![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tässä versiossa PTO vipu säilyy ennallaan. Pto vipua voisi käyttää kytkimenä HI-LO aulueiden välillä. Silloin PTO ei toimi ![]() Lattaraudasta välilevyyn johde, jolla uusi vipu saadaan kannen takaosaan kuskin puolelle. Samalla harvensin 4x4/4x2/lukkovivustoa=> Lukot paineilmalle. Sopii uusi vipu paremmin. Vaihtoehto on muokata kannen vivustoa tupla H muotoon. On varmaan pirun tarkka ja vaikea tehdä. Vivuston liikkeet pienet ja jumittaa varmaan helposti. Mikäs mokki chiefillä on? Ja mikä tuo moottori on?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
se on 404.013, eli 404:nen 406:sen kopilla.
tarkoitus oli sovitella siihen tuo om606:nen ja sen jatkeeks 406:sen looda. oma laatikko ääntää pitkällä puolen aika ilkeesti ni siks vaihtuu "isompi" laatikko kun vielä sopu hintaan löytyi ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Unimog Finland
http://www.unimog-fin.com/
Tälläiseen törmäsin.Tuolla "vähäsen" vasta jutustelua. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
oiskos moGGi väellä ohjetta OM 352 tai OM 366 käynnistykseen, kylmillä keleillä ILMAN pilottipumppua, eli miten ohjekirja ohjeistaa ...
kamu nimittäin hommas 1989 kuorkin, jossa jompikumpi vaparimotti, eikä hehkua eikä pilottivarustusta ... etelä Saksan tuontia
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onks tää joku kompa? Täh? Joko se lähtee startilla käyntii tai sitten ei. Suosittelisin kuitenkin lohkolämppäriä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
joo, ei oo kompa, ihan uteliaisuuttani kysäisin, josko paappa ois jonku ohjeen piirtäny kirjaan ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
427 mallin Käsijarrusylinteriä jääny jollekkin ylimäärästä? Kumma homma kun hinta löytyy moiselle käikäleelle, mutta toimittaminen on sitten eri juttu. Alv. 0% hinta oli 640€. Mitä lie Veholla hinta, suoraan sanottuna en kehannu edes kysyä.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Töhöllä kuumaa imusarjaan tai sitten hommaa jostain pilotti järjestelmän Joskus sellaisen teeseitse järjestelmän näin konekopassa kiinni, että pillillinen spray suutin oli liimattu mukitelineen pohjaan ja siitä oli letku imarin päähän konekopan läpi, sitten mersun pilotti pulloa mukitelineeseen painamalla suihkutettiin pilottia imariin ja startilla käyntiin ja sen pilotti pullon venttiili on tarpeeksi vahva jotta puteli voi olla telineessä koko ajan Toinen on sitten hehkut tehdä itse Valmetin liekki hehkutulppa ei paljoa tainnut maksaa ja on suhteellisen helppo asentaa tarvii vain pienen säiliön tai sitten maun mukaan isomman siitä letkun hehkulle ja tarpeeksi ison releen Sekä imusarjaan reiän mihin kierre. Säiliö tulee hehkua ylemmäs ja kun hehku kuumenee sen "hana" aukeaa ja polttoaine syttyy ja on siitä hyvä et jos polttoaine kuppi olisi tyhjä hehkutus vain on huonompi
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Mogin dieselöinti
Terve, meillä on vpk:lla 404 moggi ja siinä on vaihdelaatikko hajalla. Asiaa pähkäiltiin ja todettiin että nyt ois hyvä tilaisuus päivittää moottori tehokkaampaan. Eli mitä tässä olis hyvä ottaa huomioon, mikä olis hyvä moottori tähän vanhan bensamyllyn tilalle?
Samalla mietittiin tuota vaihteisto asiaa; eli automaattia manuaalin tilalle, tämä nyt ei ole pakollinen, mutta voisi vpk:n käytössä olla mukavampi. Mitä siinä tulisi ottaa huomioon? Noita mersun 3litrasia koneita ollaan mietitty sopivaksi tähän, miten lie muutoskatsastus, mikä tuon mallisarjan tehokkain vertailumoottori lienee? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos innostutte korjaamaan laatikon, niin varaosia saa melko edullisesti (paitsi Veholta). Näistä olen tilaillut: http://www.panzermueller.de https://mogparts.de/de/unimog-ersatz.../getriebeteile http://www.ebaystores.com/Westfield4...Parts-/_i.html https://www.unimogspecialist.nl/en/unimog-404/ Koneenvaihto on tehtävissä, mutta vaatii aina enemmän tai vähemmän hitsaus/muutos/rälläköintitöitä. Olen siinä vakaassa käsityksessä, että mikään kone ei mene suoraan paikoilleen, mutta Mersun vanha 5-sylinterinen diesel menee helpoiten. Aika paljon tarinaa löytyy "Unimog 404 diesel conversion" tms hakusanoilla youtubesta ja offisivustoilta. Mikä muuten laatikossa on vikana? Joskus vika on hyvinkin helppo, esim jumittunut synkro, mutta jos tavaraa tulee öljypropusta tai meteli on karmea, niin silloin voi joutua vaihtamaan osiakin. https://www.youtube.com/watch?v=2VWa2J2-WbY Viimeksi muokannut jli : 06.11.2019 11:25 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |