![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mitä ootte maksaneet nastoituksesta kuorma-auton nastoilla? Kävin ostamassa 235/85-16 Insa Turbo Rangerit ja puhui että 70e:llä laittavat nastat jos haluaa, ajattelin vertailun vuoksi ajella ensin ilman nastoja.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olisi mukava kuulla muidenkin mielipiteitä tuosta saippaus vs kuorkin nastat. On pikkusen kiirekkin tehdä joku ratkaisu kun ajelen viikon päästä Tornioon niin sais saipattua renkaat siinä samalla.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ite olen nastojen kannalla, mutta mikä estää tekemästä kummatki, eli osittain saipatti ja nastotetut nappulat
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mulle ammuttiin reilusti nastoja noihin insoihin nivalalaisen virman toimesta.. Olikohan 80e koko kierros
![]() ![]() Yhen talven tosin vasta ajanu noilla oikeanpuoleisilla ja joka nasta on pysyny vaikka on menty asfaltillakin melko paljon.. Pidossa nyt häviää toki jäätiellä tolle nokialaiselle mutta ihan positiivinen yllätys oli paljonko tuommonen iso nasta tuokaan sitä pitoo ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oon täs funtsaallu jotta saippauksen sijaan taidan laittaa nastat. varmaa tuo lamelloitu rengas kuluu aiva vitusti ja menee varmaa aiva riekaleiksi ku surittaa johnai kiven päällä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nastotin uudet insa sahara pinnoitushelvettirenkaat reilulla määrällä isoja nastoja ja oli silti helvetin liukkaat.
Mattopuukolla vedin nastattomiin nappuloihin viiltoja reilusti ja johan rupes pitämään! Ihan kun eri renkaat. Ei ainakaan viimetalven (~10tkm) aikana kulunut minnekään eikä nappulat revenneet. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Saippaus ei välttämättä tee renkaasta yhtään nopeammin kuluvaa, saattaa käydä toisinpäin. Saippaukset jäähdyttää pintakumia ja sitä kautta voi tulla lisää kilometrejä. Ainakin raskaankaluston puolella pinnan jäähtymis ominaisuudet vaikuttavat paljon kestävyyteen, avoin "nappula" pintainen rengas voi hyvinkin kestää saman tai enemmänkin kun umpinaisemmalla suoralla kuviolla oleva kesäpinta, vaikka jälkimmäisessä voi olla puolet enemmän kumia tiessä kiinni. Kunnollisesta kumista tehdyt renkaat kestää saippauksen murtumatta, vanhat koppurat voi repeillä helpommin.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos renkaat saippaa niin tuskin niihin sen jälkeen nastoja saa pysymään. Pystyykö sillä viiltelykoneella saipata vain osan renkaasta, esim keskeltä?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Renkaan nastoitus | -Stedt- | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 03.11.2010 15:04 |
bfg at nastoitus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.10.2007 16:01 | |
Renkaiden woblausnopeus? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 18.10.2007 08:57 |
Renkaiden treadwear | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.09.2006 12:59 |
maastorenkaan nastoitus | las-c | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 08.09.2005 22:41 |