![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Hei Onko 2lt koneessa öljypumppu laturin nokassa?? ja mikä isompi putki siitä lähtee, jokin alipaineputki ? heitti auto lataamasta ja laturilta ei anna kuin pari volttia ulos, mutta kun purin laturin niin ei siellä näkynyt mitään eriskummallista. kuinka voin mitata nuo "kentät" ? käykös tuohon hiluxsien ja hiacen laturit.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Se on varmaan alipainepumppu, putki menee jarrutehostajalle?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Käy. Katoiks hiilet?
__________________
Tiäräksää tuanoi |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Niin ja ennen säädintä on sellainen suodatinhässäkkä joka voi olla myös hapettunut. Kannattaa käydä se pihusarja läpi sinne säätimelle saakka. Siinä on helkutin monta liitosta välissä. Viimeksi muokannut Samppa79 : 26.06.2013 14:25 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
saako näihin kitkalukkoa taakse? tiukenpaa kuin vakio vai pitääkö laittaa paineilma lukko/t
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Löytyy tältäkin palstalta ohjeet kitkalukon kiristämiseen mutta eihän se koskaan oikean lukon veroinen ole.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Koitin puh.katella,mut pitäääpä kattoa uudestaan kun pääse tietokoneelle...
tekeekö nuilla offitarvikkeen halvinmilla mitään vai? saako ulkomailta? |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Saksan Iipeissä oli ainakin kuvien perusteella 'TML' lukko kompuroineen ja postikuluineen 600€
Mutta asiasta toiseen. Toi oma Läjähän on ollut jo pitkään aika puhditon ja tässä ihan vasta tajusin kattella tuota ahtomittaria. En ole aijemmin siihen kiinnittänyt huomiota kun kyllä se sen 0.5-0.6 työntää kun pyytää, mutta ahdot taitavat nousta aika hitaasti. Kaasu pohjassa ykkösellä ja kakkosella paineet rupeevat nousemaan vasta jossain 1500 kierroksessa ja vasta 2800 kierroksessa nousevat tonne 0.5, nelosella kun laittaa laudan lattiaan 2000 kierroksesta niin paineet ovat 0.2 kuten tasakaasullakin eikä tapahdu käytännössä yhtään mitään. Voitteko vahvistaa muistikuvan ettei tää kai aina ole ollut tällainen?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
mittasin laturin kentät ja ehjät tuntuivat olevan kun samanlaisia arvoja antoivat kaikki, putsasin liitokset ja laturi kasaan. kappas kummaa, se pukkaa 19 v pihalle mutta siltikään akulle ei tule kuin 12,3 v. koitin toista virrantasaajaa ja tilanne ei muutu. sen suodatin jutunki ko jätti pois niin ei vaikutusta. onkos tuossa vielä jossain lataus rele ?? mittaristossa on muuten jouluvalot. t-pelt turbon valot laturin valo kaikki palavat. kuten silloin kun auto ei ole käynnissä mutta virrat päällä. mihin se laturin plus + lataus johto menee kun ei mene tasaajalle vaan lähtee kapiinia kohti. kai jossain on vielä rele. tasuri oli muuten apparin puolella, kuskin puolella oli starter box, startin rele boxi ilmeisesti. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Onko sulla siellä vänkärin lokasuojassa sellainen yksinäinen rele? Hitsi kun ei ole nyt kytkistä tässä. Mutta se rele liittyi jotenkin kanssa siihen systeemiin ja lataus säädin (mekaaninen) säätää sitten sen jännitteen sopivaksi säätämällä magnetointi virtaa laturissa. Yritän kaivella kuvan jostakin.
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
voisiko se vika silti olla tuossa jännitteen säätimessä? tuo ei ollut uusi millä kokeilin. mutta kun irroitin säätimin liittimet se ei vaikuttanut mitenkään latausjännitteeseen. vaikuttaisi hieman että joutuu kaiveleen mihin se laturin johto menee
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Voi se hyvinkin olla siinäkin. Kannattaa testailla. Älä hommaa sitä elektroonista vaan ihan mekaaninen. Elektronisen kanssa saattaa esiintyä joulukuusefektiä.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Nii noi jouluvalothan ovat yleensä merkki laturi- ja/tai säädinviasta. Mutta mitä tulee tuohon 12.3 latausjännitteeseen niin mitä mä olen ton oman kanssa taistellu niin oon tullu siihen tulokseen että se lataa millon mitäkin ton 12.3 ja 15 voltin välillä. Vuoden-pari jaksoin tuotakin ressata mutta sitten olen antanut olla vaan ja hyvin on mennyt.
Jos esim reissussa ollessa jääkaappi on päällä koko yön niin seuraavan päivän tuo lataa monta tuntia reilusti alle 13 volttia mutta kun se sitten päivän mittaan saa akkuja täyteen niin sitten työntää taas enemmän. Boschin vehkeitä mulla on muissa autoissa aina ollut ja olen tottunut siihen että 'tilanne kuin tilanne' niin jännite on aina palttiarallaa se mitä säätimeen on kirjoitettu, mutta kaitpa nämä vanhat Tojotalaiset on sitten tälläisiä. Ja mullahan on uusi laturi ja kokeiltu useita eri säätimiäkin, mukaanlukien 2kpl uusia alkuperäisiä.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
| 4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
| Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
| Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
| Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |