![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No nii, nyt on lomat lusittu ja pääsin vähän hoojiitä kattoon tarkemmin. Herätin sen tuosta navetan kulmalta ja polkasin montulle. Siinä sitä sitten kattelin puolisen tuntia ja pähkäilin että mistä pitäis alottaa.. Tässäpä pikku listaa että To Do tälle viikolle: -kaikki nesteet ja öljyt täytys vaihtaa, auto on seissy puolisen vuotta ja viime vaihdoista ei oo hajua. Mitä öljyä periin ja laatikkoon? onko jakolaatikossa omat öljyt? Koneeseen ajattelin lykätä samat kun valmettiin. -rasvaa joka väliin ja rakoon mitä auton alta löytyy. jostakin lukasin että lehtijouset voi olla jumahtaneet yhteen että niitäkin saisi vähän irroitella ja väliin lykkiä jotain tervaa ym, pitääkö paikkansa? siitä johtuisi kivirekimäinen olemus? Samalla kaikki kardaanien nipat ja kaikki muutkin mistä nippa löytyy. Onko jotain paikkoja mihin suositellaan tehtäväksi nipan paikka? -Lukkojen vaijerit on jumissa tai jostain on. varmaan helpoimmalla selviää kun nätisti purkaa murikoihin asti ja villillä rasvan käytöllä? jos noita ehtisi kattoon tällä viikolla ja sitä mukaa kun keksin lisää tekemistä.. pohja ei ollut mielestäni pahassa kunnossa ja rungossa ei ollut ylimääräisiä reikiä kun nopeesti pimeessä katto. ![]() Kertokaa viisaammat jotain vinkkejä tai perus juttuja mitä tarvis tietää heti alkuun tosta Land Cruiserista! Palstaa olen tässä muutaman vuoden pläränny lävitse ja haaveillut vaan maasturista. Nyt loppu haaveilu! ![]() ![]() ![]()
Viimeksi muokannut Akrapovic : 09.09.2013 20:45 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Heti alkuun lakkaat haukkumasta sitä lantikaksi!
![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Asia korjattu pikimmiten!
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
onnittelut fiksusta hankinnasta. näyttäisi aika hyväkuntoiselta 61seltä
![]() tuleekos pelkästään kauppakassiksi vai onkos tarkoitus maastoon eksyä välillä? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän tällä mettäänkin mennä. Vahingossa tai tahalleen.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sit ennen ku otat vaihteistoöljyt lattialle, ni tarkista jakiksen ja pääaskin öljypinnat. Jos jakiksesta tulvii selvästi öljyä yli ja pääaskin pinta on vajaa, menee päävaihteistosta öljyä jakolaatikkoon. Johtuu kai enemmän jostai pääaskin huohotuksen tukkeutumisesta. Mutta hyvä tietää jatkoa ajatellen et tarvii useemmin tarkastaa. Pääaskiin ei sitten saa laittaa GL-5 öljyä, mikä on hypoidista, huomaa heti et synkrot ei toimi ja ne sit kulahtaa pikavauhtia jos tommosilla litkuilla ajaa. Taas helpointa ostaa mobilia, missä on purkin kyljessä GL-4 lihavoituna ja sanotaa "for transmissions", eli ei lue missää et final drives. Itellä oon tosin käyttäny pääaskissa King merkkistä täyssynteettistä vaihteistoöljyä, eli 75W-90 ja sit siinä on kaiken maailman GL-4+ ihme merkintöjä, mutta ei ole hypoidista ![]() Sit vielä jos on oikee fanaattinen ni pääaskia täyttäessä tunkkaa autoa vähä kallellee kuskin puolelta et menee pikkiriikkisen enemmän öljyä päälootaan ni voi kuvitella, et vitosvaihde saa pikkusen paremmin öljyä. Ja pääaskiin menee sit se 5 litraa öljyä, mutta käytännössä täytetää niin kauan et alkaa tulla silmille sieltä propusta. Sitten vielä pääaskista asiaa ![]() Sit ku rasvailet kardaaneja, niin liukuihin ei kannata painaa, kun korkeintaan ihan hipasu. Jos laittaa liikaa rasvaa niihin, rasva estää niitä liikkumasta. Sit raidetangossa on ne kaks nippaa mihin kanssa just ja just hipasu rasvaa. Ja ne rasvattavat raidetangonpäät sit eriksee, jos semmoset on asennettu. Leimaa varten pitää kattoa, et ne käsijarrun vivut ei jumita siinä jarrukilven ulkopuolella. Saa helpoiten toimimaan, jos on kaveri apuna. Kaveri vetää jarrun päälle, vapauttaa kahvan ja sä nakutat vasaralla aina sen takas auki ja samaa toistaen niin kauan, että alkaa toimimaa. Jos se nyt ees sattuu liikkumaan. Menee käyttämättömänä helposti jumii tai jos menee vetämällä päälle, ei vapauta ja sit savuaa jarrupalat. Sillä varauksella voi käyttää Valmetinkin öljyä, ettei se talvella oo 15W-40 tai jotai Monitraa ![]() Sit jos tuntuu et kaasu on hirveen herkkä, niin kannattee kattoo sieltä ihan kaasuvaijerin päästä konehuoneesta, että onko siellä enää jouset tallella. Siinä kaasuvivussa pitäis olla kaks jousta vierekkäin ja tähän astisista mitä oon nähny oma mukaan lukien, se toinen jousi on hävinnyt aikojen saatossa. Uusia ei saa enää tojotalta, eli jostain lajitelmasta sopivaa ni ei vedä niin helposti kenguruja.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos Luoppikselle! Ehdin tänään jopa niin paljon edetä että löysin rasvarässin. Rasva vaan uupuu. Tarjoustalosta taidan etsiä sopivat öljyt. Käsijarru toimii! Ja kaasu on herkkä, siellä on neljä jousta. Kuskin oven lukko on jumissa niin aloin sitä irroitteleen.. saakohan tuota lukkoa avattua vai täytyiskö ihan suosiolla kattoa uus?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ite laittasin joka paikkaan synteettiset öljyt, niin rullaa sitten talvella aikasta paljon kevyemmin aksulat, menee pykälät päälle ilman väkivaltaa, eikä ohjaustehostin kilju. 61:sessä pystyy oikeestaan kaikki osat purkamaan, putsaamaan, korjaamaan ja rasvaamaan, joten kyllä sen vanhan lukonkin saa kuntoon, jos ei ole haitat väännetty täysin rikki tai pesä halki. Vivustosta kannattaa kattoa, että osat on oikeilla paikoillaan ja hyvässä certsussa. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tarjoustalosta kannattaakin, siellä on Teboil EP 75W90 Api GL4 vaihteistoöljyä. Markkinoiden halvinta, n. 10€/litra. Sitä menee n. 8 litraa jos vinssin laatikkoon vaihdat myös öljyt.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Juu Teboilin ölpät myös kaalikseen tullut aina työnnettyä... Ja periin 80W90
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ei ehtinyt tänäänkään kauppaan mutta ehkä jo huomenna. Oven lukon irroittelin ja laitoin yöksi jarrunesteeseen (älkää kysykö miksi. Laitoin kuitenkin) jos olis huomenna notkeempi. Vähän vilkaisin takatilaan maton alle ja yllätyin positiivisesti kun ei ollut kun yksi reikä.. olisko kellään tarjolla uutta takaluukkua? Ylempää mieluusti kaivataan.. ja voisin samalla vaihtaa noi kaikki ovien lukot.. kun apukuskin puolelta on yritetty mennä sisään muullakin kuin avaimella ja tähän mennessä yhteenkään oveen ei ole avain sopinu.
Sitten pähkäilin että mitäs tossa ratin "kaula" muovissa on joitain kaiverruksia? Onko mitään hajua että mitä tarkoittaavat? Virtalukko vaihdettu? |
![]() |
Luokat |
hj61, toyota, työkalu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Kauppakassi Hilux | t.haapala | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 29.10.2011 19:17 |
Kauppakassi Hilux | t.haapala | Maasturiprojektit | 50 | 25.08.2011 20:14 |
Myydään Kauppakassi fiesta | Rotta-Racing | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.06.2008 14:20 |
M: Japanilainen kauppakassi | patsuk | O/M/V Muut | 7 | 30.05.2005 18:26 |
M: Kauppakassi (Suzuki Swift) | offroadjouni | O/M/V Muut | 1 | 19.04.2004 18:46 |