![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Seuraava kysymys Matille, saako kevytperäkärryä korottaa asentamalla vaikka profiiliputken tai U-palkin pätkän akselin ja rungon / lavan väliin? Kärry kulkee keula ylhäällä Syncron perässä... Korotuksella mahtuisi suuremmat renkaatkin ehkä paremmin lokasuojien sisään.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 21.11.2019 10:22 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vanha aihe, mutta Trafin vuoden 2015 kannanoton mukaan peräkärryjä koskisikin nyt samat vaatimukset kuin autojakin? Eli mitään ei saa tehdä, paitsi ehkä koristekapselit laittaa.
https://arkisto.trafi.fi/filebank/a/...13_maarays.pdf 1.2 Soveltamisala Tämä määräys koskee M- ja N-luokan ajoneuvon (auton) sekä O-luokan ajoneuvon (auton perävaunun) rakenteen muuttamista. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja ensi vuodelle tulossa taas uusi. Tuolta löytyy kärrynkin korottamista koskeva kohta, eli samat säännöt mitä autoon. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No, lähtökohtaisesti jarruttomia kärryjä ei tarvitse katsastaa, joten meriselitys "ainahan se on ollu tuollainen" menee tavallista paremmin läpi varikkopysähdyksillä.
Riittävä vaatimus rengasmuutoksille olisi, ettei laakerin kuormitus oleellisesti kasva, eli käytännössä offsetit pysyvät järkevissä rajoissa. Esimerkiksi maastokelpoisille kärryille olisi ihan oikeaakin tarvetta, mutta tuo lakimuutos estää sellaisten tekemisen. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vielä omavalmisteesta: jos ostaa akseliston, esimerkkinä tämä, mukana tulee todistus komponentin soveltuvuudesta tarkoitukseen: https://cdn.virtasenkauppa.fi/assets...ustodistus.pdf Tuossa ei puhuta rengaskoosta mitään. Jos tuollaisesta tehdyn kärryn käy leimaamassa suurimmilla rupulikumeilla mitkä pyörännapaan sopivat, niin hey presto, tuo rengaskoko on sitten hyväksytty ja laillinen? Viimeksi muokannut jli : 21.11.2019 16:53 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hienoa työtä! (Meinasin kirjoittaa, että pitää haista miehelle eikä halvalle deotorantille mutta jätin kirjoittamatta) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Merkitsevää noissa on renkaan säde eli korkeus. Se vaikuttaa suoraan jarruvoimaan, kuten autossakin . Tuohon agadokseen saa 72 cm korkeat renkaat ja silti riittää speksit lasketella 100km/h täydellä kuormalla... ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Eikö tuon pitäisi mennä suoraan akselin painorajan mukaan? Jos on vaikka jarrullinen 3500 kg akseli ja laitteen kokonaispaino on 2500 kg, voisi rengasta suurentaa 3500/2500 = 1.4-kertaiseksi ilman mitään ihmettelyjä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
PERÄVAUNUN VETOPAINOT? | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 02.04.2016 16:45 | |
ABS ja rengaskoon muutos? | wikke | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.03.2008 21:09 |
rengaskoon muuttaminen | kirurgi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.12.2005 13:49 |
Rengaskoon vaikutus matkamittariin?? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 26.05.2005 11:10 |
rengaskoon muutoskatsastus | mikkot | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 25.05.2005 20:34 |