Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja alticity
Enpä kyllä jäykkäakselista autoa nelipyörä suuntaukseen veis. Mitäs sitte kun huomaa että taka-akseli on mutkalla, ankara vitutus ja mitään et voi tehdä. Sen etupään kyllä saa kohdalleen vatupassien ja kaverin kans. Takatankoa rukkaamalla pikkusen haritusta siihen ja ohjausvarrella ratti suoraan ja valmis.
|
Jos akseliputki on mutkalla, niin marmoritiskiltä uusi, jos ei keksi miten sen saa suoraksi.
Siis jos millään ei ole mitään väliä, niin miksi huolehtia siitä aurauksestakaan....
Ja tuolla "tieto luo tuskaa" linjalla; jos meinaa/haluaa saada autosta hyvä kyytisen/helpon ajettavan, niin tuon alustageometrian tarkastaminen/kohdalleen saattaminen on aikalailla kaiken perusta.
Ja jos tarkastus/aurauskulmien/ratin säätäminen maksais vaikka 500e, niin voisin itsekkin harkiata monta kertaa, mutta kun hinta on muutamia kymppejä/alta satasen, jos nuo tangot on herkistelty, että säätöön ei tuhraudu tarpeettomasti aikaa.
Aurauksen saa säädettyä kyllä aivan kotikonsteillakin, ja jos on huolellinen, niin aika tarkastikkin. (toki ammattilaisillakaan ei aina onnistu, vaikka on kuinka hienot vehkeet)