![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Näin se on sen palikan kanssa, putki tulee ja menee eipä muuta.. Vasaraa ja lämpöä aluks. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kuorman mukaan säätyvä venttiilin pitäs olla rungossa kuskinpuolella taka-akselin päällä, minkä vipusesta menee jousi taka-akseliin. Meillä oli kanssa samaa ongelmaa eikä saatu kuormaventtiiliä toimimaan kun oli niin ruosteessa. Ongelma ratkes sillä et etupiiriltä tuleva putki pois ja tulppa tilalle ja takapiirin putkeen laitettiin rockyn alennusventtiili (ei kuorman tunnistusta). Tuli ihan hyvä.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eipä löydy.. Yksi jakoblokki on taka-akselissa kiinni, mistä haarautuu putket suoraan molemman puolen jarruille, mutta ei mitään muita jarruihin liittyvää paitsi tietysti käsijarrun vaijerit.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noita venttiilejä on ristiin näissä ollut... Pihassa parasta aikaa 6kpl D21 korista Kingii, ja puolessa on tuo venttiili ja puolikkaissa ei oo sitä. Ja kaikki ovat nelivetosia.
Omassa ajossa on molempia versioita ollut, ja ei kummassakaan versiossa oo tuollasta takapainotteista jarru ongelmaa ollut... Etujarrujen kunto mikä muuten? Eli onko tarkistettu et liut toimii ja männät liikkuu? Jos tuo liuku jumissa, niin eihän jarru ota ku puolittain ku ei ulompi palanen paina levyä ollenkaan. Ja mikäli mäntä jumii, niin eihän se hjarruta sitten sitä vähääkään. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Juuri näin! Papereiden mukaan tammikuussa katsastuksessa jarrut ollu ok, mutta auto tuli minulle kesäkuussa ja jarruja en ole avannu kertaakaan. Kaikki jarrut auki ja perus huollot, säädöt, yms. herkistelyt, niin jospa se siitä. Mudassakin on tullu käytyä, jopa liian syvällä ja pelkkä vesipesu sen jälkeen.. Voi hyvinkin olla jumissa/paska..a jotku paikat. Taitaa vaan laiskan huoltomiehen vika olla tämäkin.. ..kele!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itselläni entisessä king capissa (4x4 -87) ei ollu kuorman tunnistavaa venttiiliä vaan sellanen mokkula apukuskin puolella rungon sisäsivulla ja jostain sain sen käsityksen että siellä on joku kuula/jousi systeemi sisällä joka säätää takajarrujen painetta hidastuvuuden mukaan. Sellainen jos jumii "auki" asentoon niin varmasti on takapainoiset jarrut. Kunnossa ollessaan etujarrut meni lukkoon hieman ennen takajarruja kelillä kuin kelillä. Kokeileppa ihan vain kolauttaa jollain lekalla tms. näin aluksi.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ota rummut irti ja pese hyvin pölyt ja paskat pois brake cleanerilla ja 80 santapaperilla hieraiset kenkiä niin rupeaa pelaamaan. Se pölymikä kertyy tekee jarruista supertehokkaat
![]() Niintä kenkiä ja jousia ei kannata heti miten repiä irti ainakaan molemmilta puolita samaan aikaan. On kyllä melekone vipu ja viritys ![]() Ja noita paineensäädin venttiileitä en ole nähnyt kuin yhtä mallia 86-88 malleissa, eli tota runkopalkissa kiinni olevaa missä ei ole mitää vipuja vaan taitaa olla ihan kiinteällä paineen säädöllä. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Myydään King cap | kiitojukka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 11.12.2016 21:34 |
Ostetaan King Cap/Urvan king lukollinen taka-akseli | Raami | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.11.2008 20:31 |
M:King cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.03.2008 22:52 | |
king cap | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.05.2004 03:24 |