![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mä oon jostain lukenu että se vesi kierto on sitä varte että se myös lämmittää moottorin vesiä koneen ollessa kylmä, kun tuskin se 80asteinen vesi kauheesti sitoo itteensä lämpöö, ja öljykin on varmaanki sata asteista mikä kiertää turbossa...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minä olen sitä mieltä, että jos tuon kokoluokan Holsettia aletaan paikoilleen asentamaan, niin öljyntuloletkun sisähalkaisijaksi minimissään AN6 tai M8 (6,8mm). Öljynpaineet eivät katoa koneesta nimeksikään. Liian pienellä öljylinjalla/virtauksella ahtimen laakerointi palaa. Liian "suurella" öljymäärällä ei ole vaikutusta laakeroinnin toimintaan. Mitä enemmän virtausta sitä parempi filmi akselin ja laakereiden välissä.
Paluuputki saa myös riittävän iso. 16mm sisähalkaisija on melkeinpä minimi. Paluuputkesta pitää tehdä mahdollisimman jouhea eikä jyrkkiä taitoksia. Jos on paljon "ylöspäin" suuntautuvia mutkia saattaa ilmetä ns "kaasupatjoja" jotka saattaa aiheuttaa ahtimen tulvimisen. Tässä vielä ote Holsetin tehdasmanuaalista: Installation Data 1. Mount the turbocharger on the turbine inlet flange. All other connections must be flexible and heavy pipework should be supported. Always pre-lube with clean engine oil. 2. Always position the bearing housing so that the oil drain is at the bottom and kept within 22˚ of the vertical centre line when installed on the engine. 3. Oil should be filtered below 15/20 microns. The oil quality must be as specified by the engine manufacturer. e.g. API - CD (MIL - L - 2104C). Improvement in life can be obtained by using super high performance diesel (SPHD) oils, particularly where extended oil drain periods are used. 4. Oil pressure must show at the turbocharger oil inlet within 3 - 4 seconds of engine firing to prevent damage to turbocharger bearing system from lack of lubrication. 5. The minimum oil pressure, when the engine is on load must be 210 kPa [2.0 kgf/cm 2 , 30 lbf/in 2 ] and pressures up to 415 kPa [4.0 kgf/cm 2 , 60 lb/in 2 ] are satisfactory. Under idling conditions the pressure should not fall below 70 kPa [0.7 kgf/cm 2 . 10lbf/in 2 ]. 6. The oil inlet pipe should be 9.5 mm [0.375 in.] bore minimum and the oil drain pipe should be 19 mm [0.75 in.] bore minimum. The oil must drain downwards by gravity from the turbocharger into the engine under all operating conditions. 7. Air cleaner pressure drop should not exceed 500 mm [20 in.] of water. Avoid damp/wet air conditions in filter as this can dramatically increase pressure drop on a temporary basis. 8. The exhaust back pressure after the turbocharger should not exceed 500 mm [20 in.] of water. Consult Holset where high restrictions are expected, particularly when exhaust brakes are to be used.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! Viimeksi muokannut Morjenz : 25.06.2013 12:19 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Vesijäähdytetty tietokone ** MYYTY ** | Vilkutin | O/M/V Muut | 0 | 24.05.2010 19:42 |
Mersun vesijäähdytetty 150A laturi | Punanenä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.01.2010 17:47 |
Painepesuri öljy? | tare | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 15.12.2009 08:24 |
öljy asiaa | k81 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2008 21:19 |
huonoin öljy: | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.08.2003 09:04 |