Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.06.2013, 06:25
JJH JJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.11
Sijainti: Haapajärvi, Suomi
Viestit: 50
Perusasetus

Elikkäs tällä hetkellä näyttäisi siltä, että offipalstan suositus olis bfg:n mt.

Entäs sitten tämä general grabber? jostain luin, että hyvä olisi umpilumella ja talvella muutenkin, mutta sitten taas, että ei kestä tuota sepeliä?

Nexenistäkään ei tunnu oikein tietoa löytyvän, kellään kokemusta?

GT radialistakaan löydä oikein mitään, mutta olisi kyllä hinnalleen kilpailukykyinen, ku olisi kuitenkin alle 100€ kappale.

Syy miksi uusio renkaat on siirretty mappiin Ö on yksikertaisesti se, että ne eivät kestä ku vuoden verran ku on alla kesät talvet.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.06.2013, 19:35
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJH Näytä viesti
Elikkäs tällä hetkellä näyttäisi siltä, että offipalstan suositus olis bfg:n mt.

Entäs sitten tämä general grabber? jostain luin, että hyvä olisi umpilumella ja talvella muutenkin, mutta sitten taas, että ei kestä tuota sepeliä?

Nexenistäkään ei tunnu oikein tietoa löytyvän, kellään kokemusta?

GT radialistakaan löydä oikein mitään, mutta olisi kyllä hinnalleen kilpailukykyinen, ku olisi kuitenkin alle 100€ kappale.

Syy miksi uusio renkaat on siirretty mappiin Ö on yksikertaisesti se, että ne eivät kestä ku vuoden verran ku on alla kesät talvet.
Tuohon jokseenkin eriävä mielipide. Eli oon Bertalla ajanu loppuun 1 sarjan General grabbereita, 2 sarjaa colway uusio renkaita, ja viimoset uusiokumekset oli Fedima Extereme evolutionit eikä niistäkään löytyny juuri huonoa sanottavaa mutta ne vaihtui isompien tieltä pois. Ja nuo fedimat on vastaavat kuin nuo ehotetut insaturbot. Eli ei noita pinnattuja kannata sivuuttaa ihan huomioitta. Ja itellä ajoa tulee vuoteen n. 35-40000 km ja yksillä renkailla mennään ympäri vuoden.

Toki uusi on uusi ja uuden takuulla eikä se viallisen rungon riski ole yhtä suuri kuin uusiokumeilla.
Eikå välttämättä hinta erokaan ole merkittävä jos vertaa rengasliikkeen hintaa uudelle kumille ja nettioffikaupan hintaa pinnatulle.

Itelle tullee seuraavaksi kierros km2 : sia koossa 35/12.5-15...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.06.2013, 19:57
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Ääni STT:lle, kestää hyvin ja pitää kesät/talvet.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.06.2013, 19:59
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJH Näytä viesti
Elikkäs tällä hetkellä näyttäisi siltä, että offipalstan suositus olis bfg:n mt.

Entäs sitten tämä general grabber? jostain luin, että hyvä olisi umpilumella ja talvella muutenkin, mutta sitten taas, että ei kestä tuota sepeliä?

Nexenistäkään ei tunnu oikein tietoa löytyvän, kellään kokemusta?

GT radialistakaan löydä oikein mitään, mutta olisi kyllä hinnalleen kilpailukykyinen, ku olisi kuitenkin alle 100€ kappale.

Syy miksi uusio renkaat on siirretty mappiin Ö on yksikertaisesti se, että ne eivät kestä ku vuoden verran ku on alla kesät talvet.
Nexeniä en suosittele minä ainakaan.. mulla oli Volvossa (S60)alla ja renkaiden painossa jo käsin kokeiltuna eroja ja puntari todisti että jopa 1.5kg ero renkaissa eikä tasapainoon millään.. kokeiltu 3 rengasliikkeellä vaikka suorat ja laadukkaat vanteet.. eli tuskin on kovin hyvät tuossakaan koko luokassa ja käytössä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.06.2013, 20:01
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Nexeniä en suosittele minä ainakaan.. mulla oli Volvossa (S60)alla ja renkaiden painossa jo käsin kokeiltuna eroja ja puntari todisti että jopa 1.5kg ero renkaissa eikä tasapainoon millään.. kokeiltu 3 rengasliikkeellä vaikka suorat ja laadukkaat vanteet.. eli tuskin on kovin hyvät tuossakaan koko luokassa ja käytössä.
siis 0.5kg ero eikä nyt sentään 1.5kg vaikka huonot olikin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.06.2013, 21:58
mp mp ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Rimito
Viestit: 180
Perusasetus

Minkä painoinen auto sulla on? Ainakin pajero oli aivan pulkka mudterraneilla talvella,kesällä ehdottoman ok.
Nyt mulla 3500 chevy pick-up paripyörä takarenkailla ja m/t toimii jotenkutn jos ei mitään äkkinäistä tule vastaan talvella.
Ajettu 45 th/5 v. ja vielä sentti pintaa mutta nappuloiden väleistä halkeilleet ja kumi tullu kuivaksi/liukkaaksi.
Seuraavat on noi km2:set,jos talvipito ois parempi.Käyttö 70 maantie ja 20 hiekkatie 10 poistieltä.
Siis pointti oli että kevyessä autossa toi m/t on talvella pulkka,mutta kantavuuksien ylä rajoilla välttävä.
Niin ja kokona on 255/85-16
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.06.2013, 07:12
isuzubj:n Avatar
isuzubj isuzubj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.07
Sijainti: Hämeenlinna Finland.
Viestit: 673
Perusasetus

cooper stt sanoisin kanssa,erittäin hyvät kokemukset oli 35" just tilasin uudet 33" taas toimii metässäkin ja hyvät tiellä eikä tosiaan kulu nopeesti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.06.2013, 07:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Täältä ääni BFG MT KM2:lle, kelpo rengas talvellakin kun pitää järjen kädessä, soralla ja maantiellä on MT:ksi suorastaan hyvä. Itse asiassa, ainakin Jeepissä rengasmelu mutikoilla asvaltilla on pienempi kuin äiteen vm. '11 Golf Plus ensiasennusrenkailla

Noi tuskin on kovin painavaan autoon tulossa rengaskoosta päätellen, 235 leveä pitänee aika hyvin kuitenkin talvellakin.. Oma kulkine painaa ~2000kg ja hyvin pärjännyt 32 x 11.50 renkailla pari talvea.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.06.2013, 10:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj Näytä viesti
cooper stt sanoisin kanssa,erittäin hyvät kokemukset oli 35" just tilasin uudet 33" taas toimii metässäkin ja hyvät tiellä eikä tosiaan kulu nopeesti
Ja verrattuna MT KM2:een omien kokemuksien perusteella paremmat tiellä ja kestää pidempään. Käsittääkseni myös kyljet lujemmat mitä MT KM2:ssa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.06.2013, 12:09
JJH JJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.11
Sijainti: Haapajärvi, Suomi
Viestit: 50
Perusasetus

Elikkä siis auto euroopan mallin Ford Ranger, johon tämä rengas tulee..

Millaisia kilometrimääriä on porukka päässyt tuollaisella mk2:lla?

Cooper STT myös vaihtoehtona kiinnostava äkkiseltään tuohon kokoon vaikea löytää, tai ainakin viime yön googlailujen perusteella.

570 löytyi nyt halvimmillaan tuo mk2:nen netin ihmemaasta.

Kenelläkään tosiaan ole kokemusta tuosta Grapperista?

Insan uusio rengas sarjoja oli ne mitä ajoin loppuun. toiset oli saharat ja toiset oli traction trackit.

Tuota traction trackin veroista menijää ei minulla ole toisia ollut. Melutasohan noissa oli aivan uskomaton.

Tuli vielä mieleenmi, että millainenhan tuo cooper s/t rengas olisi?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.06.2013, 12:54
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Omat kokemukset kertoo että tuo KM2 on oikeinkin hyvä rengas tielle,ainakin oman pajeron alla,autohan vaikuttaa myös paljon renkaiden meluun ja erimerkkiset/malliset auto käyttäytyy erillä tavalla samoilla renkailla,myöskin KM2 on hiljaisempi kuin entiset Humpuukin DynaproMT,pito talvella parempi,eihän tuo talvi rengas ole muttei niin huono kuin monet antaa ymmärtää.
Cooperissa on varmasti lujempi kylki,BFG:llähän se on kuin kumpparin varsi verrattuna moneen muuhun merkkiin.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suosituksia pätkämaastureista macro Tekniikka & Jutustelu 32 18.06.2012 21:41
Suosituksia hyvästä peltikorjaamosta landman Tekniikka & Jutustelu 2 18.03.2012 00:13
microhifi/dvd suosituksia? ärjy Chit-Chat 0 15.10.2011 16:30
Suosituksia LA laitteistosta pajeroon? kallekoo Tekniikka & Jutustelu 10 24.02.2008 17:55
Suosituksia GM:n osiksi? Tekniikka & Jutustelu 0 08.05.2003 08:17


Sivu luotu: 20:02 (GMT +2).