Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.09.2013, 08:16
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Koita löytyykö tuolta kuvaa.
http://www.toyodiy.com/parts/

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.09.2013, 15:41
97Hiace4x4 97Hiace4x4 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 28.09.13
Sijainti: Satakunta, Suomi
Viestit: 2
Perusasetus

Kiitoksia!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2013, 19:17
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ihan on kartiorulla ja välystä pitää pikkusen olla.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2013, 19:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Ihan on kartiorulla ja välystä pitää pikkusen olla.
Siis miksi pitää olla välystä? Haisulin laakerista ei kokemusta, mutta ainakin muut vastaavat kiristetään välyksettömiksi, itseasiassa jopa niin tiukalle, että liikkeellelähtöön tarvitaan joku voima.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2013, 20:37
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis miksi pitää olla välystä? Haisulin laakerista ei kokemusta, mutta ainakin muut vastaavat kiristetään välyksettömiksi, itseasiassa jopa niin tiukalle, että liikkeellelähtöön tarvitaan joku voima.
Vanhaan laakeriin olen itse ainakin jättänyt pienen välyksen. Ei ole kartiorulla kovin pitkäikänen jos kirraa niin tiukaksi ettei pyöri kunnolla. Taidat nyt sekoittaa kartiorullalaakerin ja viistokuulalaakerin...
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.09.2013, 05:04
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Eikös se kiristys ollut ihan momentilla, en muista määriä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.09.2013, 07:27
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis miksi pitää olla välystä? Haisulin laakerista ei kokemusta, mutta ainakin muut vastaavat kiristetään välyksettömiksi, itseasiassa jopa niin tiukalle, että liikkeellelähtöön tarvitaan joku voima.
Mihinkäs tuo perustuu että pitää olla niin tiukalla että vastaan puree ?
Eiks se lämpeemisen takia pieni välys jätetä... ?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.09.2013, 10:00
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Mihinkäs tuo perustuu että pitää olla niin tiukalla että vastaan puree ?
Eiks se lämpeemisen takia pieni välys jätetä... ?
Muistaakseni siksi, että kun tuota kiristetään ilman kuormaa, niin jos kiristettäessä pitää kiristää sen verran tiukkaan, että kuorman alla kun laakeri joustaa, niin siitä huolimatta kaikki rullat on kiinni molemmissa kooleissa????
Ja kun lämpiää, niin lämpiäähän ne kaikki muutkin osat? siis koko laakeripaketin koko kasvaa?
(ainakin perässä pinjoniakseli kiristetään niin tiukkaan, että liikkeellelähtömomentti pitää olla paljon suurempi, kuin mitä stefasta johtuu löysillä laakereilla, ei toki suoraan liity tähän)

Kun olette noin yksimielisiä välyksestä, niin pitänee tarkastaa HDJ-80 manuaalista miten tuo tehdään toyotan ohjeiden mukaan.....
Siis kartiorullalaakerit, samalla lailla kuin HJ-60 ja BJ-40.

Manuaali ei nyt käsillä, pitää yrittää muistaa illalla tarkistaa...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.09.2013, 15:49
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Tähän asti on yleensä ollut kaikissa säädettävällä välyksellä olevissa kartiorullalaakereissa semmonen kiristys että ensin vedetään tiettyyn momenttiin ja siitä löysätään tietty määrä asteita, eli vaikka varttikierros. Mutta nekin koskee vain uutta laakeria.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-91 Hiacen neliveto ei kytkeydy päälle Hiace-91 Tekniikka & Jutustelu 13 13.08.2022 17:46
Myyty Hiacen kytkin 97-02 100e toyovoima O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 16.12.2014 18:51
hiacen neliveto ei kytkeydy konstu323 Tekniikka & Jutustelu 7 11.07.2014 19:25
HJ etupyöränlaakeri Punanenä Tekniikka & Jutustelu 17 28.06.2007 21:20


Sivu luotu: 01:16 (GMT +2).