![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
T/T:hän on sama ku tilisiirto on nykyään... Vekselihän se vähän vaähän on, vaikka ei itte oo noita tarvinut pahemmin. Ei vielä ollu 80luvulla mitään sellast investointii mihin sitä ois tarvinut... Ja nylyään lainalla jotain isompia, joskin tulevaisuudessa voi käydä niin ettei pankkia tarvi. Talohan mulla on jo, että ei sitä tarvi ostaa. Ja kulkpeliks valikoituu varmana käytetty, kun ei uusia kannata ostaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko iskari paskana, jos se ei palaudu itsekseen pisimpään asentoon? 410 suikan orkkis etuiskari kyseessä.
__________________
RASOR |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
koitas vetää se ite ulos ja työntää takas kasaan. jos on vastusta ni eiköhän se toimi. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nesteiskari ei palaudu pitkäksi itsekseen, kaasuiskari palautuu.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Yleisellä tasolla:Lainaus:
Normaali, kunnossa oleva iskari on koko matkan yhtä jäykkä, ja ei jumi/takeltele. Jos kulunut iskari, niin "normaali-"asennossa paljon nopeampi liike samalla voimalla. (Kuten myös "erikois-"iskareissa uutena) Ja jos iskari vuotaa öljyä, niin silloin uutta kehiin. Ja yleisellä tasolla: "Kaikki" iskunvaimentimet ovat öljyiskunvaimentimia, siis perus periaate sama kuin 50v sitten. ja kun puhutaan "kaasu-iskun vaimentimesta", niin tuota ulostulovaimennusta varmistetaan ulkoisella paineella; siis sitä, että männän alapuolelle ei pääse syntymään niin helposti tyhjiö kuplaa joka häviää heti tilaisuuden tultua; siis tuo nopea paluuliike, milloin tuo tyhjiökupla poistuu, saa aikaan suuren nesteiskun, ja sitäkautta ongelmia. Ja silloin voidaan käyttää (kaasu iskunvaimentimissa) mitä erilaisempia venttiilirakenteita.... |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos iskari ei toimi vaaka-asennossa, niin pitänee suunnitella jotakin pientä hytikkasylinteriä + säädettävää vastusvastaventtiiliä sen tilalle. Tai jousella palauttava kela + vaijeri + pyörrevirtajarru. Tai..?
__________________
Jukka |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Puuilosta mieluisat takaluukun iskarit on suunniteltu juurikin tuohon hommaan ja toimii monessakin asennossa sekä pitää ovet auki ja lopussa sulkee oven jollei ole ihan ovessa kiinni. Muistaakseni tuttu aikanaan sanoi kun katselin iskareita tallin ovissa niin kymmenet parit oli pitänyt romikselta hakea ennen kuin löytyi pitkällään monesti toimivat. Jos askarrella haluaa niin -vesijohto putkea -sylinterin akseli vaikka putkesta päätäytyy hitsata umpeen -sopivat silmät päihin -turpamutteri eli paksu prikka joka passaa varteen alle mm välyksellä ja sylinterin ulkoreunaan hitsaamalla kiinni -Männäksi paksu prikka tai pelli lätkä joka on alle 0,5mm välyksellä sylinteri putkeen siihen voi tarvittaessa porata sopivan reiän jos liikaa ahdistaa. Muista asettaa turpamutteri akselille ennen kuin hitsaat männän tai varren silmän kiinni. Ja näin on ilmavaimennin valmis. Toiminnasta ei ole varmuutta, mutta luulisi oven paukahduksen estävän tosin jos pituudessa puhutaan alle 20cm niin ilma ei varmaankaan ehdi puristua ajoissa ja ruveta pakottumaan männästä ohi
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Normaali luukuissa käytettävä kaasupumppukin toimii myös hidastimena, mutta sillä ei saa ovea jäämään raolleen vaan ovi aukeaa aina , eli jonkun "väärin" pysäköidyn auton lokariin. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ovessa on pinta-alaa melkein 8 neliömetriä per puoli (normi 2-lehtinen ovi, n. 4m korkea ja vähän vajaa 4m leveä oviaukko). Täytyy laittaa kaasupumpun rinnalle kyllä joku kunnollinen varmuusketju vielä siltä varalta, että tuuli tempaisee pumpusta männänvarren tai kiinnitystapin poikki tms. hasardia sattuu.
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5057 | 16.07.2025 22:43 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |
mitä tehä patrollille ku ei käänny?? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.03.2011 16:41 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |