![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Jos leikitään, että auto johon tulee tupla satulat: Akseli massa siinä ois vaikka 1500 kiloo Satuloilla vaik 800 kiloo ( siis kaksi per akseli tuplattuna 1600) Levyillä 1500 kiloo tai 1700 kiloa Riittääkö tämä kombinaatio levyjen rajoittamaan 1500 kiloon tai jos levyt vaihdetaan 1700 kilosiin, niin onko sitten kattona tuo satuloiden 1600 kiloa? ![]() ![]() Meneekö tää noin lineaarisesti? ![]() Sori tällänen offtopic aivopieruilu.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Luovuttaja-auton tyyppitiedoista/-kilvestä/akselien tunnistetiedoista (jos on).
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo kyl tää on tiedossa, mutta miten menee toi tuplasatula systeemi?
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei niillä mitään saavuteta. Pitäis olla tuplasatulat tehdastekoisena ja sen vehkeen tietoihin verrattais. 2 Samaran satulaa ei tee siitä HDJ:hin soveltuvaa jarrua, vaan edelleen vain Samaraan passelit jarrut.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() just näitte jarru hommie takia porttaali akselit on anuksesta ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Paitti jos laittaa sinne ne sen auton jarruromut minkä alla ne akselitkin on ni ei ongelmia, jos joku hyväksyy ne vaikka yhellä samaran sylinterillä ni eihän sitä jälkikäteen voi peruuttaa ? eihän ?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitten jos siellä Trafin poikkeusluvassa lukee, että 1500 samaran jarrysatulat sekä 1. 2. akselilla, tilanne muuttuu... Mutta se, että onnistuu kertomaan katsurille, että nuo samaran sylinterit onkin 200 tuumaisella akselivälillä olevasta 313 hv. w10 koneisesta defenderistä, joka on 9 hengen hlö-auto, ja akselimassat 2679 kg edessä ja takana 2789kg... niin voi olla että ei mene enää uudestaan läpi. p.s miksi pitää käyttää jotain kepulikonsteja, kun noita aika suurillekkin massoille/tehoille olevia on saatavana? jos jostain syystä ei kelpaa esim. bj-75 tai hdj-80 etujarrut (joita käytetään paljon 15" vanteen kanssa) niin land rover defenderistä? ja jenkeistä löytyy 16" -17" sopivia. jos on varaa ostaa porttaalit, koneistaa ne eri vanteelle ja -jarruille, niin jos pitää kasata vanhoilla osto satuloilla, koska ei ole varaa ostaa noin 100-200 e uusia, k.o voimille "sopivia" satuloita, niin budjetti on aika lailla "tiukka" -> kun joku 33" renkaille muutoskatsastettu porttaali hirmu, jossa kokonaispaino tapissa 2 hlön kuormalla ja safarivarustuksella, ajaa kesäkelillä jonkun kanssa-autoilijan tms. arkkuun/rullatuoliin 40" renkailla, ja jarrutusjälkiä ei löydy.... ja porttaali kuski kertoo että tuolta kolmion takaa se lähti... ja en saanut väistettyä... niin voi olla aika lujassa leimat seuraavassa katsatuksessa myös muilla porttaali-autoilla. (vrt superturbo mersut; jarrut, ohjaus, alusta täysin vastaavat, kuin noilla leimatuilla superturboilla) |
![]() |
Luokat |
hdj, korin lyhennys, om904 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
runkolaakereiden uudelleen pinnoitus | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 09.05.2011 22:41 |
ja näin syntyy HoTTenToTTi (HDJ-80) | pee | Maasturiprojektit | 109 | 27.11.2009 21:41 |
uudelleen rekisteriin ottaminen? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.09.2008 21:32 |