Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.08.2013, 20:31
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Onko tällaisessa lastauskorkeus 20-30 senttiä?

__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.08.2013, 20:47
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Unhappy

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Onko tällaisessa lastauskorkeus 20-30 senttiä?

Kossun levikkeet ottaa kipeetä jos keikahtaa kärry ennen aikojaan. ja ei voi vauhdilla syöttää kun etuspoileri särkyy jo ramppien etuseinään ja sit ku sintteri kytkin ammuttaa metrin kerrallaan eteenpäin.

Viimeksi muokannut hunter hdj : 02.08.2013 20:56
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.08.2013, 21:06
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Esim Aisapoikien tekemässä/teettämässä omassa mallissa on kippi vapaa, eli kallistuu itsestään vaakaan kun kuorma menee riittävästi eteen. Sariksella on hydraulikippi, eli pysyy tarvittaessa kipattuna, vaikka kuorman ajaa tai vetää päälle. Sariksen kipin lasku on venttiilillä. Jos se on auki, menee lava itsestään vaakaan kuten Aisapojassa, kun kuorma siirtyy tarpeeksi eteen.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.08.2013, 21:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kippi trailerissa.


Halvin, mutta käyttökelpoinen kipin jarru; siirrettävä vinssipukki käsivinssille, siis vinssin liinalla/vaijerilla pidetään kippi ylhäällä niin pitkään, että auto on kyytissä.
Ja samalla vinssillä voi yrittää repiä halvaantunutta/sintterikytkimellä olevia kyytiin, kun pistää vinssin taittopyörän lavan etureunaan.

Mutta jos rahasta ja/tai painosta ei ole kiinni, niin hydraulikippi ja erillinen vinssi lienee parempi....

Olen monta kertaa miettinyt tuota "trukilla lastattavuutta"; jos pitää kuskata satunnaisesti trukilla lastattavaa tavaraa, niin ottaa 2 kpl lavoja korokkeeksi, ja sen päälle sitten trukilla lava.
Nuo "lavettimallin" kärryt on yleensä pienipyöräisiä, ja kun kokonaispaino on 3500kg, niin nuo 13"? tuuman extra matalat kumit pistää kovasti vastaan tiukoissa käännöksissä, esim. viimmeksi kun kuskasin hodarilla toista hodaria, niin oikein säälitti piirtää mustia kaarteita pestylle asfaltille, kun joutui kääntymään jyrkästi.

-> onko kokemusta, kuinka noissa lavettikärryissä kestää pyöränlaakerit?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
maasturin hankintaa pete4x4 Tekniikka & Jutustelu 11 12.09.2012 17:31
Maasturin hankintaa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 75 20.08.2012 13:49
Pajeron hankintaa.. Machist Tekniikka & Jutustelu 14 28.03.2012 17:59
Ajoalueen hankintaa Nerd-O Chit-Chat 3 20.12.2006 21:14
Iskareiden hankintaa jallu80 Tekniikka & Jutustelu 20 28.05.2006 12:02


Sivu luotu: 10:08 (GMT +2).