Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_
Vetarin kumien vaihtoon:
Pyörä pois, alapallo irti, napalukon kannen alta vetoakselin päästä sokka pois, saatat joutua irroittamaan myös yläpallon, sitten koko vetoakseli pöydälle, kuskin puolelta irtoaa kankeamalla sisemmän murroksen ja perän välistä, apparin puolella muttereilla kii, helpoin on vaihtaa kumit takakautta, eli sisempi murros pois, lähtee naputtamalla murroksen takakansi varovasti pois ja sieltä seekerisokka irti -> purkautuu.
Kardaaneissa aina jonkunverran klappia on, kuullostaa normaalilta
Simpukkaohjauksessa raidetanko muljuaa aina pikkuisen varsinkin kun pyörät on kevennettynä, ei siis välttämättä ole mitään rikki
Itsellä lämmöt pysyy aina siinä ensimmäisen katkoksen päällä, joskus kärryä vedettäessä saattaa vähän oikein jyrkässä mäessä nousta mutta palaa aina takaisin. Tuntuu olevan eroja mikä on "normaali" lämpö.
|
Kiitos paljon vastauksesta!
Tohon ohjauksen klappiin, eli pientä vapinaa tapahtuu maantieajossa aina välillä, tasapainoitus kunnossa ja tänään koitin niin noissa simpukan ja apusimpukan pallonivelissä oli pystyttäin väljää, ja ihan heiluttamalla myös sivusuunnassa, joten piakkoin menossa uusiksi, pystyykö noita vielä kiristämään mutterin kautta?
Vielä kaipaan tietoa näihin:
- Autossa manuaaliset napalukot vaihdettu, ja tossa pidin autoa kokonaan ilmassa ja napalukot aukaistuna etukardaania kääntämällä vasen eturengas pyöri, ja jos sen pysäytti kädellä niin oikea rupesi pyörimään, tarkoittaako tämä sitä että napalukot eivät vapaudu ollenkaan?
- Voiko tämmöiseen jälkiasentaa tarvikekierroslukumittarin, ja miten se onnistuu? Pumpussa vissiin anturi kierrosluvulle mutta sopiiko mihinkään tarvikemittariin?