![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ostin tuomosen -87 kinkapin johon laitettu 2.8 laurelin pannu. Hihna joka tulee alimmalta kampiakselin pyörältä laturille ja sinne ihan ylös josta veto jatkuu taas ohjaustehostimelle. Vanha hinha oli aivan kulunu ja laitoin uuen 13x914 hihnan vähä aika pelas ja taas vinkuu kun kääntelee rattia. Pitääkö tossa olla leveempi hihna, kokeilin laittaa hinaa löysälle tai tiukalle ja ei mitään vaikutusta. Enkä löydä mistään mikä siihen oikiasti kuuluu.
|
|
#2
|
|||
|
|||
d22
kuinka paljon nissan d22 vm 1999 etunivelet kestää murrosta? kärsiikö esim ulos jouston rajoitin pukkeja madaltaa 2cm
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mulla on etuperään vaihdettu laskupuslat, joilla kulmia helpotettu. Kestänyt korotusta ja lukkoa jo kohta 40tkm, ilman napalukkoja
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17 M-B 280GE -87 (Yhteishyvä) (Nissan KC 2.5TDi -05) (Nissan Terrano2 2,4i -96) (Mitsubishi L-200 2.5TD -96) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
napalukot on ovat mekaniset. Ja idea olisi Se ettei etu perää laskettaisi. Noh eikai muuta ku rälläkkä kouraan
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Millä tavoin sais tuohon -87 laviskaan takapäähän joustoa.. Lehtipakat on vähä läsähtäny, melkein suorassa.. paikallaan jotkut keltaset iskarit kulunu malli pois muttei mitkään vanhat.
Möykkysellä tiellä ei voi aja ettei auto hyppis ilmassa. keulaanki vähän tarttis saada pehmyyttä. Taka pää on sillon hyvä kun lavalla on joku satakilua painua. Auttasko yhen lehden poisto välistä? Onnistuukohan, vai laittasko jonkun auton kierrejousen pakkojen päälle? |
|
#6
|
||||
|
||||
Kingin lehtijousi.
Eikös tuossa takajousipakassa ole tarkoitus että ne kaksi ylintä lehteä joustaa kun on ilman kuormaa.
Ja kun painoa tulee lavalle niin jousi painuu suoraan ja ne kaksi lyhempää toimii mukana. Mulla oli aivan suorassa jo lava tyhjänäkin ja tosi jäykkä oli joustoissa. Vaihdoi toiset jouset ja nyt siinä on muutama sentti varaa joustaa niillä kahdelle ylimmällä. Hyvin toimii normaali ajolla. Mutta kyllä tuollainen suojatiekorotus laittaa tavarat uuteen järjestykseen lavalla vaikka on uudet iskaritkin... Oletteko kokeillut lisätä tuohon uutta lehteä? Ainakin Vallilan takomo kauppaa lisä lehteä. Ja kauppaa se koko pakkaakin ja hieman halvemmalla kuin Old Man Emu... OME:llä on vissiin se 30mm korotus mukana jousissa, vai mitä se +30mm tarkoittaa...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
|
|
#7
|
||||
|
||||
Pikku vinkkinä
Kc:n etupään ohjaus alko kestämään tollasen osan tekemisellä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Sunnuntaihin mennessä pitäs auto saaha tallista svittuu ku tuli äkkihäätö ja käpistä on vääntösauva poikki rungonpäästä ja keskeltä tankoa.
Onko mitää pikaratkasua jolla saaha keula ylös et voi ajaa auton ulos tallista ja trailerille ja toivottavasti poiskin siltä? |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eikös tuo onnistu, jos tunkilla nostaa retkahtaneen puolen renkaan ilmaan ja laittaa jonkin palikan (vahvan) alatukivarren ja "pohjaanlyönti korvakkeen" väliin. Siis siihen alatukivarren kumipuslan päälle. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Hajooko mikää tai mitää jos lyö auton tulille ilman laturia? Pitääkö tukkia jotai? Ku ois pakko siirtää auto pois ja ois helpompi ajamalla siirtää. Ei tod. näk. Kerkee laturia saaha kasaa ku en tiä onko osat tullu korjaajalle. Meinaan vaa ku sunnuntaihin mennessä pitäs auto olla hevon skuikassa
|
|
#11
|
|||
|
|||
Nissan King cab -98 nopeusmittari lakkasi toimimasta
Ja samalla myöskin matkamittari, trippiin tai matkamittariin ei tule kilometrejä lisää. Ensiksi nopeusmittari jumitti jotenkin näytti 60 satasen vauhdissa, sitten meni nollille ja jäi sihen. Onko tässä 1998 mallissa sähköinen anturi vai vaijerilla toimiva. Kojetaulun taustan katsoin, ei irronneita tai hapettuneita liittimiä. Kierrosmittari ja merkkivalot toimii normaalisti. Mistä päästä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
edelleen kaivataan syöttöpumpun kannen purku (apua) haulla ei löytänyt kun ostoilmoituksen.?????
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#13
|
||||
|
||||
Laturin pumppu
Luin tuolta lontoon kielelllä kirjoitettuja juttuja laturin vaihdosta isompaan.
Onko täällä joku asentanut irtoalipainepumpun TD25 koneessa siihen laturin alle omille kiinnikkeillä ja omalle kiilahihnalle ja vaintanut normaalin laturin (mm vaikka W-liittimellä varustettu 1000A...). TD25 koneessahan on valmiina ne kolmiuraiset kiilahihnarullat, varmaan sitä ilmastoinnin kompuraa varten. Irto pumppuja on vanhemmissa dieseleissä juuri noin omalla hihnalla...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Ostin tässä syksyllä tuollaisen -91 ja hytin takakannakkeista ei ole juuri mitään jäljellä, uudet kannakkeet kyllä tuli mukana. Tänään aloin veistellä vanhoja pois uusien tieltä.
Saako noita kumeja muualta kuin nissanilta ? Millainen on pultin kiinnitys hytissä ? se meinaan meni kiertäessä poikki... Löytyykö jostain sivustolta näppärää kuvaa tuosta paketista, lähinnä missä järjestyksessä siellä on metallit ja kumit ? Helpoimmalla koko hommassa taitaisi päästä jos ottaa lavan pois rungon päältä? |
|
#15
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Takakorvakossa on kuppi, johon tulee se kumi ja sen kumin päällä sit iso rikka alkujaan, joka vastaa koriin sitten. Ja muistelen et tuossa rikassa olis alkujaan jotian liimaakin tiivistyksenä käytetty. Lavan ku ottaa irti, niin samalla näkee miltä tankin pulen runkopalkin sivu näyttää. Voi löytyä yllätystä, kun kurat jää sinne muhittaan jne... |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Olisin huomenna menossa kattelee yhtä nissanii nii olisko mitää vinkkejä mitä kannattas katella autosta tarkemmi? Huoltoja ei oltu liikkeessä tehty, vaan ite mut autoki on vm -01 ja tietäen nuo liikkeiden huollot niin monet kyl tekee ite paremmin huollot.
Minkäslaisia tyyppivikoja on löytyny näistä? Joskus oli vm00 mut se ei ollu kauaa nii ei siinä mitää vikana ollu koskaa
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
| Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
| Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
| M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
| M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |