![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Oon täs funtsaallu jotta saippauksen sijaan taidan laittaa nastat. varmaa tuo lamelloitu rengas kuluu aiva vitusti ja menee varmaa aiva riekaleiksi ku surittaa johnai kiven päällä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nastotin uudet insa sahara pinnoitushelvettirenkaat reilulla määrällä isoja nastoja ja oli silti helvetin liukkaat.
Mattopuukolla vedin nastattomiin nappuloihin viiltoja reilusti ja johan rupes pitämään! Ihan kun eri renkaat. Ei ainakaan viimetalven (~10tkm) aikana kulunut minnekään eikä nappulat revenneet. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Saippaus ei välttämättä tee renkaasta yhtään nopeammin kuluvaa, saattaa käydä toisinpäin. Saippaukset jäähdyttää pintakumia ja sitä kautta voi tulla lisää kilometrejä. Ainakin raskaankaluston puolella pinnan jäähtymis ominaisuudet vaikuttavat paljon kestävyyteen, avoin "nappula" pintainen rengas voi hyvinkin kestää saman tai enemmänkin kun umpinaisemmalla suoralla kuviolla oleva kesäpinta, vaikka jälkimmäisessä voi olla puolet enemmän kumia tiessä kiinni. Kunnollisesta kumista tehdyt renkaat kestää saippauksen murtumatta, vanhat koppurat voi repeillä helpommin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos renkaat saippaa niin tuskin niihin sen jälkeen nastoja saa pysymään. Pystyykö sillä viiltelykoneella saipata vain osan renkaasta, esim keskeltä?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oikean kokoinen nasta pintaan nähden pysyy kyllä ,tietysti pitää jättää enempi ehjää kumea nastan ympärille.
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
mistäs niitä ruuvinastoja sais halavalla ? netistä löysin maxigrip ja bestgrip merkkiset ja aivan yyberin hintaisia ne ainakin on, Kummatko noista ois parempia ja minkä kokoisia ootte ruuvannu ? Ajatuksena olis laittaa yokohaman mutiaisiin talveks nastat.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ite kävin noita ikh grippejä hakemassa asennus syvyys 12.6? Ensin vähän epälytti miten tässä käy mutta jumankauta oon kyllä tyytyväinen! Reilu 1000km olleet ja pohjos-karjalassa pääsi jo muutamana päivänä testaa ja on kyllä hyvä pito! Asfalttiakin on hierottu eikä kovapala ole juuri puöristynyt nimekskään. Ainut että en tiedä saako sitä työkalua enää keväällä menemään siihen hahloonsa ne näyttää nylppääntyvän. Asensin silleen että se nastan runko on tasan renkaan pinnan kanssa ehkä hiukan syvemmäks kannattas poraa. Mutta ainakin toistaseks suosittelen ykskään ei oo lentäny vaikka sikaakin on saanu.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Renkaan nastoitus | -Stedt- | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 03.11.2010 15:04 |
bfg at nastoitus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.10.2007 16:01 | |
Renkaiden woblausnopeus? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 18.10.2007 08:57 |
Renkaiden treadwear | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.09.2006 12:59 |
maastorenkaan nastoitus | las-c | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 08.09.2005 22:41 |