Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.09.2013, 11:01
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Itselläni entisessä king capissa (4x4 -87) ei ollu kuorman tunnistavaa venttiiliä vaan sellanen mokkula apukuskin puolella rungon sisäsivulla ja jostain sain sen käsityksen että siellä on joku kuula/jousi systeemi sisällä joka säätää takajarrujen painetta hidastuvuuden mukaan. Sellainen jos jumii "auki" asentoon niin varmasti on takapainoiset jarrut. Kunnossa ollessaan etujarrut meni lukkoon hieman ennen takajarruja kelillä kuin kelillä. Kokeileppa ihan vain kolauttaa jollain lekalla tms. näin aluksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2013, 21:20
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Ota rummut irti ja pese hyvin pölyt ja paskat pois brake cleanerilla ja 80 santapaperilla hieraiset kenkiä niin rupeaa pelaamaan. Se pölymikä kertyy tekee jarruista supertehokkaat

Niintä kenkiä ja jousia ei kannata heti miten repiä irti ainakaan molemmilta puolita samaan aikaan. On kyllä melekone vipu ja viritys

Ja noita paineensäädin venttiileitä en ole nähnyt kuin yhtä mallia 86-88 malleissa, eli tota runkopalkissa kiinni olevaa missä ei ole mitää vipuja vaan taitaa olla ihan kiinteällä paineen säädöllä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2013, 21:25
Janneww Janneww ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.06.13
Sijainti: Savonlinna, Suomi
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
Ota rummut irti ja pese hyvin pölyt ja paskat pois brake cleanerilla ja 80 santapaperilla hieraiset kenkiä niin rupeaa pelaamaan. Se pölymikä kertyy tekee jarruista supertehokkaat

Niintä kenkiä ja jousia ei kannata heti miten repiä irti ainakaan molemmilta puolita samaan aikaan. On kyllä melekone vipu ja viritys

Ja noita paineensäädin venttiileitä en ole nähnyt kuin yhtä mallia 86-88 malleissa, eli tota runkopalkissa kiinni olevaa missä ei ole mitää vipuja vaan taitaa olla ihan kiinteällä paineen säädöllä.
Juuri näin. Kiitos tästäkin vinkistä. Alkaahan nuo lopulta pelata normaalisti
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2013, 21:21
Janneww Janneww ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.06.13
Sijainti: Savonlinna, Suomi
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hencca Näytä viesti
Itselläni entisessä king capissa (4x4 -87) ei ollu kuorman tunnistavaa venttiiliä vaan sellanen mokkula apukuskin puolella rungon sisäsivulla ja jostain sain sen käsityksen että siellä on joku kuula/jousi systeemi sisällä joka säätää takajarrujen painetta hidastuvuuden mukaan. Sellainen jos jumii "auki" asentoon niin varmasti on takapainoiset jarrut. Kunnossa ollessaan etujarrut meni lukkoon hieman ennen takajarruja kelillä kuin kelillä. Kokeileppa ihan vain kolauttaa jollain lekalla tms. näin aluksi.
Tämä luultavasti juuri se tankin etupuolella oleva palikka, mistä aiemmin mainistsin. Kevyttä lämpöä annoin sille ja hellää vasaraa, niin auttoi jo siten, että kaikissa pyörissä jarrut suurinpiirtein samantehoiset.. Vielä kun kerkiää, niin huolto ja herkistely ja uudet nesteet. Paranee toivottavasti sillä!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Myydään King cap kiitojukka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 11.12.2016 21:34
Ostetaan King Cap/Urvan king lukollinen taka-akseli Raami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.11.2008 20:31
M:King cap O/M/V Ajoneuvot 0 05.03.2008 22:52
king cap Tekniikka & Jutustelu 10 15.05.2004 03:24


Sivu luotu: 22:28 (GMT +2).