Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.09.2013, 19:37
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

... osaaks joku arvata kun sekä tässä yksilössä, jossa joku KCR lastu johtosarjassa, että toisessa samanlaisessa jossa ei lastua, kummassakin OBD töpselistä kahellakin eri diaGnostiikalla luettuna imuilman lämpötilat näyttää 150 astetta ?

aluks kuvittelin että johtuu täst lastusta, sitten lukijasta, mutta nyt alkaa hämmästyttää ...

molemmat siis näitä 3.1 VM mutterinmurskaimia

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.09.2013, 20:56
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Olisiko ne 150 fahrenheittia eli n.65,5 celsius?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2013, 21:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ Näytä viesti
Olisiko ne 150 fahrenheittia eli n.65,5 celsius?

ei varmaankaan oo, vaan se mikä tuli just nyt mieleen, että oisko nuo anturit vikaantuessaan arvoltaan jotain joka on tuo 150 celsiusta - eli tarvii hiukan mittailla ... eihän tuollaisia imulämpöjä todellisuudessa ole

ja vielä, näyttää samaa kylmällä ja lämpimällä koneella, eli ei eroja
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.09.2013, 20:01
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

... jatketaas yksinpuhelua, kun ei näiden kanssa puljaavia vissiin Palstalla montaa ole ?


IAT eli imuilmanlämpöä mitataan anturilla joka toimii samalla ahtopaineanturina, ts. boschilainen käikäle, jossa yhdistettynä molemmat

a) imuilman kohalla, mitä pienempi lämpötila -> suurempi jännite
b) ahtopaineen puolella, mitä suurempi paine -> suurempi jännite

PÄÄTELMÄ:

kun anturi vikaantuu, ts. laskee siGnaalin pienempänä läpi, tulkitaan se PCM llä (ECM llä) suureksi imulämmöksi tai / ja pieneksi ahtopaineeksi, tämä siis turvallista...

nyt vielä kun saadaan selko, mitä pelkkä suuri lämpötila saa aikaan ruiskutuksen osalta - jotenkinhan tämä matkii MAF fia ...

TESTIT JATKUKOOT ...

EDIT:

lisää kaytännöllisyyttä / laittomuuksia, tietty OFF ROAD USE ONLY !



__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 30.09.2013 20:09
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.09.2013, 20:11
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Aika maGee!
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.10.2013, 10:04
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

On kyllä komiai
Ehkä sitte joskus lakkaa köyhtymästä, niin vois WJ:n hommata
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.10.2013, 11:25
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
... osaaks joku arvata kun sekä tässä yksilössä, jossa joku KCR lastu johtosarjassa, että toisessa samanlaisessa jossa ei lastua, kummassakin OBD töpselistä kahellakin eri diaGnostiikalla luettuna imuilman lämpötilat näyttää 150 astetta ?

aluks kuvittelin että johtuu täst lastusta, sitten lukijasta, mutta nyt alkaa hämmästyttää ...

molemmat siis näitä 3.1 VM mutterinmurskaimia
Antaako vikakoodia, tai toimiiko muuten oikein? Tuollaisen vian pitäis kyl herjata jo, ainakin noissa oman alan laitoksissa IAT-anturi vikaantuminen sytyttää vikavalot tauluun.

Ettei kuitenkin olis diagnostiikka laitteen virhe? Löytyi tollainen just -> http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.ph...1fd801b41b08d4
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.10.2013, 16:03
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Juu toimii ihan niin ok kuin tuommoinen vaan voi ...

Ei vikakoodeja eikä -valoja
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.10.2013, 15:20
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Onko ajatuksia mihin vaikuttaa tuo imuilman suuri lämpötila, eli mittausvirhe kun auto muuten toimii ihan ok.
Meillä nimittäin sama vika.
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.10.2013, 15:58
pikkujussi1 pikkujussi1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.01.12
Sijainti: suomi
Viestit: 46
Perusasetus

Moro. Onko täällä offipalstan jeepin omistajilla ollu tärinä/resonointi oireita 3.1:sessä moottorissa. Jamantti tuolla jeeppi voorumilla epäilee, että vetolevy olis halki ja on todennäköisesti oikeassa. Mutta kyselempä vielä kuitenki täältä, ennenkuin alan taas laatikkoa irrottaan, (turbiini vaihdettu n.3kk sitten). Eli vapaalla kaasuttaessa ok, mutta kierrosten laskiessa 1000 rpm kohdalla "resonoi" aikalailla, tyhjäkäynnillä ok. Ja matkaajossa vetopäällä aaltoilevaa tärinää, pintakaasulla ei juurikaan oireita. En kyseenalaista jamantin tuomiota, mutta kaipaan omakohtaisia kokemuksia muilta halenneesta vetolevystä/muusta samanlaiseta viasta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.10.2013, 19:06
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Kyllä itsellä on sama resonointi, pitäisi kait se tiputtaa alas kun on ääntänyt jo tovin. vaikuttaa kylläkin viellä että onko moottori lämmin vai kylmä.
Lämpimänä ei äännä niin paljoa.
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.10.2013, 19:09
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

harvassa on nätisti käyvät 5 sylinteriset, ja vielä harvemmassa VM n tekemät !

vaan on niitäkin, tuossa omassa on melkovarmasti kans adapterilevy ainakin halki, ainakin lirtsii siihen tapaan ölppää, otetaan talvella esille

kuis paljo sulla heittää hihnan kiristin kiristyssuunnassaan tyhjäkäynnillä / resonoinnin ollessa pahimmillaan ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 04:48 (GMT +2).