Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.07.2013, 20:35
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Missä sora-autossa on 20" renkaat? 22.5" pyörät tuli käyttöön jo 70-luvulla. 20" renkaita ei käytä enää kuin maastokuorma-autot, eli armeija ja sähköyhtiöt.
Lähi-itään ja afrikaan menee vielä paljon 20" kumeilla autoja, pystyvät varmaan helpommin korjaamaan kumeja tienpäällä...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.07.2013, 20:57
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Eikös jossain päin suomea ollut renkgas jyrsin milla jyrsitään pysty heitto pois paikallaan olevista renkaista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.07.2013, 22:51
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.337
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Lähi-itään ja afrikaan menee vielä paljon 20" kumeilla autoja, pystyvät varmaan helpommin korjaamaan kumeja tienpäällä...
Juu, ja intialaiset sekä etelä-amerikkalaiset käyttävät. Mutta suomessa ei näe kuin museo ikäisissä autoissa, sekä niistä tehdyissä traktorin peräkärryissä. Ja tietysti kaivinkoneissa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.07.2013, 22:58
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Juu, ja intialaiset sekä etelä-amerikkalaiset käyttävät. Mutta suomessa ei näe kuin museo ikäisissä autoissa, sekä niistä tehdyissä traktorin peräkärryissä. Ja tietysti kaivinkoneissa...
höh! oha miullaki yhet 20" Maasto kura paska renkaat ja vanteet.. Autoon verrattavissa kyl toho trakvaattorin peräkärriin
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.07.2013, 23:14
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.337
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
höh! oha miullaki yhet 20" Maasto kura paska renkaat ja vanteet.. Autoon verrattavissa kyl toho trakvaattorin peräkärriin
Koska ne ON raktorin renkaat.

Mutta mulla olis vielä aitoja itänaapurin Osmk renkaita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.07.2013, 23:14
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Sanokaahan nyt sitten viisaat, et mikä ero on 20" ja 22,5" renkaalla?


Koska käsittääkseni keskireikä kumissa on saman kokoinen molemmissa?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.07.2013, 00:00
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.337
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Sanokaahan nyt sitten viisaat, et mikä ero on 20" ja 22,5" renkaalla?


Koska käsittääkseni keskireikä kumissa on saman kokoinen molemmissa?


Erilainen vanne, erilainen rengas.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Oli tuossa minun käyttämässä Caterpillar "rengaskoneessakin" 20" vanteet ja rengaskokokin oli tuttu 14.50R20.
14.5R20 (365/80R20) on yleinen MPT (multi purpoise tire) rengas. Eli pienet pyöräkuormaajat, proto-sisut, unimogit, sähkölaitos-mannit, jne.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.07.2013, 21:06
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään taas ehti pikkuisen värkkäilemään ja nyt tuli campperointiin tauko... Ekana piti tehdä vinotuet ja hitsata niille pitkät mutterit kopperon runkoon. Ne kun oli lopulta tehtynä, niin ei kun kopperoa parkkiin ajamaan. Toki sitä ennen piti yksi iso sireenipuska sahailla matalaksi ja ihan liian kuuma keli oli siihen hommaan. Tuossa koppia asetellaan paikoilleen:


Sittenpä tulikin ongelma, kun paikka viettikin jonkin verran. Taas kerran lava kiinni kopperossa, kun auto nousee edetessään.


Aika työläs homma oli saada koppero noille jaloille. Helpotusta tuo se, kunhan joskus saan kaivettua tuosta mullat pois ja soralla tasattua. Sekin piti jo keväällä tehdä, mutta silloin ei kaivuuvehje joutanut lainaan ja nyt myöhemmin ei ole ehtinyt. Sellaista pohdin, että pitäneen viritellä joku systeemi, jolla saa takajouset vedettyä ihan kasaan. Tietty vinssin vaijeria ekana kattelin, mutta ei sitä niin saa reititettyä helposti, että saisi tasaisesti taka-akselia vedettyä kohti ruonkoa. Aattelin, että jos vaikka ketjut vetäisi kummankin puolen runkoaisasta samalle kohti akselia ja vanttiruuveilla kiristäisi sitten. Vaikka oisihan vaikka vinssikäyttöinen kivempi kyllä... Renkaiden tyhjentäminen ei auttanut muuten tässä yhtään.

No, saatiin koppi jaloilleen eikä siitä ihan edes Jeepille tullut katosta. Huomenna meinasin uskaltautua kopin katolle ja sahaamaan liian läheisiä koivun oksia pois.


Sitten vielä kun kaveri oli apuna, niin lavan penkkien rungot ja lavan sivulaidat lavalle. Kumpiakin ihan toivotonta nostaa yksinään. Tosin ne penkkien rungot rahtasin kyllä töistä sitä varten, että auton voi ajaa niiden päälle... Kuten näkyy, niin laitojen kiinnitykset ei vielä ihan liikennekelpoiset ja ne pitäisikin huomenna tehdä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.07.2013, 21:28
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

tuon irrotus dilemman takia mulla pyörii päässä ilmajouset ... onGelmahan korostuu, jos koppi painaa enempi jousia kasaan, joutuu sitä nostamaan entistä enemmän ennenkuin auto lähtee alta vapaasti pois ...


oisko auttanu päästää takarenkulat pienille paineille (jaa tää lukikin siellä)
-> eikö sitten mahdu jalkojen välistä (!)
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 27.07.2013 21:31
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.07.2013, 23:35
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Juu, ja intialaiset sekä etelä-amerikkalaiset käyttävät. Mutta suomessa ei näe kuin museo ikäisissä autoissa, sekä niistä tehdyissä traktorin peräkärryissä. Ja tietysti kaivinkoneissa...
Oli tuossa minun käyttämässä Caterpillar "rengaskoneessakin" 20" vanteet ja rengaskokokin oli tuttu 14.50R20.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
8.136, fae, maastokuorma-auto, man


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
Brave man SamppaFIN Jokes 0 14.11.2002 17:48
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37
Business man SamppaFIN Jokes 0 22.08.2002 14:14
Man with a problem SamppaFIN Jokes 0 19.08.2002 17:13


Sivu luotu: 19:44 (GMT +2).