Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77
Hieman kuulostaa välystä olevan takapyörällä joten ehkäpä laakerit menee vaihtoon, mutta kertokaapas taas tietävämmät tyypit miten homma suoritetaan.
Netistä löysin kyseiseen autoon kaikenlaisia räjäytyskuvia, joten siitä jo selviää melko paljon. Mutta joitain ohjeita olisi kiva saada tueksi.
iIt peräöljyjen ja etuperän öljyjen vaihtoa suunnittelin samaan remppaan yhdistää, eli mitä öljyä niihin tulee ja kuinka paljon?
Autohan on -86 D21 4WD kingi.
|
Takapyörän laakerin vaihtohan menee silleen et rumpu irti... Jarrusyliteriltä putki irti.. Sit käsijarrun vaijeri linkustaan irti... Sit neljä 17mm mutteria siit kilven takaa irti... Ja vedetään se akseli perästä irti...
Akselista sit mutterin lukitteet auki ja avataan se mutteri... Sit se ilo alkaakin, kun laakeri varmasti tiukassa akselissaan ja siihen pitää olla PIIITKÄ ulosvetäjä, jos ei voimaa käytä apuna irrottamiseen siit akselista...
Eteen käy tavallinen 80W-90 ja taakse mikäli kitkaperällä ni LS lisäaineistettua öljyä sinne sit. Eteen kirjan mukan menee 1,3litraa ha taa saman verran. Kirja näyttäs et API GL-5 öljyä molempii, eli 75W-90 vastaavuus siis.
Eikös noit öljytietoja löydy siit vihkosesta, minkä annoin? Löytyy kaiketi joko sivulta 73 tai 74... Kumpaakin näyttäs olevan tarjolla, mitä näitä lunttauskirjoja kattoo Nissanin mukana tulleilta.