Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70
Mä oon syntyperältäni lähi idästä ja ateisti olen. Jos lähetää siitä että EI olla ikinä käyty sossun luukulla. Vanhemmat kummatkin tekee töitä ja maksaa veronsa ylpeästi. Lapsia on kolme, yksi lukee lakitiedettä toinen korkeakoulussa ja mä lukiosta. Kaikki tehdään töitä ja maksetaan veroja.
Mulla on alkamassa palvelus ja aion hakea palveluksen jälkeen maanpuolustuskorkeakouluun. Rikosrekisterissä yksi ylinopeussakko. Harrastan metsästystä ja kalastusta ihan ku suurimmaks osaks teistä. Ainut kuka ei syö sianlihaa on meidän mamma ja sekin johtuu siitä kun ei tykkää sen mausta. Omistan maastureita jnejne. Tajusitte varmaan pointin.
Miettikää ennen ku lauotte tommosia aivopieruja.
Rasismi perustuu pelkoon ja tietämättömyyteen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Myös rasismi-kortin pelaaminen näissä keskusteluissa perustuu usein pelkoon ja tietämättömyyteen. Ei osata erottaa asioita toisistaan: maahanmuuttopolitiikka (hyvä ja huono sellainen) ja rasismi.
Hienoa, että olet saanut elämäsi toimimaan täällä, ja olet (perheinesi) selvästi
sopeutunut elämään Suomessa. Mutta miten IHMEESSÄ sinua tai perhettäsi auttaa esim. se, että Suomeen otetaan ihmisiä, jotka
eivät halua ja/tai kykene sopeutumaan elämään Suomessa, toisin kuin sinä ja perheesi? Teet jo omassa kirjoituksessasi pesäeroa näihin ryhmiin (jonkun mielestä kirjoituksesi on varmasti rasistinen jotain ryhmää kohtaan...).
Tästähän tässä on kysymys. Vaikka media ja tietyt poliittiset tahot mielellään niputtavat maahanmuuton ja maahanmuuttajat yhden saman otsikon alle, niin tietenkään kaikki maahanmuuttajat eivät ole ns. samalla viivalla. Mutta heti kun keskustelu alkaa tämän nykyisen, täysin älyttömän järjestelmän (josta on Suomelle pelkkää haittaa) uudistamiseksi, niin aina se rasistikortti jostain viuhahtaa...
Mm. Australia pisteyttää tulijat, ja valitsee ne joista on HYÖTYÄ maalle (pois lukien pieni määrä kiintiöpakolaisia). Samoin esim. Sveitsi. Työpaikkakin pitää olla valmiina. Tanskassa perheenyhdistämistä suunnittelevan henkilön pitää elää X kuukautta ennen yhdistämistä ilman yhteiskunnan tukia (eli elättää itsensä) ja sen
lisäksi pystyä todistamaan pystyvänsä mahdollisen perheenyhdistämisen jälkeen elättämään yhdistämisen myötä saapuvan perheenjäsenensä. Tanskassa rikostuomion saanut vierailija lähtee automaattisesti paluumatkalle tuomionsa jälkeen. Automaattisesti. Sveitsissä tuli voimaan minareettikielto. Tarkoittaa siis, että tulijat sopeutuvat Sveitsiin, ei toisinpäin. Onko tämä(kin)
kaikki rasismia (siitä huolimatta, että missään kohtaa ko. maiden järjestelmiä ei oteta kantaa kansalaisuuteen, ihonväriin tai uskontoon sen kummemmin)? Miksi sitten Suomessa tällaisen (em. esimerkkimaiden mukaiset kiristykset maahanmuuttoon) ehdottaminen on AINA rasismia ja ties mitä?
Nykyinen mahanmuuttopolitiikka, jossa Suomeen haalitaan holtittomia määriä tulijoita, joille ei ole halua, kykyä, eikä aikomustakaan sopeutua Suomeen (kielen opiskelu, ammatin opiskelu, työllistyminen, maan tapoihin oppiminen, lain kunnioittaminen), haittaa kaikkia. MYÖS sinua ja perhettäsi, hyvä "
ärjyy70". Se haittaa kaikkia jotka maksavat veroja, ja käyttävät yhteiskunnan rahoittamia palveluita. Lisäksi, kuten huomaat, liian paljon vääränlaista maahantulijaa, niin mukana menee
myös niiden maine, jotka ovat ovat sopeutuneet elämään Suomessa ja pärvääjät täällä rasittamatta yhteiskuntaa. Oli aihetta tai ei, mutta niin se vaan menee. Sinulla olisi siis tuplasti syytä miettiä onko nykyinen maahanmuuttopolitiikka järkevää vai ei. Ja olisiko sen järkeistäminen nyt sitten kuitenkaan sitä
rasismia vai ei...
Australian ex-pääministeri John Howard ("rasisti" hänkin?) puhuu tästä samasta, erityisesti 3:40 jälkeen:
http://www.youtube.com/watch?v=7HJjBmciK_c
t: "rasisti" (huomaa heittomerkit) niiiiin monen suusta kuultuna...
PS: kannattaa muuten viljellä sitä rasisti-korttia aika säästeliäästi. Tajusit varmaan pointin.