Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2013, 18:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Citroen on ranskaa ja tarkoittaa suomeksi käännettynä sähkövika! Tässä kuitenkin kuva Perslingon akun päällä olevasta purkista mihin on sijoitettu kaikki johdonsuojasulakkeet. Jotenkin näin se pitäisi tehdä jos haluaa väistää kaapelipalot.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1376478030

Tässä vielä toinen kuva.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1376478762
Kuvassa ei oikein hyvin näy, mutta ranskalaisilla on jotain hyviäkin oivaluksia. Akun plus navan kenkä on käsin avattava pikalukolla oleva malli. Tämä on ihan turvallisuus juttu jos akku pitää nopeasti saada kytketyksi irti.

t. nykyisin Perslingolla ajeleva

PS missä tehty? Ranskalainen auto missä Japanilaisen Yazakin johtosarjat missä edelleen lukee made in Maroco !
Puuttuuko tuosta joku suojamuovi vielä päältä?

Nimittäin jos siihen tulee samanlainen kansi, mitä jossain ranskiksessa oli, niin jos/kun akusta joskus tulee happohöyryä, niin paljon tehokkaammin pääsee hapettamaan.

Tuosta olen samaa mieltä; kunnollinen sulaketerminaali akun + navan välittömään läheisyyteen.
Itse suosin tuota toista sähkönsyöttöpistettä suoraan laturilta ison pääsulakkeen läpi (joka sijaitsee laturin lähellä), ja erityisesti valojen yms. syöttöön, siis laitteiden, jota pääsääntöisesti käytetään moottorin käydessä.
Varsinkin ns hupiakun latausta erotusreleen kautta.

p.s On asiallisen näköinen laturin johto!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.08.2013, 21:26
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

Jos tarkoitat Perslingon akkua niin toisessa kuvassa näkyvä punainen toosa on virtakiskon ja pääsulakkeiden päällä.

Suzukissa Juusolla on ollut öljypullosta leikattu suojus plus-navan päällä. Suzukissa tämä on tärkeä turvallisuusvaruste jos jonkun sattumuksen takia! pelti painuu akun päälle. Suzukissa pellin ja akun välissä ei ole kuin pari senttiä tilaa.

Nuo akut (jos vaan ovat ehjiä) ovat täysin suljettua tyyppiä eli ei pitäisi hengittää. Maantieajossa suolasumu on todennäköisesti pahempi asia. Sähkö kyllä "tekee hommat" kunhan elektrolyytti (suola) on levitetty jännitteellisten osien väliin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2013, 23:38
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Tänään sai Suzuki Omegan tehostimen kitusiinsa päivän mittaisen operaation tuloksena


Nämä nyt tartti "vaan" ruuvailla paikalleen


Tavaraa pois tieltä, jotta mahtuu asentaa


Simpukka sopi hyvin paikalleen, samoin pumppu, joutui puskurin kiinnikkeestä ottamaan vähän materiaalia pois, jotta sai puskurin takas paikalleen


Jäähdyttimen kiinnikettä joutui ihan inan säätämään ottamalla materiaalia pois


Säiliön sai paikalleen sopivasti muokkaamalla tuota veivitunkin kiinnikettä. Tuo valkoinen putki on varsinaisen pumpun imuputken päällä estämässä imututkea menemästä luttuun, löytyi sopivasti aarrelaarista.


Tuo nivel vaihtui tuommoiseen Saksalaisvalmisteiseen tarvikeosaan, numerot näkyy seuraavassa kuvassa.


Olihan metsästäminen tämän kanssa, kun Bilteman tyhjennyslaarista hintaan 50 senttiä ostetussa nivelessä ei ollut mitään tunnistetietoja ja piti löytää laadullisesti parempi nivel tilalle.




Tässä illan viimeinen kuva, pitihän sitä kokeilla, miltä se automaattisesti keskittävä ohjaus tuntuu, eli oli simpukalla letkut väärin päin No pikku jumppa, letkut oikeinpäin ja nokka kohti kotia
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-08-31 15.50.20.jpg‎
Views:	7590
Size:	136,2 Kt
ID:	40377   Click image for larger version

Name:	2013-08-31 17.06.49.jpg‎
Views:	6609
Size:	124,9 Kt
ID:	40378   Click image for larger version

Name:	2013-08-31 18.26.05.jpg‎
Views:	6878
Size:	121,3 Kt
ID:	40379   Click image for larger version

Name:	2013-08-31 18.29.28.jpg‎
Views:	6503
Size:	73,8 Kt
ID:	40380   Click image for larger version

Name:	2013-08-31 19.00.01.jpg‎
Views:	6582
Size:	81,4 Kt
ID:	40381  

Click image for larger version

Name:	2013-08-31 21.07.22.jpg‎
Views:	6502
Size:	98,0 Kt
ID:	40382   Click image for larger version

Name:	2013-08-31 21.08.06.jpg‎
Views:	6451
Size:	91,4 Kt
ID:	40383   Click image for larger version

Name:	2013-08-31 21.08.26.jpg‎
Views:	6467
Size:	109,9 Kt
ID:	40384   Click image for larger version

Name:	2013-08-14 16.12.51.jpg‎
Views:	6546
Size:	72,4 Kt
ID:	40385  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2013, 08:37
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti


Tuo nivel vaihtui tuommoiseen Saksalaisvalmisteiseen tarvikeosaan, numerot näkyy seuraavassa kuvassa.

Olihan metsästäminen tämän kanssa, kun Bilteman tyhjennyslaarista hintaan 50 senttiä ostetussa nivelessä ei ollut mitään tunnistetietoja ja piti löytää laadullisesti parempi nivel tilalle.
Hyvä, että vaihdoit. Se Bilteman nivel oli kyllä surkein näkemäni.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2013, 21:52
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Tänään sain sitten laitettua tuon kohta kolme vuotta hyllyssä seisseen ylioppilaslahjankin autoon kiinni

Jäi tuo kuvailupuoli touhutessa vähän vähemmälle, mutta tässä muutama...


Poskilaakerit talliuuniin ja perämurikkaa irroittelemaan.











Hammaskosketuksessa oli pientä hämminkiä, vähän on sisäkehän puolella, toinen puoli reilummin. Ei muuttunut paremmaksi vaikka kuinka sääti, joten jätin noin.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-09-02 11.57.52.jpg‎
Views:	3807
Size:	85,8 Kt
ID:	40513   Click image for larger version

Name:	2013-09-02 13.00.08.jpg‎
Views:	3839
Size:	134,4 Kt
ID:	40514   Click image for larger version

Name:	2013-09-02 13.10.18.jpg‎
Views:	3840
Size:	71,1 Kt
ID:	40515   Click image for larger version

Name:	2013-09-02 13.42.04.jpg‎
Views:	3770
Size:	92,5 Kt
ID:	40516   Click image for larger version

Name:	2013-09-02 15.28.05.jpg‎
Views:	3809
Size:	65,9 Kt
ID:	40517  

Click image for larger version

Name:	2013-09-02 11.57.48.jpg‎
Views:	3771
Size:	82,7 Kt
ID:	40518   Click image for larger version

Name:	2013-09-02 15.28.23.jpg‎
Views:	3848
Size:	80,3 Kt
ID:	40519  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.09.2013, 21:40
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Helmoihin vahvikkeet


Tän viikon muita hommia ollu helmojen laitto. Tiistaina kuskin puoli ja tänään apparin puoli.



Kylkien perusteella helmat olisi voinut tehdä aikaisemminkin


Luukku auki, eikä yhtään ruostetta


Okei, kuljettajan puolella korinkannakkeen pää oli hautunu pikkasen


Kovaa kolmosta kulma ja jotain kalusteputkea noi putket, ei ole xxl seinämällä, mutta eiköhän ne maltillisella ajolla kestä


Tiistain osalta jäi tähän, oli vuosipäivä, eikä koko päivää viitsinyt olla pajailemassa...


Tommonen pikkureikä siihen vain tuli, toi kulman muotoinen levy ja sen ruttaamat kynnykset on tiedostettu mahdollinen ongelma, mutta jos tilanne äityy niin pahaksi, niin tehdään vasta sitten korjaavia toimenpiteitä.


Sama homma apparin puolella, ei mitään ruostetta näkyvillä!


Noissa paremmissa teräksissä on se kiva juttu, että ne on helppo hitsata


Putkien päätyihin laput ja tarpeeksi kiinnityspisteitä väliin



Sitten vaan pitäisi levikkeet ährätä uudelleen kiinni ennen lauantaita ja huomenna Tallinnaan täydentämään huventuneita kesäjuomia
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-09-03 12.12.52.jpg‎
Views:	3598
Size:	89,8 Kt
ID:	40562   Click image for larger version

Name:	2013-09-03 12.25.19.jpg‎
Views:	3604
Size:	98,6 Kt
ID:	40563   Click image for larger version

Name:	2013-09-03 13.37.20.jpg‎
Views:	3594
Size:	84,4 Kt
ID:	40564   Click image for larger version

Name:	2013-09-03 15.07.45.jpg‎
Views:	3634
Size:	109,3 Kt
ID:	40565   Click image for larger version

Name:	2013-09-03 15.49.57.jpg‎
Views:	3598
Size:	124,7 Kt
ID:	40566  

Click image for larger version

Name:	DSC_0328.jpg‎
Views:	3607
Size:	118,6 Kt
ID:	40567   Click image for larger version

Name:	DSC_0331.jpg‎
Views:	3671
Size:	78,7 Kt
ID:	40568   Click image for larger version

Name:	DSC_0333.jpg‎
Views:	3616
Size:	58,7 Kt
ID:	40569   Click image for larger version

Name:	DSC_0340.jpg‎
Views:	3581
Size:	98,9 Kt
ID:	40570   Click image for larger version

Name:	DSC_0342.jpg‎
Views:	3610
Size:	81,8 Kt
ID:	40571  

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.09.2013, 08:06
Tuoppo:n Avatar
Tuoppo Tuoppo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Lehmäjoki
Viestit: 509
Perusasetus

Näitä sun juttuja on kyl tosi mukava lueskella ku on niin hyvin dokumentoitu.
Näissä tarinoissa KAIKKI hommat näyttää niin helpoilta ja mukavilta
__________________
2X suzuki sj410 -83
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzukin vanteita LaaLaa O/M/V Renkaat ja vanteet 21 13.07.2007 09:21
suzukin rakentelua .. longfiedteam Linkit 2 10.01.2007 19:38
Tarinoita tosi elämästä (työ sellaisesta) Ex_inkkari Chit-Chat 5 15.11.2006 23:18
o: suzukin luke_L O/M/V Muut 0 14.11.2004 21:52
Tarinoita TV-lupatarkastuksista Laskos This And That 0 11.10.2002 10:55


Sivu luotu: 23:40 (GMT +2).