti... Mitä Kartelli tarkoittaa? siis suomessa ei makseta Virallisesti hävitetystä autosta euroakaan, Liikennekäytöstäpoistetusta saa rahaa... Nimimerkillä: yritin kerran ostaa yhtä LandCruiser-40, ja n.1/140 osan omaava halusi kunnostaa sen joskus..... Omistajan elossa olevat lapset olisivat myyneet, mutta yksi oli kuollut, ja hänen yksi lapsi muisti auton.... Missähän k.o latoaarre lienee nyt.... |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tieliikennekäytöstä poistetun (seisonnassa) ajoneuvon vuosikatsastusmenettely? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 56 | 08.03.2017 18:26 |
Alustan ruosteen poisto ja offia | APracelake | Chit-Chat | 4 | 17.11.2012 09:38 |
Kuorma-auton vakuutukset ja verot | Gravedigger | Chit-Chat | 3 | 20.12.2008 15:49 |
Katsastamaton auto ja vakuutukset | Niko | Chit-Chat | 4 | 07.07.2007 12:04 |
C3 ja vakuutukset. | Yleiset | 2 | 24.09.2004 18:30 |