|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
HDJ laatikon laakerointiVaihde vapaalla rohissu niin kauan kun mulla ollut ja pikkuhiljaa pahenee. Elikkäs: Mistä saisin tietoon millaisia laakereita alan metsästämään laakerikaupoista? Mitä tulee ottaa huomioon ensikertalaisena auton laatikon repaamisessa? ja tosiaan pelkkä päävaihteisto työn alle, jakis ilmeisesti laakeroitu vuosia ennenkuin auto tuli minulle. Tärkeimpänä siis tuo millaisia laakereita tarvitsen, koska autoa ei voi seisottaa loputtomiin, töissäkin pitää kulkee Kiitos etukäteen Ja hyvää kesää palstalaisille!
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 14.07.2013 21:09 |
#2
|
|||
|
|||
Lainaus:
Puhtaus, puhtaus ja puhtaus. Vähäinenkin paska kuitenkin jää pyörimään sinne seuraavaksi neljännesvuosisadaksi, olettaen että teet homman kunnolla.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
Tossa 7000km sitten tein konerempan ja yritys ainakin oli kova ettei jäisi mitään sontaa mihinkään.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#4
|
|||
|
|||
tamgears valkeakoski. ittellä toiminu osat. mutta eiköhän viisaammat tie paremmin. toyotalta tietysti muös. massimiehille...
|
#5
|
||||
|
||||
tamgearsista saa toyotan paketeissa laakerit hdj laatikkoon. itte vaihdoin joskus laakerit, mutta paikallaankäydessä kytkin yhlhäällä kahina ei hukkunut.
|
#6
|
||||
|
||||
Juurikin äsken soitin kun mulla kyseinen ongelma, paikallaan käydessä rohisee. sanoivat sieltä että turha laakeroida ääni tuskin katoaa. eli pitää vissii hyvillä mielin ajella
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#7
|
|||
|
|||
Joo hdj loota ja jakis on öljypumpullisia eli laakerit ei ihan helpolla itteensä ota, mulla on ollu yks hzj ja hdj, joissa loota kälkätti tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä, ajelin tuhansia eikä se siitä muuksi muuttunut koskaan...
Tossa uusimmassakin hzj:ssä pientä kans havaittavissa kylmänä, on tullu mieleen, et jos se tuleekin jakiksesta tai sit ne lootan tavarat siellä vaan sen verran raskaita kun ovat niin ääntävät. Kannattaa käydä kuuntelemassa tollasta uutta nissan gtr:ää tyhjäkäynnillä, niin ei noi hdj lootan äänet tunnu enää kovinkaan kummoisilta. Toisessa hdj:ssä loota on hiljainen, mut sillä ajettu vasta 40 tkm |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#9
|
|||
|
|||
Se lotkotus tulee yleisimmin kasvaneesta kytkinakselin päittäisvälyksestä. Kuuluu lähes kaikissa paljon ajetuissa maasturin askeissa.
|
#10
|
|||
|
|||
kaveri hommasi laakerit ainakin paikallisesta laakerikeskuksesta. Vei vain laakerit malliksi ja muistaakseni yhden laakerin joutuivat tilaamaan. Säästöä tuli pelkistä laakereista yli puolet.
Toyotan parikymmentä vuotta kestänyt monopoli tiettyihin yleisosiin on kuitenkin loppunut muutama vuosi sitten, kun ennen jotain osaa hakemassa tarvike liikkeestä. luki osan kohdalla "vain toyota", eli ei myyty muualle. Itsellä alkavaa jakolaatikkoremonttia varten tilaan paketin lontoosta. |
#11
|
|||
|
|||
Monenlaisia laakereita samoilla mitoilla.Lainaus:
Siis esim. minun nimimerkin BJ-40:iin löytyy olka-akselin (siis ne laakerit, minkä varassa eturengas kääntyy) mitojen- ja laakeri tyypin mukaan useampi vaihtoehto; ja tuo "halvin" on myös kaikkein vaarallisin alapuolella; kestää aksiaalista kuormaa murto-osan alkuperäisestä ;siis sitä, mitä tulee loivaan kaarteeseen ajettuna -> katso, että laakeri rullia/kuulia on sama määrä ja muutenkin "saman lainen" |
#12
|
|||
|
|||
juu, sen takia hyö haluavatkin ko. laakerit tiskille, jotta tulee varmasti oikeat tilalle. Vastuu heilläkin.
|
#13
|
|||
|
|||
Itse en ole viimme vuosina päässyt ostamaan, muuten kuin omalla nimellä.Lainaus:
Ja edelleenkin korostan sitä, että mitoiltaan sopiva, oikean tyyppinen laakeri, ei ole välttämättä vastaaville aksiaali- ja säteittäisille voimille vastaava. Mutta niin moni asia on muuttunut viimmeisen 10v aikana, että tuokin voisi kuulua siihen |
#14
|
||||
|
||||
Tuli huomattua aikanaan HJ:ssa, kun piti säästää 10e laakereiden hinnassa: rullat pirstoutuivat murusiksi murroksen vassun sekaan. Mukavan piikikästä oli se vassu sen jälkeen tönkiä pihalle ja vaihtaa.
|
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
X2
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
patrollin laatikon laakerointi. | smgt | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.04.2012 19:37 |
2H koneen laakerointi | HJ60_Jussi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.02.2011 17:07 |
Suzukin vaihdelaatikon laakerointi? | Hartzaq | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.05.2009 11:33 |
Perän laakerointi ja säätö!? | Puhveli | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.03.2009 07:07 |
vaihdelaatikon laakerointi kyssäri | natoli | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 07.11.2008 11:54 |