![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia!
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ihan on kartiorulla ja välystä pitää pikkusen olla.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Siis miksi pitää olla välystä? Haisulin laakerista ei kokemusta, mutta ainakin muut vastaavat kiristetään välyksettömiksi, itseasiassa jopa niin tiukalle, että liikkeellelähtöön tarvitaan joku voima.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vanhaan laakeriin olen itse ainakin jättänyt pienen välyksen. Ei ole kartiorulla kovin pitkäikänen jos kirraa niin tiukaksi ettei pyöri kunnolla. Taidat nyt sekoittaa kartiorullalaakerin ja viistokuulalaakerin...
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eikös se kiristys ollut ihan momentilla, en muista määriä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eiks se lämpeemisen takia pieni välys jätetä... ? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja kun lämpiää, niin lämpiäähän ne kaikki muutkin osat? siis koko laakeripaketin koko kasvaa? (ainakin perässä pinjoniakseli kiristetään niin tiukkaan, että liikkeellelähtömomentti pitää olla paljon suurempi, kuin mitä stefasta johtuu löysillä laakereilla, ei toki suoraan liity tähän) Kun olette noin yksimielisiä välyksestä, niin pitänee tarkastaa HDJ-80 manuaalista miten tuo tehdään toyotan ohjeiden mukaan..... Siis kartiorullalaakerit, samalla lailla kuin HJ-60 ja BJ-40. Manuaali ei nyt käsillä, pitää yrittää muistaa illalla tarkistaa... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tähän asti on yleensä ollut kaikissa säädettävällä välyksellä olevissa kartiorullalaakereissa semmonen kiristys että ensin vedetään tiettyyn momenttiin ja siitä löysätään tietty määrä asteita, eli vaikka varttikierros. Mutta nekin koskee vain uutta laakeria.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
-91 Hiacen neliveto ei kytkeydy päälle | Hiace-91 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 13.08.2022 17:46 |
Myyty Hiacen kytkin 97-02 100e | toyovoima | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 16.12.2014 18:51 |
hiacen neliveto ei kytkeydy | konstu323 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.07.2014 19:25 |
HJ etupyöränlaakeri | Punanenä | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 28.06.2007 21:20 |