Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.09.2013, 17:15
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Oon täs funtsaallu jotta saippauksen sijaan taidan laittaa nastat. varmaa tuo lamelloitu rengas kuluu aiva vitusti ja menee varmaa aiva riekaleiksi ku surittaa johnai kiven päällä

__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.09.2013, 17:24
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Nastotin uudet insa sahara pinnoitushelvettirenkaat reilulla määrällä isoja nastoja ja oli silti helvetin liukkaat.
Mattopuukolla vedin nastattomiin nappuloihin viiltoja reilusti ja johan rupes pitämään! Ihan kun eri renkaat.

Ei ainakaan viimetalven (~10tkm) aikana kulunut minnekään eikä nappulat revenneet.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2013, 18:35
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Saippaus ei välttämättä tee renkaasta yhtään nopeammin kuluvaa, saattaa käydä toisinpäin. Saippaukset jäähdyttää pintakumia ja sitä kautta voi tulla lisää kilometrejä. Ainakin raskaankaluston puolella pinnan jäähtymis ominaisuudet vaikuttavat paljon kestävyyteen, avoin "nappula" pintainen rengas voi hyvinkin kestää saman tai enemmänkin kun umpinaisemmalla suoralla kuviolla oleva kesäpinta, vaikka jälkimmäisessä voi olla puolet enemmän kumia tiessä kiinni. Kunnollisesta kumista tehdyt renkaat kestää saippauksen murtumatta, vanhat koppurat voi repeillä helpommin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2013, 19:26
Tukivarsi:n Avatar
Tukivarsi Tukivarsi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.09.09
Sijainti: Keksi-Suomi
Viestit: 26
Perusasetus

Jos renkaat saippaa niin tuskin niihin sen jälkeen nastoja saa pysymään. Pystyykö sillä viiltelykoneella saipata vain osan renkaasta, esim keskeltä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2013, 19:59
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukivarsi Näytä viesti
Jos renkaat saippaa niin tuskin niihin sen jälkeen nastoja saa pysymään. Pystyykö sillä viiltelykoneella saipata vain osan renkaasta, esim keskeltä?
Saipata pystyy kyllä miten vain . Rengasleikkuriin saippausterä jolla aukaistaan palat auki . Ihminenhän ton tekee niin voi katsoa ,jos on laittamassa nastoja jälkeenpäin niin ei niitä kohtia saippaa . Yksinkertaisestihan se on että vedetään viiltoja isompaan palaan .
Oikean kokoinen nasta pintaan nähden pysyy kyllä ,tietysti pitää jättää enempi ehjää kumea nastan ympärille.
__________________
Älä rääkkää sitä !
No enhä minä rääkkääkkään!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.10.2013, 18:48
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

mistäs niitä ruuvinastoja sais halavalla ? netistä löysin maxigrip ja bestgrip merkkiset ja aivan yyberin hintaisia ne ainakin on, Kummatko noista ois parempia ja minkä kokoisia ootte ruuvannu ? Ajatuksena olis laittaa yokohaman mutiaisiin talveks nastat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2013, 23:01
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Ite kävin noita ikh grippejä hakemassa asennus syvyys 12.6? Ensin vähän epälytti miten tässä käy mutta jumankauta oon kyllä tyytyväinen! Reilu 1000km olleet ja pohjos-karjalassa pääsi jo muutamana päivänä testaa ja on kyllä hyvä pito! Asfalttiakin on hierottu eikä kovapala ole juuri puöristynyt nimekskään. Ainut että en tiedä saako sitä työkalua enää keväällä menemään siihen hahloonsa ne näyttää nylppääntyvän. Asensin silleen että se nastan runko on tasan renkaan pinnan kanssa ehkä hiukan syvemmäks kannattas poraa. Mutta ainakin toistaseks suosittelen ykskään ei oo lentäny vaikka sikaakin on saanu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Renkaan nastoitus -Stedt- Tekniikka & Jutustelu 30 03.11.2010 15:04
bfg at nastoitus Tekniikka & Jutustelu 0 23.10.2007 16:01
Renkaiden woblausnopeus? Repro Tekniikka & Jutustelu 31 18.10.2007 08:57
Renkaiden treadwear dieselmoottori Tekniikka & Jutustelu 1 21.09.2006 12:59
maastorenkaan nastoitus las-c Tekniikka & Jutustelu 18 08.09.2005 22:41


Sivu luotu: 08:01 (GMT +2).