Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2013, 09:46
sikasäkissä sikasäkissä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.01.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 28
Perusasetus

Vanteita odotellessa olisi tarkoitus valmistella auto siihen kuntoon, että 33" renkaat sais heittämällä sopimaan alle. Luin jostain että caster kulmaa voisi säätää ja siten sais enemmän tilaa eturenkaille.

Olen nyt ihmetellyt että miten sitä säädetään, selkeästi siellä on camber säätömahdollisuus mutten kyllä keksi miten renkaita sais siirrettyä etenepäin, positiivisemmaksi casteria. Näyttäis kuitenkin siltä, että ylätukivartta voisi siirtää eteenpäin, mutta alatukivarsi näyttää siltä kuin sitä ei voisi liikuttaa mihinkään. Tuntuis että jos molemmat siirtyisivät eteenpäin niin sillä homma tulis tehtyä.


Onko joku säätänyt itse tuota casteria, miten se homma tapahtuu?

EDIT: Jaahans, tuommoinen löytyi tuubista, se selittääkin asian aika perusteellisesti
https://www.youtube.com/watch?v=GEjSYpMjrBg


Viimeksi muokannut sikasäkissä : 13.07.2013 10:03
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2013, 12:41
Hidas Hidas ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.07.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 20
Perusasetus

Lantikka levällään hallissa ja ei ole tiedossa kiertokangen, kampiakselin ja kytkinasetalman kiristysmomentteja. -99 mallia oleva 3.0 TD 1KZ-TE.

Löyisikö täältä kiristysmomentit? Vai meneekö kasaaminen maanantaille jolloin pääsee autodataan kiinni

Vai vedänkö "näppi tuntumualla" kiinni?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2013, 13:03
sikasäkissä sikasäkissä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.01.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 28
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hidas Näytä viesti
Lantikka levällään hallissa ja ei ole tiedossa kiertokangen, kampiakselin ja kytkinasetalman kiristysmomentteja. -99 mallia oleva 3.0 TD 1KZ-TE.

Löyisikö täältä kiristysmomentit? Vai meneekö kasaaminen maanantaille jolloin pääsee autodataan kiinni

Vai vedänkö "näppi tuntumualla" kiinni?
Oisko tuosta apua:
http://www.imperioautopecas.com.br/_arquivos/1KZ-TE.pdf

Jos ei aukea niin kokeile kuukkeliin 1kz-te engine repair manual hakusanoja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.07.2013, 14:53
Hidas Hidas ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.07.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sikasäkissä Näytä viesti
Oisko tuosta apua:
http://www.imperioautopecas.com.br/_arquivos/1KZ-TE.pdf

Jos ei aukea niin kokeile kuukkeliin 1kz-te engine repair manual hakusanoja.
Oli apua, kiitos. KK:n laakereille löysin 29Nm ja 90 astetta, petilaakereille 49Nm ja 90 astetta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.07.2013, 17:19
sikasäkissä sikasäkissä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.01.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 28
Perusasetus

Kun tuota caster kulmaa ihmettelin, niin pistänpä tähän esille tuollaisen dokumentin jossa on ohjeistusta caster ja camber säädöistä. Tuo löytyy land cruiser korjauskirjasta.
Attached Files
File Type: pdf Suspension & Axle.pdf‎ (3,41 Mt, 1648 lukua)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.07.2013, 06:26
sikasäkissä sikasäkissä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.01.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 28
Perusasetus

Nyt kun on saanut isommat gummit alle (33x12.50 r17), niin alkaa tuntuun että pitäs saada pikkasen puhtia lisää. Onko täällä muut laittaneet chippiä kuin Matti aikoinaan adonis chipin? Kuulisin mielellään kommentteja niistä, tai muista konsteista saada vähän lisää puhtia tuosta 1kz-te koneesta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.07.2013, 12:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sikasäkissä Näytä viesti
Kuulisin mielellään kommentteja niistä, tai muista konsteista saada vähän lisää puhtia tuosta 1kz-te koneesta.
Minkäs ikänen peli sulla kyseessä? -99 kesää vanhemmista pystyy ruuvata pumpun päällä olevasta Spill Control Valvesta lisää kakkua selvästikin, noin kierroksen kestää kirrata, sitten alkaa jäämään kierrokset päälle/ei reagoi kaasuun.
Tossa yhen cuulerisarjan asennusohjeista kaapattu kuva:


Oli mulla Speedbusterin ja van Aakenin boksikin, van Aakenin purkki on sama kuin PSI Motorsport. Sillä kehuttiin saatavan +25 hv/45 Nm, mutta tehopenkissä mitattuna +12 hv/36 Nm.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kzj 95 rengaskoko?? KZJ-95 Tekniikka & Jutustelu 15 18.07.2018 22:00
Myydään kzj-95 cruiserin astinlaudat Rölli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 15.03.2018 14:38
Myydään Land Cruiser Kzj-95 onsekone O/M/V Ajoneuvot 1 28.10.2010 17:11
kzj-95 alkuperäinen korkeus? Rölli Tekniikka & Jutustelu 3 16.09.2010 20:54
KZJ 95 ja korotus? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 13 11.02.2010 13:34


Sivu luotu: 21:44 (GMT +2).