Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.08.2013, 21:00
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tsephyr Näytä viesti
Tais olla 90tkm vaihtoväli. Olhan siellä nokkakin vaihtokunnossa. Marmoritiskillä hinta 850e.. Onneks tarvikkeena löyty vähä järkevämpään hintaan 165e. Sano korjaaja että näin käypi nykyää ku long-life vaihtoväleillä ajetaan.

Ite vaihdoin omaan remmin ja sitä ei kuulemma pysty kotona vaihtamaan kun pitää olla kaiken mailman lukot ja vermeet, mutten tiennyt sitä ennenkuin vaihdoin hihnan

Mutta varaosaliike sanoi, että kannattaa tarkkailla remmin kuntoa kun ei koskaan tiedä.

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.08.2013, 22:42
jannev jannev ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.12
Sijainti: puolanka
Viestit: 63
Perusasetus

Kannattaa vaihtaa se hihna 90t kilometrissä, itsellä on 120t vaihtoväli (suositellaan suomen olosuhteissa 90t) ja ajattelin ettei haittaa vaikka ajaa yli vähän 90t, että kerkiäisi tulla veronpalautukset ja kestihänse ylittää tuon 90t jopa 100km... Nokassa ei ollut kulumaa vaikka ajettu long life välillä yli 300t. Syynä hihnan laukeaamiseen kuluneet hihnapyörät jotka oli vaihdettu edellisessä hihnahuollossa. Kestää kuulemma parhaiten tuo nokka nuissa pitkittäismoottorisissa, saa vissiin kallistuskulmasta johtuen parhaiten voitelua. Nokan kulumiseen on syynä kapeus ja ei se tavallista suurempi perusympyrä paranna tilannetta (kehänopeus aika suuri)

Ajoitustyökaluiksi käy pari 8mm pulttia(kampiakseli) ja 6mm poranterä(nokka). jos ajoitus hypännyt niin teettää vähän enemmän töitä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.08.2013, 20:39
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Eihän pumpparissa nokkaa tietokoneella ajoteta. Siihen tulee vaan 6mm tappi, ja kampuralle sellanen rauta. Siellä nokkapyörässä on kiila. Tussimerkeillä saa vaihdettua. Jos haluaa ne ajotustyökalut ni motonetissä maksaa muistaakseni pari kymppiä. Vanhassa tdi padassa syöttöpumppu ajotetaan tietsikan kanssa ja se on tarkkaa hommaa. Jos se menee pieleen niin ei toimi kunnolla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2013, 11:08
jannev jannev ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.12
Sijainti: puolanka
Viestit: 63
Perusasetus

Ei ajoiteta nokkaa tietokoneella, vaan tarkastetaan se ajoitus, se on +3 -3 astetta nollasta jos on 5 astetta pielessä jompaan kumpaan suuntaan niin käynnistys estyy. JOs pumppari antaa liian kovia savutusarvoja niin yleensä nokka ei ole kohdillaan.
Nokka ajoitetaan säädettävästä nokkapyörästä.

Vanhemmissa tdi moottoreissa varsinkin paljon ajetuissa kannattaa ajoitus hoitaa heittokellolla kuten mekaanisissa pumpuissa, saattaa kuluma aiheuttaa ongelmia.
Yleisin oire on huono kylmäkäynnistyvyys, joka tulee vastaan jo hyvin vähän myöhäisellä ajoituksella. Hankala myöskin kääntää pumppua tietokoneella
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eberi kenkkuilee, varaosia pk-seudulta? Shuttle Tekniikka & Jutustelu 12 05.01.2010 14:05
mitsu L300 kenkkuilee jälleen neheman Tekniikka & Jutustelu 2 04.04.2008 12:40


Sivu luotu: 14:03 (GMT +2).