![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 01.10.2013 05:20 Perustelu: kirjoitusvirheitä |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tosin itsellä inssi ei sanonu pärinästä mitään. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
itse oon sen verran noilla laittomilla autoilla ajellut etten jaksa välittää onko rengaskoko välttämättä otteessa. Ei täällä päin suomea juuri poliisia kiinnosta, kuha laitteet toimii ja näyttää hyvältä on tärkein. Kaaria ei tekis mieli silppoo, sen verta hyväs kunnos viel ja ajattelin pitää hitaat vaihteet hitaina. Projekti suikissa huomas miten helkkaristi 31" nostattaa vauhtia.
Eli olettaisin et noilla 265/70 tulis ongelmoo myös lehtiin ottamisessa..?
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Omassa ei ottanut jousiin kiinni, tosin aika liki kyllä oli. Ja vakiovanteet oli oikein päin. Renkaina Insa Sahara Turbot. Tiedä sitten oliko joku rajannut kääntöä aikaisemmin.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Nonnii, varmaan jostakin löytyy tähän aiheeseen vastausta mutta ku en oo söörtsin hevi juuseri ni ei ossaa. Olis semmonen SJ413 johonka ite laitoin lock righ ( Richmond mallinen) taakse. Pauketta ja vetelyä oli heti alussa ja siihen löysinki juttua että välttämättä ei kannata painaa paniikki nappulaa.
Mitenkäs nyt kun rutisee/ paukkuu ihan kunnolla. Tiheää pauketta esiintyy semmosessa tilanteessa kun auto on vähä pohjapanssarin varassa niinkö takarenkaat keventyneenä ja renkaita suditellaan ykkösellä puolikaasulla tahi siitä ylöspäin. Sitten kun osuu isompi kivi eteen ja siitä yritän hiljakseen yli ni lukko pelaakin taas normaalisti. Yksi paukahdus voipi tulla sitten kun hiipiminen on ohi. Pitääkö nyt ottaa jo vehkeet levälleen? Ja mitäs sitten kun kaikki on esillä? Minulla menee helposti kädetkin levälleen että mitäs nyt sitten. Onko jotakin tehtävä / tehtävissä? Lukko on n. 6kk nuori
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Jep jep mitenkäs sitä banjoa tarkistellaan? Pittääkö purkaa atomeiks eka vai saako mittelöityä auton alla?
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
|
#8
|
||||
|
||||
Suikan gummitLainaus:
|
|
#9
|
|||
|
|||
karjarauta/-puskuri ja katsastus
Koitin etsiä haulla mutten löytänyt oikein selkeää vastausta. Koitin myös googletella ja löysin monia eriäviä vastauksia ja paljon trafin ja aken asiakirjoja, mutta kun ei niistä ota selkoa mikä on voimassa ja mikä ei - joten..
1) Saako -84 vuoden suskaan virallisesti asentaa karjaraudan/-puskurin? 2) Miten erotellaan itsetehty puskuri ja karjapuskuri ? Onko tähän olemassa jotain säädöstä ? Itselle jäi hyvin epäselvä tietous tästä. Luin, että uudempii autoihin, autoihin joissa on airbagit, autot jotka on yli 3500kg painoisia ei saa asentaa kuin eu direktiivit täyttäviä rautoja. Luin myös että ns karjaraudat on kiellettyjä ja nykyään pitäisi käyttää valorautoja, jossa siis asennettu toimivat lisävalot. Haluaisin nyt yksiselitteisen vastauksen tähän, täältä varmasti löytyy tietoa. Tiedän, että on rakennettu itse, asennettu ja jopa katsastettukin niiden kanssa, mutta mikä on virallinen kanta tähän ? Vai onko näin vanhan auton kohdalla tuo sallittua kuhan kiinnitys on asian mukainen, mitään vaarallisia/teräviä ulokkeita ei noissa raudoissa ole JA akselipaino ei ylitä sitä jotain maagista rajaa (oliko se 430kg?) ? Kiitos |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Virallinen kanta: Ei saa asentaa.
Epävirallinen kanta: Kukaan ei osaa sanoa kuinka monta kymmentä vuotta on puskuri ollut jo nokalla, ja vanhankin saa kunnostaa uuden näköiseksi...
__________________
-Pauli- |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mikä on sitten tilanne valoraudan suhteen ? Eli jos lätkäsen karjapuskuriin parillisen määrän lisävaloja, jotka toimii niin tuolla voin rekisteröidä autoni ? Vai pitääkö tässäkin kohtaa valoraudan olla eu direktiivit täyttävä hökötys ? |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Älä mieti asiaa liian pitkälle, vaan unohdat nyt kaikki turhat direktiivit, ja laitat keulalle sellaisen puskurin kuin tykkäät. Ei ne leimalla mitään kysele...
__________________
-Pauli- |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
http://www.hid-lights.com/pictures/2979W-E92-2.jpg Kuvassa huomaa tuon keltaisen "valon". Kun mainitsin, että tuo on tehtaalta tullut tuollaisena ei hän uskonut minua. Sain lopulta toisen katsastajan paikalle joka sanoi, että kyseinen valo on vakiovaruste. Saatiin siis katsastus vielä jatkumaan.. Noh, seuraavaksi tartuttiin vanteiden kokoon, jotka ovat vakio vannekokoa suuremmat. Katsastaja sanoi heti että minulla on liian suuret vanteet autossa -> hylky tulee.. Taas jouduin sanomaan vastaan useamman kerran. Katsastaja tarkasteli lappuja pitkän aikaan ja lopulta - selkeästi närkästyneenä - joutui luovuttamaan ja päästämään autoni huomioitta läpi. Minulla on henk koht niin nihkeät kokemukset katsastuksista vaikka aina läpi onkin mennyt, etten usko täälläpäin minkää ylimääräisen olevan "sallittua". Hieman offtopic, mutta katsastuksen liittyvää silti.. Näitä vastaavia tapauksia on toki vaikka kuinka hur mycket. |
![]() |
| Luokat |
| samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
| Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
| Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
| Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
| Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |