![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Suuttimien kunto ja pumpun ajoitus tarkistukseen. Myöhäinen ajoitus nostaa palotilan lämpöjä ja liian aikainen hakkaa mäntiä "vastapattiin" jokaisella ruiskutushetkellä.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Yksi dieselautojen kanssa puuhaavaa sanoi että noissa tojon vapareissa saa olla vaikka hampaan jako pielessä niin pelaa ja käy. Ahdetuistakin aikasemmalle kääntelevät pumppuja ja silti kestää, josko vielä tuo 1 mäntä mikä aina kärsii niin äkkiseltään jotakin muuta kuin ajoituskipua veikkaisin syyksi. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ajoitukseen ei ilmeisesti ole muuta säätöä, kuin laittaa merkit jakopäästä kohdalleen? Se toki ihmetyttää, kuten aiemmin kirjoitin, että merkit oli 180 astetta väärin. Niin paljonhan se ei oikeasti voi olla pielessä, olisko pumppu sitten eri moottorista, jossa merkit ovat erilailla tms. Pitää kokeilla mitä se tekee, jos laittaa sen kohdalleen. Viimeksi muokannut Ippe69 : 29.06.2013 08:23 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ei liity tähän, mutta tuli tuosta ajoituksesta mieleen; kerran yhden mercedeksen pumpun laitoin 13 astetta ennen ykk:ta, kun piti laittaa samanverran jälkeen ykk:n. Kävi se niinkin, mutta ääni oli "aika" nakuttava.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Onko sylinterin yläpäässä pykälää? Jos on niin mun villi veikkaus on että joku on tehny sellasen rempan että vaihtanu runko- ja kiertokangenlaakerit uusiin ja laittanu uudet männärenkaat. Kun vanhojen laakereiden välykset poistuu ja tuleepi vielä uudet männänrenkaat niin ylin männänrengas törmää sylinterin pyykälään ja rikkoo jossainajassa männän juuri kuvaamallasi tavalla, männäntapin linjan mukaan halkeaa keskeltä. Olen nähnyt tälläisiä moottoreita useampia kun aiemmin olin enemmän tekemisissä moottoreiden kanssa, tosin ne moottorit eivät olleet toyotista...
![]() Vihje: Aina kun vanhaa moottoria rengastaa niin ylimmän männänrenkaan yläreuna kannattaa pyöristää... |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ennakkoa liikaa sanoon kokemuksesta. tai suutin propleema!!!
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
yhessä hiluksissa oli jäykät tulpan johot väärässä järjestyksessä 90 astetta,porilaisen diesel huoltoliikkeen jäljiltä
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Starttipilottia en ainakaan itse ole käyttänyt ja tuskin aikasemmatkaan omistajat, nuo koneet lähtee käymään -40 asteesta ilmanki. Ei sekään kyllä varmasti hyvää tee... "Onko sylinterin yläpäässä pykälää? Jos on niin mun villi veikkaus on että joku on tehny sellasen rempan että vaihtanu runko- ja kiertokangenlaakerit uusiin ja laittanu uudet männärenkaat. Kun vanhojen laakereiden välykset poistuu ja tuleepi vielä uudet männänrenkaat niin ylin männänrengas törmää sylinterin pyykälään ja rikkoo jossainajassa männän juuri kuvaamallasi tavalla, männäntapin linjan mukaan halkeaa keskeltä. Olen nähnyt tälläisiä moottoreita useampia kun aiemmin olin enemmän tekemisissä moottoreiden kanssa, tosin ne moottorit eivät olleet toyotista... Vihje: Aina kun vanhaa moottoria rengastaa niin ylimmän männänrenkaan yläreuna kannattaa pyöristää..." Hyvä vihje tulevaisuutta ajatellen, nyt olin alapuolen jo kasannut, ennen kuin luin viestisi. Ei tosin mitään pykälää sormituntumalla löytynyt. Toki karstaa oli , mutta sen kun puhdisti, niin ei tuntunut mitään. "Vielä vähä n unessa mut mitäs ne ajotusmerkit tekee ku pyöräytät moottoria kerran ympäri? Tai sitte ymmärsin taas jotain väärin:-)" Sitte pumppu näyttää oikein ja nokka-akseli 180 astetta väärin. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Pumpun asennuksessa on jotain hämärää, ettei vain olisi "tulpanjohdot" sekaisin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Pumpun säätöön löytyy haulla lukuisia ohjeita.
Suutinputkien lähtöjen keskellä on tulppa joka otetaan pois ja tilalle laitetaan heittokello jolla mitataan pumpun männän nousu YKK:ssa. Säädetään pumpun kiinnitysmuttereita löysäämällä ja kääntämällä pumppua. Toki karkea säätö tehdään jakopäästä remmiä hyppäyttämällä. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.01.2010 19:40 |
| Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 02.07.2009 13:38 |
| Toyota 2L-T II manuaali | -MaTTi- | Linkit | 1 | 18.10.2006 10:39 |
| O: 12H-T mäntiä | Aku | O/M/V Muut | 1 | 12.05.2005 21:45 |
| M: mäntiä | Tumi | O/M/V Muut | 0 | 04.07.2003 15:57 |