Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.09.2013, 15:51
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Tuli tuossa katsottua vm.2000 Suzuki alton moottori kuvia ja huomasin että aikast samalta näyttää noinkin uudessa 410.in kanssa.
Lohko kytkimen päästä kyseenalainen et sopeiskohan 410 vaihdelaatikko tuohon motin päähän pienellä vaivalla/sovittamalla eli mitä mieltä suzuki raati on..?
Tuolla linkissä hieman kuvia.
Olis ruiskukin valmiina ja tuollaisia altoja saa aikast edullisesti.


http://www.fbt-parts.com/?index=defa...57230&lang=246
Toi alton on g10b ja ilmeisesti se kävis g13a/b laatikkoon suoraan kiinni!
Googlettamalla varmaan löytyis ihan 100% varmuus asiaan,Toikin on pelkkä muistikuva että menis noin

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2013, 19:30
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Toi alton on g10b ja ilmeisesti se kävis g13a/b laatikkoon suoraan kiinni!
Googlettamalla varmaan löytyis ihan 100% varmuus asiaan,Toikin on pelkkä muistikuva että menis noin
Juu tarvi tutkia asiaa meinaa olis kyl ihan kokeilemisen arvoinen juttu. Siirtäis sähkötkin altosta 410iin. Kytkin kyl näyttäis altossa isommalta. Olis aito ruisku,eikä mikään asenna se itse systeemi.
__________________
Land Rover Adventure Never Stops.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.09.2013, 20:55
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Juu tarvi tutkia asiaa meinaa olis kyl ihan kokeilemisen arvoinen juttu. Siirtäis sähkötkin altosta 410iin. Kytkin kyl näyttäis altossa isommalta. Olis aito ruisku,eikä mikään asenna se itse systeemi.
Totta ja toi kone on luonteeltaan kyllä mukava ajella ja kestää antaa kenkää ja siltikään benssiiniä ei kulu nimeksikään!
Se on alhaalta sitkeä ja keskialueen jälkeen ottaa tehopiikkiä ihan yläreserviin asti!)
Mulla on ollut tollanen kakkos/pisaralla pidemmälle pelinä jo kolme vuotta!

by Brayden » Thu Jan 26, 2006 9:44 am
The Alto actually uses the gearbox and driveshafts from the standard base model Swift anyway, so they will take the extra power of the G13B so long as you don't go abusing it.

The G13B engine itself weighs the same (if not less) than a G10B because of its all-alloy construction, so suspension should not be an issue. The G10B also uses the same mounting points as the G13B in the Swift, so everything (exluding one bolt hole on the bell housing) should line up fine.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.09.2013, 23:46
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Totta ja toi kone on luonteeltaan kyllä mukava ajella ja kestää antaa kenkää ja siltikään benssiiniä ei kulu nimeksikään!
Se on alhaalta sitkeä ja keskialueen jälkeen ottaa tehopiikkiä ihan yläreserviin asti!)
Mulla on ollut tollanen kakkos/pisaralla pidemmälle pelinä jo kolme vuotta!

by Brayden » Thu Jan 26, 2006 9:44 am
The Alto actually uses the gearbox and driveshafts from the standard base model Swift anyway, so they will take the extra power of the G13B so long as you don't go abusing it.

The G13B engine itself weighs the same (if not less) than a G10B because of its all-alloy construction, so suspension should not be an issue. The G10B also uses the same mounting points as the G13B in the Swift, so everything (exluding one bolt hole on the bell housing) should line up fine.
410.issä on F10A moottori,jokseenkin samalta vaikuttaa,jos kerta alton motti g10b vai sotkeeko nuo eri kirjaimet koko jutun ja moottori lohkot sitten täysin erilaiset..?
Pitänee alkaa etsimään tuollaista alton irto moottoria ja ottaa 410.in vaihdeloota mukaan ja kokeilla,kun tuon kotteron mukana tuli rikkinäinen niin näkis varmaksi,että käykö ne keskenään.
__________________
Land Rover Adventure Never Stops.

Viimeksi muokannut Landrooveri : 23.09.2013 23:52
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.09.2013, 00:27
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Siis g10b/g13a/b pitäis olla lohkoltaan sama eli käy sj413/samurain laatikkoon!
Eli toi alton mosa ei kävisi 410:laatikkoon suoraan...
Mä voin kattoa pellin alle ja verrata että onko toi alton kone lohkolta nyt sit sama ja vaikka rullamitalla ottaa kytkinkopan pulteista leveysmittoja,niin sä voit verrata siihen 410-laatikkoon niitä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2013, 22:40
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Eikös se nyt niin mennyt että bensa maasturissa (henkilöauto)ei saa olla minkään sortin työvaloja missään kiinni laillisesti?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.09.2013, 05:05
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Eikös se nyt niin mennyt että bensa maasturissa (henkilöauto)ei saa olla minkään sortin työvaloja missään kiinni laillisesti?
Ei, vaan päinvastoin. Trafin uuden ohjeistuksen myötä on nyt sallittu laittaa valoja mihin vain, kunhan ei heijasta konepellistä kuskin silmiin, ja on hyvä syy käyttää lisävaloja, esim vinssaus, puutyöt metsässä, yms.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.09.2013, 15:14
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Eikös se nyt niin mennyt että bensa maasturissa (henkilöauto)ei saa olla minkään sortin työvaloja missään kiinni laillisesti?
ei ainakaan mun sj410 suzukissa saanu olla työvaloja ku viimeks käytin leimalla. nyt otin pois ihan sen turhan jankkaamisen takia... Mahtaa mennä lisävalot ja työvalot eri kategoriaan henkilöautoissa, esim suzukissa...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 09:50 (GMT +2).