|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Pohjapanssarin tekoaikeet!Moi! Kuinka vahvasta alumiinilevystä kannattaa alkaa vääntää suojia alustaan että olis jotain hyötyä ? Kyseessä olis LJ70
__________________
- JOr - |
#2
|
||||
|
||||
Alu panssari rangessa tarttui helvetisti kiinni kiviin joten teräksinen ois ollut parempi.
|
#3
|
|||
|
|||
Olisko ainevahvuudeltaan 3mm merialumiini riittävä!
Sattu jäämään vene projektista ylimäärästä! Kun kiinnityspisteitä kättellaan kannattaako laittaa esim kumilevustä prikka systeemiä vai kun isku tulee onko turhaa kikkailua?
__________________
- JOr - Viimeksi muokannut J68M : 13.09.2013 19:55 |
#4
|
|||
|
|||
OK!Kiitos vinkistä..!!
__________________
- JOr - |
#5
|
|||
|
|||
kyllä 3mm alumiini kuulostaa tosi ohkaselta, en kylläkään tiedä merialumiinin ominaisuuksia.yleensä on käytetty 4mm hardoxia mikä on kulutusterästä taisitten Raex
|
#6
|
|||
|
|||
No ehkä tolla merialumiinillä on se taipumus ettei niin herkästi
vedä hapoille ,,eli tummu yms.ota itteensä,mutta viisaammilta tarvis ny kuittausta.ja sitkeetähän toi on iskuille.palaudu ei yhtään! Ja se vielä..jos tommosta joutuu poraan niin kastelkaa terää tenuun!! muuten ei käy kun karkaisee normi teriä ja sen jälkeen saa heittää vesilintua.Aina parempi kun poratessa katkasee jäysteen välillä ja sitten tenun kanssa uudestaan kimppuun!Toimii eritoten rosteriteräksen kanssa
__________________
- JOr - Viimeksi muokannut J68M : 13.09.2013 20:28 |
#7
|
||||
|
||||
unohda ne alumiinit
raex, hardox ym kulutusteräs on se oikea panssariaines, eikä tarvi olla kuin tuon 3 - 4 mm vahvuus niin piisaa hyvin, hiukan särmää / hitsattua kanttia jäykistykseks, ja pulteilla kiinni niin etteivät kalppaa kiinni, eli mieluiten sivuilta
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
Mulla olis raex aihioinen pohjapanssari, vaatii jakolaatikon noston jos haluaa tehdä kunnollisen, mutta panssari on sitten todella hyvä aihio, menee tukivarren rungon kiinnikkeiden ohi molemmine puolin ja viistetyt etureunat missä kolot kardaanille. suojaa hyvin
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
- JOr - |
#10
|
|||
|
|||
Merialumminiä on tullut työstettyä...
Ja tuo työstöneste on nimenomaan Sinol; siis se huoltoasemalla myynnissä oleva.... Ainakaan tuo 80% viina ei toiminut alkuunkaan yhtä hyvin! (alkoholin väärinkäyttöä!)
Ja tuosta merialumiinista, niitäkin on muutamaa sorttia, en muista mikä koostumus; mutta puree kiinni kiveen kuin tauti (lähes samoin kuin "räkäalumiini") Helppo demota; ota vaikka graniittisen reunakanttarin päälle kaverin perheauton etu renkaan alle 150x400mm pala alumiiniä, jossa kiinni sakkeli, mistä hinaat tuon käsijarrun varassa olevan kinnerin alta pois tuon Al-levyn. Ja sama temppu jollain kovalla/suurlujuus teräksellä. (olen itse ollut alumiiniveneessä, joka "imasi-" koskessa kiveen) |
#11
|
|||
|
|||
Kuten aikasemmatkin sanonu et kannattaa uhohtaa alumiini. Istuu kiven päällä tosi piukassa. Ja mitä niihin alumiinin ominaisuuksiin tulee niin merialumiini on paremmin taivuteltavissa(ei murru niin helposti). Hardox tai raex sopinee hyvin siihen pohjan suojailuun...
|
#12
|
||||
|
||||
Jeps, unohda alumiini. Kun tuntuu että jo S235- räkärautakin tykkää tarttua kotimaiseen graniittiin, oikeastaan mikä vain alumiini on ihan vihoviimeinen. Se toimii hyvin jossain aavikkoautossa mutta ei oikein tee mitään paikassa missä on (terävää) kalliota.
Itsellä ollut pähkäilyssä tehdä sopivalla tuennalla 2-3mm:n vähän paremmasta perusteräksestä pohja sekä "boatsidet", minkä päälle (eli siis alle) UHMW muovilevystä liukupinta. Se ei tartu, eikä myöskään kulu ihan älyttömästi ja painokaan ei olisi kohtuuton. Hintaa tosin vähän tulisi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
|||
|
|||
Lainaus:
Korin korotusksen vaatii jos meinaa jakista nostaa. Itse tein uuden alapalkin ja sovitin korvakkeet rungon sisäpuolelle, jotta pohjasta tulee tasainen. Ongelmia nopsaan tulee vaan kardaanikulmien ja värinöiden kanssa. Panssa<ri kyllä sopii orkkispalkinkin kanssa, mutta syö hiukan maavaraa, tosin vain 4mm palkin alapuolelta, ja se orkki palkki on aivan järkyttävä kantotutka muutenkin.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#14
|
|||
|
|||
Lainaus:
Koitetaan kumminkin mennä sieltä missä seinä nousee pystyyn,eli tehdään itte ,mutta hyvät vinkit tuli alumiinin suhteen. Ei sitä muuten opi jos ei umpijuntti väännä rautakangesta!
__________________
- JOr - |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
"Pohjapanssarin" hitsaaminen banjoon | Lonely Rider | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 29.12.2010 22:29 |
O: Ippe911 teettämän HJn pohjapanssarin mallia 2 | JES | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 31.01.2008 12:27 |
Pohjapanssarin kiinnitys kyssäri + kuvia | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.08.2006 18:40 |