![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jostain täältä olen lukenut että jotkut volvon jouset kävis lj:hin? Osaako joku tarkentaa minkä?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hajosko mulle hehkun rele vai miksi ei hehkuta? Kaikki johdot kiinni mutta hehkuttaa vain silloin ku maajohdon päästää irti ja silloinkin tulee hehkuille jatkuva virta. Maajohto kun on kiinni niin tulee pientä virtaa mittarin mukaan.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kun päästää maajohdon irti mistä?
Ja miten toi vika on alkanu? Näissähän on niin komia hehkusysteemi että yhdenkin hehkun pimeneminen sotkee systeemin totaalisesti joten kannattanee aloittaa hehkujen mittaamisella / vaihdolla.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Maahjohto päästetään yleensä rungosta irti
![]() Vika alkoi ku laitoin uuden moottorin. Hehkutus toimi aluksi muutaman kerran ja sitte heitti naksumasta koko rele. Hehkut toimii kokoajan kun sen maajohdon ottaa irti.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY Viimeksi muokannut tieros : 18.09.2013 13:01 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jaa. No en kyl tajua mitään. Ottaa jonkun maajohdon irti jostain ja sitten vehkeet toimii mutta ei kuitenkaan toimi :-)
Onko kaikki sähköosat otettu vanhasta moottorista uuteen vai onko nyt uusi kone uuden koneen sähköosilla? Kun ekaksi tulee mieleen että oiskohan nyt poltettu hehkuja liian kauan/liian kovilla volteilla ja menneet pimeäksi. Yksi voisi olla myös imusarjassa oleva jälkihehkun etuvastus (jota joskus myös imusarjahehkuksi kutsutaan) ja sen kytkennät. Jos se on jotenkin piparina ja/tai pieleen kytketty niin työntää 12 volttia jälkihehkutuksen ajankin ja varmasti ei kestä kynttilät kauaa. Että mittaa nyt kuitenkin ne hehkut ekaksi ja jos ovat pimeenä niin sitten ehkä syyn selvitys ennen uusia.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vanhasta koneesta kaikki osat otin ja siirsin uuteen :-) pitää mittailla :-)
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#7
|
||||
|
||||
![]()
700 sarjan volvon jouset on mulla edessä ja takana. Edessä toimii hyvin, yläpää käy suoraan ja ehkä alapääkin. Mulla on akseliin korjattu volvon jousiin sopiva "lautanen". Takana ei mene suoraan vaan yläpäähän pitää laittaa adapteri ja vieteri nurin päin. Takapään korkeus jää vakion tasalle, etupää nousee joitakin senttejä. On pehmeämmät kuin vakiot ajaa. Jos tarvitset taakse suoraan sopivia korottavia jousia niin sellaiset on ylimääräiset.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onkos teillä kellään muuten kaikinpuolin toimivaa käsijarrua noissa?
Olen tässä muutaman viime vuoden aikana käyttänyt tuota vissiin neljä kertaa / kolmella eri tekijällä takajarrurempassa mutta käsijarru on yksi hv aina vaan. Lopputulosvaihtoehdot ovat olleet: 1) Säädetty lähelle -> Pitää jotenkuten, mutta laahaa välillä hienoisesti -> kengät kuluu hetkessä -> ei pidä enää. 2) Säädetty tosi varovaisesti -> Ei laahaa eikä kulu mutta ei kyllä pidäkään. 3) Katsastussäätö -> jarrut kuumat 2km konttorimatkan jälkeen, pitää tosi hyvin. Katsastuksen jälkeen palautettu kohdan 2 tilaan. Aikojen vaihdossa on vaihdettu uudet rummut, vaijerit (myös ne nysät siellä rummun sisässä), jousisarja ja tietysti lukuisia määriä jarrukenkiä mutta aina se vaan on joko huono tai nopeasti huononeva. Noi remppareiskat joilla olen tota käyttänyt ovat kyllä ollleet hyvin tietoisia että automaattisäätö pitää herkistellä, linkut herkistellä, kaikki paikat putsata ja säätää kengät pintaan ja olen noilla ohjeilla kerran-pari koittanut itsekin mutta ei silti. Omituista on myös se että vaijerin säätö sieltä kahvalta on aina pitänyt vetää samantien ihan tappiinsa jos on halunnut jonkunlaista toimintaa. Nyt tilasin MARMORITISKILTÄ uuden jousisarjan (aijemmin käytetty tarvike asennussarjaa), automaattisäädöt ja kaikenlaisia pikkunippeleitä, saa nähdä. Vajaan parisataa maksoivat. Sitä linkkua joka menee jarrukilven läpi en vielä raaskinut ostaa kun olisivat olleet 50e/pr mutta saatan minä kiivastuksissani vielä nekin tilata. Niin että onko tälläsessä vehkeessä ylipäätään mahdollista olla pitävää käsijarrua niin ettei jarrurummut kuumene tai edes lämpene ja että käsijarru pysyy toimintakuntoisena ilman remonttia kauemmin kuin pari viikkoa?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ekaan mettäreissuun asti kesti aina toimivana kenkiä hiluineen vaihtelemalla.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Miten ois levyt taakse??
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#12
|
||||
|
||||
![]()
No ois varmast mut vois kuvitella et kai toi on edes uutena/uusilla osilla pelaava?
Mettäreissujen paskat rummussa toki asia erikseen.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#13
|
||||
|
||||
![]()
No eiköhän se uusilla osilla toimi
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Katos se kiinnike akselista että liikkuu kunnolla muuten vetää vain toista pyörää tai jumittaa kovasti. Eli luultavasti se pultti on tuhannen jumissa siinä linkun/haarotuksen kohdalla. Näin meillä jokaisen katsastuksen kohdalla. Ja silti jumiutuu vaikka käsijarrua myös käytetään... |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Missä on Tampereen suunnalla firma joka vääntelee pakoputkia
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kun sivupellin irrottaa niin putooko sieltä joku vastakappale oven sisään? Kartoittelen tässä remontin vaativuutta että tietää millä motivaatioasteella viittis lähtä yrittää :-D
Aijemmin olen vaihtanu vaa toisen peilin siihen jalustaan niin ei ole tarvinnut jalustaa irrottaa, mutta nyt on tulossa tarvikepeili niin pitänee varautua siihen että peiliosa ei käy vanhaan jalustaan. Jos joku jostain syystä haluaa normaalin kapean/korkean peilin tilalle matalan/leveän niin Iipeissä näyttää olevan sellaisiakin, hakusanaksi toyota lj70 mirror
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |