![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jatketaas päivityksiä hieman, vaikka omasta mielstä ei nyt pariin päivään olekkaan tapahtunu mitään ihmeellistä. Eli johtoja hieman selvitelly ja koittanu niille keksiä "fiksuja" reittejä. Sit shifteri tuli modattua itselle mieleiseks. Autossahan siis on ollu rattishifteri, mutta se yhdistettynä automaatin manuaalikoneistoon ei pelannu omaan makuun lainkaan. Aikani US partsissa shiftereitä ihmetellen päädyin B&M Pro Stick malliin ja ohessa hiukka kuvia ja kertomusta miten sen "sielua" muutin. Juu eli tässä kuva alkuperäisestä gate platesta, eli levystä, jossa vaihteiden kohdat on. -Kuten näkyy 1 vaihde takana ja siitä suoraan eteenpäin työntäen menee 2 vaihteelle, eli 1-2 väliä voi vaihdella helposti, joka mielestäni ajatellen tähän autoon varmaan just passeli. Eiköhän sitä eniten tule käytettyä just noita vaihteita. -Sit originaal versiossa puristetaan shifterin varren kahvaa+työnnetään kepukkaa eteenpäin ja ollaan 3. vaihteella töks. Oikein passeli kiihdyttelyyn, mutta mä halusin päästä tässä kohtaa tarvittaessa nopeasti pakille! Ai miks? Noh, useaan kertaan on tullut pelastettua lähes varma kaato tökkäämällä pikaisesti pakille ja reipas peruutus. Tästä syystä siis muokkaus. Tuossa siis kepukka peruutuksen kohdassa, eli R vaihteella. Hieman valkoista maalia tohon levyn pintaan, että pääsi piirtään.....niin siis vaikuttais olevan ehkä hiukka kovempaa levyä, kun piikillä raapimalla ei tullu oikein mitään jälkeä. Elikkä tuollaiselta matkalta ajattelin hioo/viilaa palan pois, jolloin aina kun painaa kahvan pohjaan ja työntää keppiä eteen menee suoraan pakille. Mutta...... ....kyseisessä shifterissähän on erillinen estovipu just peruutus eli R vaihteelle. Kyseinen vipu on toi R kirjaimen muotoinen, näkyy aiemmissa kuvissa ja tässä se on tuo kromattu osa, jonka merkitty sinisellä nuolella. Normaalisti siis ei saa peruutusta päälle, kuin painamalla ton R vipusen pois tieltä. Nooh.....aikani tutkiessa totesin, että jos tuota punaisella osoitettua kynttä lyhentää sen verran, että lukitus tökkää vasta kun peruutus on jo päällä, niin silloin sekin toimiis vielä yhtenä estimenä ettei keppi pääse ikinä vahingossa P asentoon. Joten mittailin ja tuohon katkoviivan kohtaan tein merkinnän, että sitä myöden pitää hioo pois. Ja siin se olis lyhennettynä. Jotenki jäljelle jääny osa näytti niin hentoselta, niin räppäsin vielä pienen hitsin siihen jatkoks tukemaan. Siin olis myös gate plate nyt muokattuna ja tuntuu toimivan. Siis sen verran olen kokeillu, että autoa olen siirtäny hallissa 1-2m eteen ja taakse ja toimii. Pykälät löytyy ja on melkoisen nopee ykköseltä survasta pakille. Shifterin vaijeria säätäessä kans sai "ihan vaan" muutaman kerran käydä auton alla, jotta näki onko pykälät kohdillaan!!!! Meinas näin huono kuntonen kaveri jo hieman hermostua siihen edes takas kiipeilyyn. Helpottas pirusti, kun olis toinen käyttää shifteriä ja ite sais olla auton alla tekee tarvittavia säätöjä. Joskus vielä kun pääsis maastoon testaamaan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Juu'u.....tänäänkin olis varmaan luvassa vähä piuhojen vetelyä ja jos oikeen hyvin aikataulut passais vois kasailla vinssin ja tutkailla, että miten vinssin sähkökaapelit riittää ja minne, vai joutuuko niitäkin tekeen uusiks. Sitte pääsiskin kasaan pikkuhiljaa keulan peltejä paikalleen....tai noh ei kyl kannatakkaan kovin paljon viel kasaa niitä tielle, kun taitaa olla fiksumpi enste tehdä etuiskareiden korvakkeet ja mittailla niiden paikkoja. Huh huh......oikee pahaa tekee, kun miettii mitä kaikkee tehtävää on vielä jäljellä ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Viimeksi muokannut Jare : 17.09.2013 08:40 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin tai ainaki tossa hommassa olis helpottanu ihan perkeleesti, niin ei olis auton alta tarvinu kiipeillä hyttiin vähän väliä
![]() Mut eihän apujoukot muutenkaan pahasta ole tai olis, jos ne vaan kykenee tekeen jotain. Monestihan tuppaa oleen sitä kiusaa, että juttua riittää kyllä, mut tapahtumat jää vähiin....väittäisin, että moni muukin on tälläisen seikan havainnu ![]() ![]() Mietiskelin karkeesti mitä "pikku puuhailuja" pitäs tehdä (noi ei siis ole missään tärkeysjärjestyksessä tai muutenkaan järjestyksessä): -Traction bar taka-akselille pyörii mielessä vahvasti......toisaalta niin pyärii myös kierrejousitus jo ![]() ![]() ![]() -ohjauksen jäähdyttimen letkut ja jäähdytin asentaa, kunhan pääsee asenteleen keulan peltejä -Keulan osien paikoilleen kasaaminen -vinssi kasata ja koittaa, että toimii -vinssin sähköt ja kaapeloinnit -taakse tehdä levyjarrut...osat on hankittu ja homma PITÄIS olla "bolt-on"....niinhän ne aina ![]() -turvavyöt sovitella paikoilleen ja katsoa niiden kiinnitykset koriin. -bensatankki vuotaa tai siis korkin tiivistys vuotaa ja on omaan makuun turhan isokin.....eli pois ja tilalle joku pienempi tankki ja pois lavaltakin, eli lavan alle "piiloon", kun nyt lava on juur hyödytön, kun tankki makaa siin keskellä. Tankki homma vielä aivan vaiheessa ![]() ![]() ![]() ![]() - TÄÄ ON KYLLÄ YKS TÄRKEIMMISTÄ, varsinki jos Raision kallioille tähtäilee, eli pohjapanssari jakolodjua suojaamaan!!!!!!!!! Materiaalit tosin puuttuu...REHTORIII....olisko materiaalia??? Tai löytyskö joltain muulta 3-4mm paksuu esim kulutusterästä?? -raidetanko irroittaa ja oikaista + panssari suojaamaan näitä!! olis -huoltoa!!!!!!!!!!! Perus litkujen vaihto ainaki automaattiin ja moottoriin + jakolootasta on öljyt ulkona twin stick muokkauksen jäljiltä -35 spline vetarit asennella eteen. -ARB kompura/säiliö/letkut irrallaan + vuotaa jostain vähän...pitäs ehtiä tutkiin -Joka kulmaan uudet iskarit pitäs laitella ja niille korvakkeet!!!!! Rancho 9000 hommattuna, mut paikat ja korvakkeet mitoittamatta -Jousistoppareiden paikkoja muuttaa, kun nyt vaikuttas vanhat iskarit toimineen stoppareina joka kulmalla. -valoja+sähköjäkin vielä katella -pyyhkijän motti asennella ja kytkee + pesurin säiliö laittaa johonki -katto ja lava pitäs kans vielä maalailla jossai välissä ja ehkä hiukka pohjan puoleltaki sutia? -mitäs vielä..... ![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() bedlock kehien maalaus kaalimadon väriseksi ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Perskele! Tää on niin makee että tulee itellekki aina jenkkikuume tätä katellessa, vaikken juurikaan jenkeistä välitä
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ai hemmetti, että tähän on hieno maalailla kukkasia ja mehiläisiä...Ihan vaan kostoks :P
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#7
|
||||
|
||||
![]() Jenkit ON JEEES.
On siinä ollut hommaa!
![]() Mutta on siitä tullut mahtava, ihan kuin Hulk.... ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On toi lista sentäs vähän jo lyhentyny, mutta olishan sitä peuhattavaa vieläki jäljellä iha perkeleesti ![]() ![]() ![]() ![]() Alkaa meinaan jo toi 5v pikku tytteli Trinekin huomautteleen ja kyseleen, että koska olisin kotona ja remuamassa. Viime perjantainakin kysyi, että kai se auto on jo kohta valmis? -Ai haluaisitko ajelemaan? -Ei kun haluaisin, että olisit mun kanssa kotona! -Ehh..... ![]() ![]() ![]() ![]() PUUHASTELTAVAA VIELÄ: -Traction bar taka-akselille pyörii mielessä vahvasti...... PRJOKETIA JO ALOITETTU -ohjauksen jäähdyttimen letkut ja jäähdytin asentaa, kunhan pääsee asenteleen keulan peltejä -Keulan osien paikoilleen kasaaminen -turvavyöt sovitella paikoilleen ja katsoa niiden kiinnitykset koriin. -bensatankki vuotaa tai siis korkin tiivistys vuotaa ja on omaan makuun turhan isokin.....eli pois ja tilalle joku pienempi tankki ja pois lavaltakin, eli lavan alle "piiloon", kun nyt lava on juur hyödytön, kun tankki makaa siin keskellä. Tankki homma vielä aivan vaiheessa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -raidetanko irroittaa ja oikaista + panssari suojaamaan näitä!! PITÄS HANKKII MATERIAALIA......saattaa jäädä kevväämmälle ![]() -huoltoa!!!!!!!!!!! -35 spline vetarit asennella eteen. PRJOKETIA JO ALOITETTU -ARB kompura/säiliö/letkut vuotaa jostain vähän...pitäs ehtiä tutkiin -valoja+sähköjäkin vielä katella. ESIM. takavalot sopii koriin, mutta perkele polttimot ei mahdu paikalleen, kun kiireessä ei tullu niitä sovitettua...TOOPE ![]() -pyyhkijän motti asennella ja kytkee ja tuulilasi jollain kiilloittaa ja putsaa sumuista puhtaaks + pesurin säiliö laittaa johonki + sille sähköt -katto ja lava pitäs kans vielä maalailla jossai välissä ja ehkä hiukka pohjan puoleltaki sutia? |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mut silti maalla on mukavaa. Matkalla pajalle katselin hetken, ku lehmät (nää on vielä jotain Suomen karjaa...Kyyttöjä tai jotain semmosia) mutusteli evästä......ne varmaan kyl katteli kans mua, että eiks toi uuvatti saa koskaan sitä autoonsa valmiiks
![]() Jooo taka-akselille traction bar hiluja alkanu nakertaan, mut aina puuttuu jotain, niin homma viel vähä vaiheessa. Pusliks löysin Volvo C306 tukivarsia puslineen. Ja siis meinaan käyttää vaan noi pusla osat, niin laikkasin sitte vanhat varret irti. Akselin puolen kiinnikelevytkin (5mm) sain rälläköityä ja porattua reiät ja pitäs alkaa sovitteleen ja hitsaileen akseliin kiinni, jahka muistaa hakee pultit puslia varten. Rungon puolelle pitäs hakee noin metrin pätkä 40x60 palkkia mahdollisimman paksulla seinällä, kun sellainen mahtuu just rungon ja lattiapellin väliin. Eli aika vaiheessa vielä ja kello käy ![]() Nyt eilen oli iskarin korvakkeiden maalailua ja siin pohjamaalin kuivuessa piti alkaa vaihtaa eteen vetareita. Noh, Vellun kans meni puhelimessa aikaa ja sit aloin vetareita katselee tarkemmin, niin nyt on 35 spooristen etuvetarien nivelien huolto meneillään, ku oli CTM ristikoista pullahtanu muutamasta kupista O-renkaat ulos / katkeillu. Nii ja menihä niist omaa tyhmyyttä pari lukkorengastaki rikki, eli semmosiaki jostain pitäs löytää ehjiä kans. Oliskoha IKH hyllyissä?? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
eiks noi ole C303 taka-akselilta?
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Nii juu
![]() Eilen ei ehtinykkää muuta ku hakee vähä tarvikkeita.....ei tää valmistu perkele koskaan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kyllä jenkit on fiksuja... | Uazmies | Linkit | 6 | 02.02.2011 22:58 |
Kyllä lähtee! | KoniJeep | Chit-Chat | 3 | 27.04.2010 19:55 |
Kyllä lähtee.. | Joske | Linkit | 5 | 28.01.2008 09:07 |
Kyllä kulkee! | Zamppa | Chit-Chat | 23 | 01.10.2005 20:38 |
Kyllä koittelee | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2004 09:02 |