Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2013, 20:41
Janneww Janneww ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.06.13
Sijainti: Savonlinna, Suomi
Viestit: 11
Perusasetus

Näin se on sen palikan kanssa, putki tulee ja menee eipä muuta.. Vasaraa ja lämpöä aluks. Sitten purkamaan pääsylinteriä. Kiitos vinkeistä!! Katotaan mitä tapahtuu..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.09.2013, 21:51
Muumi Muumi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.04.08
Sijainti: Lahti
Viestit: 203
Perusasetus

Kuorman mukaan säätyvä venttiilin pitäs olla rungossa kuskinpuolella taka-akselin päällä, minkä vipusesta menee jousi taka-akseliin. Meillä oli kanssa samaa ongelmaa eikä saatu kuormaventtiiliä toimimaan kun oli niin ruosteessa. Ongelma ratkes sillä et etupiiriltä tuleva putki pois ja tulppa tilalle ja takapiirin putkeen laitettiin rockyn alennusventtiili (ei kuorman tunnistusta). Tuli ihan hyvä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2013, 22:11
Janneww Janneww ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.06.13
Sijainti: Savonlinna, Suomi
Viestit: 11
Perusasetus

Eipä löydy.. Yksi jakoblokki on taka-akselissa kiinni, mistä haarautuu putket suoraan molemman puolen jarruille, mutta ei mitään muita jarruihin liittyvää paitsi tietysti käsijarrun vaijerit.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.09.2013, 15:59
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Noita venttiilejä on ristiin näissä ollut... Pihassa parasta aikaa 6kpl D21 korista Kingii, ja puolessa on tuo venttiili ja puolikkaissa ei oo sitä. Ja kaikki ovat nelivetosia.

Omassa ajossa on molempia versioita ollut, ja ei kummassakaan versiossa oo tuollasta takapainotteista jarru ongelmaa ollut...

Etujarrujen kunto mikä muuten? Eli onko tarkistettu et liut toimii ja männät liikkuu?

Jos tuo liuku jumissa, niin eihän jarru ota ku puolittain ku ei ulompi palanen paina levyä ollenkaan. Ja mikäli mäntä jumii, niin eihän se hjarruta sitten sitä vähääkään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.09.2013, 19:32
Janneww Janneww ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.06.13
Sijainti: Savonlinna, Suomi
Viestit: 11
Perusasetus

Juuri näin! Papereiden mukaan tammikuussa katsastuksessa jarrut ollu ok, mutta auto tuli minulle kesäkuussa ja jarruja en ole avannu kertaakaan. Kaikki jarrut auki ja perus huollot, säädöt, yms. herkistelyt, niin jospa se siitä. Mudassakin on tullu käytyä, jopa liian syvällä ja pelkkä vesipesu sen jälkeen.. Voi hyvinkin olla jumissa/paska..a jotku paikat. Taitaa vaan laiskan huoltomiehen vika olla tämäkin.. ..kele!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.09.2013, 11:01
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Itselläni entisessä king capissa (4x4 -87) ei ollu kuorman tunnistavaa venttiiliä vaan sellanen mokkula apukuskin puolella rungon sisäsivulla ja jostain sain sen käsityksen että siellä on joku kuula/jousi systeemi sisällä joka säätää takajarrujen painetta hidastuvuuden mukaan. Sellainen jos jumii "auki" asentoon niin varmasti on takapainoiset jarrut. Kunnossa ollessaan etujarrut meni lukkoon hieman ennen takajarruja kelillä kuin kelillä. Kokeileppa ihan vain kolauttaa jollain lekalla tms. näin aluksi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.10.2013, 21:20
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Ota rummut irti ja pese hyvin pölyt ja paskat pois brake cleanerilla ja 80 santapaperilla hieraiset kenkiä niin rupeaa pelaamaan. Se pölymikä kertyy tekee jarruista supertehokkaat

Niintä kenkiä ja jousia ei kannata heti miten repiä irti ainakaan molemmilta puolita samaan aikaan. On kyllä melekone vipu ja viritys

Ja noita paineensäädin venttiileitä en ole nähnyt kuin yhtä mallia 86-88 malleissa, eli tota runkopalkissa kiinni olevaa missä ei ole mitää vipuja vaan taitaa olla ihan kiinteällä paineen säädöllä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.10.2013, 21:21
Janneww Janneww ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.06.13
Sijainti: Savonlinna, Suomi
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hencca Näytä viesti
Itselläni entisessä king capissa (4x4 -87) ei ollu kuorman tunnistavaa venttiiliä vaan sellanen mokkula apukuskin puolella rungon sisäsivulla ja jostain sain sen käsityksen että siellä on joku kuula/jousi systeemi sisällä joka säätää takajarrujen painetta hidastuvuuden mukaan. Sellainen jos jumii "auki" asentoon niin varmasti on takapainoiset jarrut. Kunnossa ollessaan etujarrut meni lukkoon hieman ennen takajarruja kelillä kuin kelillä. Kokeileppa ihan vain kolauttaa jollain lekalla tms. näin aluksi.
Tämä luultavasti juuri se tankin etupuolella oleva palikka, mistä aiemmin mainistsin. Kevyttä lämpöä annoin sille ja hellää vasaraa, niin auttoi jo siten, että kaikissa pyörissä jarrut suurinpiirtein samantehoiset.. Vielä kun kerkiää, niin huolto ja herkistely ja uudet nesteet. Paranee toivottavasti sillä!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Myydään King cap kiitojukka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 11.12.2016 21:34
Ostetaan King Cap/Urvan king lukollinen taka-akseli Raami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.11.2008 20:31
M:King cap O/M/V Ajoneuvot 0 05.03.2008 22:52
king cap Tekniikka & Jutustelu 10 15.05.2004 03:24


Sivu luotu: 15:26 (GMT +2).